بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

منظره‌ای از دودکش‌ها و خانه‌های سنگی از کاپادوکیا مقصدی بسیار جذاب و دیدنی در ترکیه ساخته و آن را تبدیل به سرزمینی جادویی برای گردشگران تور ترکیه کرده است. گردشگری در مقیاس بزرگ پدیده‌ای نسبتا جدید در منطقه کاپادوکیا بوده که باعث می‌شود رستوران‌های درجه یک و حیرت‌انگیز رواج پیدا کند. شما می‌توانید در بهترین رستوران‌های شهر غذاهای عالی بخورید و از غذاهای سنتی تا مدرن و اروپایی طیف زیادی را امتحان کنید. در تور کاپادوکیا این بهترین رستوران‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

 

Elai Cappadocia

این رستوران در ابتدا کافه‌ای روستایی بود که حالا تبدیل به رستورانی عالی شده است. این رستوران دارای تراسی در فضای باز و زیر سایه قلعه Üçhisar است که به بخشی از دره سرخ و دره کبوتر مشرف بوده و چشم‌اندازهای باشکوهی از نقاط برجسته شهر را به شما ارائه می‌دهد. شما از اینجا می‌توانید نمای دوری از کوه Erciyes تماشا کرده و لذت ببرید. منوی غذاها دقیق و بسیار لذیذ هستند. شما در تراس این رستوران می‌توانید از نوشیدن انواع کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های دیگر لذت ببرید و شبی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. منوی این رستوران‌ها از انواع غذاهای سنتی با پیچ و تاب‌های مدرن و گزینه‌های بین‌المللی برجسته تشکیل شده است.

 

معرفی برترین هتل‌های کاپادوکیا، ترکیه

آدرس: 61 Göreme Caddesi, Nevşehir, 50420, Turkey

 

Han Çiragan

این رستوران که در پایین دست و در سایه قرار گرفته جایی آرام برای لمیدن و لذت بردن از غذاهای خوشمزه است. منوی غذای هان سیراگان از طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی با پیچ و تاب‌های مدرن ساخته شده است. به علاوه در اینجا منویی قوی از انواع نوشیدنی‌های برجسته منطقه و نوشیدنی‌های مشهور در دسترس مهمانان قرار می‌گیرد که در کنار غذا می‌توان آن‌ها را سفارش داد. به علاوه هر شب برنامه کنسرت موسیقی جاز نیز برقرار است.

آدرس: 4 Cumhuriyet Mey., Nevşehir, 50400, Turkey

 

Lil’a

این رستوران که در هتل مجلل موزه واقع شده است به مهمانان امکان خوردن غذاهای فوق‌العاده خوشمزه را همراه با نمایی از جاهای برجسته و دیدنی شهر، از پنجره‌های سالن غذاخوری می‌دهد. به علاوه اگر دوست داشته باشید می‌توانید شام‌تان بر روی تراس فضای باز گل‌کاری شده و شیک رستوران بخورید و از هوا و محیط لذت ببرید. سرآشپز Mustafa Buyukhan که در سابقه خود جوایز ارزنده‌ای دارد منویی استثنایی از غذاهای اصیل ترکی با بارقه‌های مدرن برای این رستوران تدارک دیده است. این همه چیز نیست، اگر از عاشقان آشپزی هستید می‌توانید در کلاس‌های آشپزی او همه چیز درباره مواد اولیه عالی و آشپزی را یاد بگیرید.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

آدرس: No.2 Göreme Caddesi, Nevşehir, 50240, Turkey

 

Seten

ستن در حیاطی با باغی زیبا قرار دارد که سالی دو بار فضایی رویایی و زیبا در اختیار کنسرت موسیقی می‌گذارد. در اینجا شما می‌توانید از غذاهای خوشمزه ترکی و آناتولی که به شیوه‌های سنتی و قدیمی پخته می‌شوند امتحان کنید و لذت ببرید. شما می‌توانید از غذاهایی مثل yaprak sarma (دلمه برگ مو)، çiçek dolması (به سبک گورمه که با کدو پر می‌شود) امتحان کنید و مزه آن‌ها همیشه به یاد بسپارید. به علاوه این رستوران به نوشیدنی‌های اختصاصی خود نیز افتخار می‌کند. همچنین این رستوران در کنار مرکز فرهنگی کاپادوکیا واقع شده که به طور اتوماتیک یک گالری جذاب هرنگی با جواهرات زیبا، منسوجات آناتولی و ظروف سفالی را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: No:42 Aydınlı Sokak, Nevşehir, 50180, Turkey

 

Dibek

این رستوران با سر دری که با گل‌های پیچک تزئین شده از مهمانان خود پذیرایی کرده و در همان اولین برخورد خود را در دلشان جای می‌دهد. فضای سنتی ساختمان سنی ۴۷۵ ساله دارد که با میزهای چوبی کمرنگ پر شده است. دور یکی از میزها بنشینید و از غذاهای سنتی محلی مثل مانتی (نوعی کوفته محلی) لذت ببرید. همچنین کباب‌های این رستوران نیز بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

 

دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

آدرس: Dibek Restoran, 50180 Göreme/Nevşehir, Turkey

 

Ziggy Café

فرقی نمی‌کند روز باشد یا شب، سه تراس فوق‌العاده کافه زیگی نمایی فوق‌العاده از Ürgüp ارائه می‌دهند. کافه در داخل خانه‌ای سنگی قرار دارد که با چراغ‌های گرم و صمیمی‌اش فضایی دوست داشتنی ایجاد کرده است. این کافه جذاب منویی از غذاهای سنتی کاپادوکیا ارائه می‌دهد که با پیچ و تاب‌های امروزی مدرن شده‌اند. تمام پاستا‌ها و سالادها در کنار طیف زیادی از مزه‌ها، پاستیرما و برک سرو می‌شوند. همه این‌ها را ضرب‌در فنجان‌های طراحی شده توسط کافه زیگی کنید که در آن‌ها قهوه ترک درجه یک سرو می‌شود. واقعا چه چیز دیگری نیاز است تا این تجربه را تکمیل کند؟ این کافه دسری از بورک کوچک مینیاتوری همراه دارچین و پودر قند ارائه می‌دهد که امضای آن محسوب می‌شود. این دسر همراه قهوه تیر آخر را به شما می‌زنند.

آدرس: Ahmet Refik Caddesi, Nevşehir, 50400, Turkey

۰۹ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران