۷ رستوران و کافه عالی در کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
۷ رستوران و کافه عالی در کاپادوکیا

در جاهایی همچون تور کاپادوکیا که جمعیت گردشگران بسیار زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند، گاهی سخت است که جایی مناسب برای غذا خوردن پیدا کرد. جایی که تنها به خاطر اسم و رسمش معروف نباشد و هم از نظر مکانی و هم غذا واقعا خوب بوده و از نظر مالی نیز به غذایی که می‌خورید، بخورد. گورمه یکی از محبوب‌ترین جاهای کاپادوکیا برای اقامت و گردش کردن است و رستوران‌های زیادی دارد که خیلی از آن‌ها واقعا خوب هستند. اما ما از میان این رستوران‌ها ۷ مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در انتخاب یک مکان مناسب برای صرف غذا، کمکی به شما کرده باشیم.

 

رستوران Dibek

خیلی از کسانی که شناخت کافی از کاپادوکیا دارند، Dibek را بهترین رستوران گورمه می‌دانند. از جمله غذاهای خیلی معروف این منطقه، کباب کوزه‌ای است که همانطور که از اسمش پیداست، تکه‌های گوشت کبابی بوده که به با آب گوشت و مخلفات درون یک کوزه سرو می‌شود و بهترین نمونه از این غذا را می‌توانید در رستوران Dibek میل کنید. در خیلی از رستوران‌های گورمه که می‌روید، این غذا از پیش درست شده و در زمان سفارش شما گرم می‌شود اما در Dibek شما باید ۴ ساعت قبل از رفتن به آن‌جا این غذا را برای خود سفارش دهید تا زمانی که می‌رسید، تازه آماده شده و به روی میز برود.

رستوران Dibek در بنایی واقع شده که پیشینه‌ای نزدیک به ۵۰۰ سال دارد و در داخل نیز تا جای ممکن سعی شده تا به سبک کلاسیک طراحی شود تا شما یک حس و حال سنتی موقع غذا خوردن داشته باشید. من و رستوران غذاهای محلی متنوعی را شامل شده و چندین گزینه‌ی کاملا گیاهی برای گیا‌ه‌خواران نیز پیش پای شما می‌گذارد که بسیار عالی‌ست. در زمینه‌ی دسر نیز شکلات‌ها و شیرینی‌های مختلف در نظر گرفته شده، چندین نوع سالاد و سوپ در منو است و همچنین در زمینه تنوع نوشیدنی‌ها نیز، Dibek یکی از بهترین‌ها در گورمه به حساب می‌آید.

 

چرا باید به کاپادوکیا سفر کنیم؟

آدرس: Belediye Cad. Hakkı Paşa Meydanı, Cami Sk. No:1, 50180 Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00903842712209

 

رستوران غاری Topdeck

اما اگر از نظر محیطی می‌خواهید یک تجربه‌ی کامل از رستوران غاری داشته باشید که غذاهایی بسیار با کیفیت نیز روی میز ببرد، حتما باید سری به رستوران Topdeck در گورمه بزنید. این رستوران از جمله جاهایی در کل کاپادوکیا است که در سایت‌های مختلف، امتیازات بالایی از مشتریانش گرفته و در کنار فضای زیبایی که در یک اقامتگاه غاری پدید آورده شده، غذاهای فوق‌العاده عالی، با کیفیت و خوشمزه به روی میز می‌برد.  رستوران Topdeck به صورت خانوادگی اداره شده و سرآشپزی محلی دارد و رستوران نیز در محلی دایر شده که در گذشته‌ی دور، در واقع استبل خانه‌های دیگر بوده است!

داخلی این مکان با دکور سنتی پر شده و در کنار می زهای غذاخوری، تخت‌هایی برای نشستن و صرف غذا نیز آماده شده است. در مجموع ۱۰ میز در رستوران قرار داده شده که به همین دلیل خیلی اوقات رزرو میز در Topdeck کار سختی می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم -مخصوصا در ایام تابستان که جمعیت گردشگران خیلی بیشتر است- حداقل یکی دو روز زودتر برای صرف شام میز رزرو کنید. شما در زمان صرف غذا دیدی به بیرون از رستوران نخواهید داشت و تنها فضای غاری که در آن حضور دارید را تجربه می‌کنید. نکته آخر این که منوی این رستوران که گران‌ترین در کل گورمه محسوب می‌شود به صورت مداوم عوض شده و یک منو فیکس ندارد.

آدرس: Hafız Abdullah Efendi Sk. No 15, 50180 Göreme/Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00903842712474

 

کافه رستوران Safak

اگر به دنبال یک جای مقرون به صرفه با غذاهای خیلی خوب در گورمه هستید، Safak انتخابی بسیار خوب برای شما خواهد بود. کافه رستورانی که به صورت خانوادگی اداره شده و مادر خانواده مسئول آشپزی در آن‌جاست و غذاهایی بسیار خوشمزه و عالی را به روی میز می‌برد که عموما غذاهای محل ترکی هستند. این مکان یک رستوران غاری یا یک جای لاکچری نیست و مکانی نسبتا کوچک به حساب می‌آید که هم میزهایی در محیط داخلی دارد و هم میزهایی در فضای باز که می‌توانید در روزهای گرم سال، در آن‌جا غذا یا نوشیدنی خود را میل کنید.

Safak از آن‌جاهایی است که برای تمامی وعده‌های غذایی به شما پیشنهاد می‌کنیم. صبحانه‌های بسیار خوبی سرو می‌کند، نوشیدنی‌های مختلفی در منو داشته و غذاهای متنوعی را می‌توانید برای نهار یا شام در آن‌جا سفارش دهید. در کنار تمامی این مزیت‌ها، قیمت پایین انتخاب‌های منو به همراه برخورد گرم و صمیمانه‌ای که در آن‌جا با شما می‌شود از Safak یک محل عالی ساخته که بسیار هم در بین گردشگران معروف است.

 

۱۸ فعالیت در سفر ۴ روزه به کاپادوکیا

آدرس: Müze Cd. No:28, 50180 Göreme/Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00903842712597

 

Coffeedocia

ترکیب جذاب دو نام کافه و کاپادوکیا، اسم ماندگار کافیدوکیا را ساخته که جایی محبوب در گورمه به حساب می‌آید و خیلی از توریست‌هایی که به سفر کاپادوکیا می‌روند، در فضای بیرونی زیبایش و در حالی که به منظره‌ی جذاب این شهر نگاه می‌اندازد، غذا یا نوشیدنی دلخواه خود را سفارش داده و میل می‌کنند. این جا کمی از آن محیط‌های شلوغ مملو از گردشگر دور است و فضایی آرام و جذاب داشته و منظره‌ای زیبا را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. در کافیدوکیا همانطور که گفتیم می‌توانید در فضای روباز بنشینید اما برای فصل سرما یک سالن بزرگ دارد تا بتوانید، سرمای سخت کاپادوکیا را در آن‌جا تاب بیاورید.

منو این مکان تنوع بسیار خوبی دارد و شما از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را می‌توانید در آن‌جا سفارش داده، صبحانه‌های ترکی بخورید، انواع فست فود و ساندویچ سفارش داده یا حتی قلیان بکشید! همیشه یک بخش ویژه در منو نیز وجود دارد که هر روز تغییر کرده و در واقع غذای روز سرآشپز است که عموما به غذاهای ترکی اختصاص دارد. بعضی اوقات منو کافیدوکیا عجیب می‌شود وقتی غذای ترکی را کنار همبرگر می‌بینید! در بخش دسر نیز شیرینی‌های محلی خیلی خوبی در کافیدوکیا به فروش می‌رسد که آن‌ها را هم نباید از دست بدهید. از نظر قیمتی نیز این محل یک جای متوسط به حساب می‌آید.

آدرس: Turgut Özal Myd. No:12, 50180 Göreme/Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00903842712349

 

رستوران Nostalji

باید در لیست امروزمان به سراغ یک رستوران روفتاپ می‌رفتیم و Nostalji به نظر بهترین انتخاب برای این جایگاه به حساب می‌آید. یک رستوران غذاهای محلی فوق‌العاده عالی که به جز محیط داخلی آن که در خانه‌ای سنگی و سنتی ساخته شده، تراس بزرگی دارد که از آن بالا می‌توانید کاپادوکیا را زیر پای خود ببینید. این منظره‌ی زیبا نه تنها در طول روز، بلکه در شب‌های نیز جلوه‌ی خاص به خود را دارد و واقعا دیدنی‌ست.

خود رستوران نیز جایی شیک و برای سفارش غذا در گورمه به حساب آمده و فضایی واقعا عالی دارد. منو در زمینه غذا تنوع زیادی ندارد و شامل کباب کوزه‌ای، چند نوع غذای گوشتی و دلمه و سوپ می‌شود. با این حال در زمینه نوشیدنی تنوع بالایی در منو وجود دارد و شما می‌توانید نوشیدنی‌های از سراسر دنیا را در آن‌جا سفارش دهید. در مجموع Nostalji اگر چه یک مکان نسبتا گران برای خوردن غذا است، اما بودن روی یکی از خانه‌های سنگی قدیمی کاپادوکیا و تماشای شهر و خوردن یک غذای خوشمزه، به مبلغی که برای آن می‌پردازید می‌ارزد. این مکان برای قرارهای عاشقانه و خوردن شام در روزهایی خاص نیز مناسب است.

آدرس: Esbelli, Dolay-2 Sk. No:12, 50400 Ürgüp

شماره تماس: 00905329262

 

رستوران غاری İnci

İnci یکی دیگر از رستوران‌های غاری بسیار معروف کاپادوکیا است که امتیازات بالایی به دست آورده و اگر فرصت غذا خوردن در Topdeck را نداشتید و یا نمی‌خواستید، هزینه‌ی خیلی بالای آن رستوران را پرداخت کنید، پیشنهاد جایگزین ما برای شما، İnci خواهد بود. این محل کمی کوچک بوده و در آن خبری از تخت‌ نیست و تنها میزهای غذاخوری ترتیب داده شده اما فضای داخلی آن واقعا زیباست و چند اتاق مختلف را شامل می‌شود. البته رستوران İnci تنها به فضای داخلی آن محدود نشده و در بیرون و در فضای نیمه باز بیرونش نیز چندین میز برای نشستن قرار داده شده است.

منو İnci متنوع و کامل بوده و هر کس با هر سلیقه‌ای، غذای مورد علاقه‌ی خود را در آن محل پیدا می‌کند اما بخش اعظمی از انتخاب‌ها، غذاهای محلی ترکی هستند.  از کوفته‌های محبوب ترکی تا خوراک گوش بره، کباب کوزه‌ای و چندین نوع غذای گیاهی در آن‌جا پخت شده و در بخش سالاد نیز همه چیز خوب و عالی است. پیشنهاد می‌کنیم، حتما از سوپ‌های روز این محل سفارش دهید و در زمینه نوشیدنی نیز İnci‌ به نوشیدنی‌های دست ساز محلی و البته انتخاب‌های بین‌المللی‌اش معروف است. گفتیم که İnci از ‌ Topdeck قیمت بهتری دارد اما به هیچ وجه یک رستوران ارزان به حساب نمی‌آید و اتفاقا جایی گران برای خوردن غذا در کاپادوکیا است.

 

سه تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کاپادوکیا

آدرس: Orta Mahalle, Cami Sk. No:22, 50180 Göreme/Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00903842712017

 

رستوران و گالری هنری Pumpkin

برای آخرین رستوران دوباره به فضای خانه‌های سنگی و غارهای گورمه برویم و رستوران معروف Pumpkin را به شما معرفی کنیم که یک مکان بزرگ و بسیار عالی برای خوردن غذا در این منطقه به حساب می‌آید. Pumpkin در میان برترین رستوران‌های کاپادویکا از نظر امتیاز کاربران در سایت تریپ ادوایزر است و درست در مرکز گورمه واقع شده. داخل رستوران فضایی گرم و دوست داشتنی دارد و به خاطر وجود صنایع دستی مختلف، نام گالری نیز در پیشوند آن آورده می‌شود.

Pumpkin یک رستوران کاملا محلی بوده و غذاهای ترکی در آن پخت می‌شد که کیفیت خیلی خوبی داشته و جالب این که در رسته رستوران‌های لاکچری نبوده و قیمت معقولی برای غذا پرداخت خواهید کرد. آویزهای زیبای دست سازی که در Pumpkin قرار داده شده، نورپردازی جذابی به این محل داده است و گاهی برای دیدن جلوه‌ی اصلی آن‌ها، چراغ‌های اصلی را خاموش می‌کنند تا طرح آن‌ها را بهتر ببینید. غذاهای عالی، خدمات دهی بسیار خوب، قیمت‌های معقول و خیلی چیزهای دیگر است که از Pumpkin یک رستوران بسیار خوب در گورمه ساخته است.

آدرس: Isali Mah, İçeridere Sk. No:7-A, 50180 Göreme/Nevşehir Merkez

شماره تماس: 00905428085050

۲۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران