شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

مالدیو یکی از کشورهای فوق‌العاده زیبای دنیا است که با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود توانسته افراد بسیاری را از کل دنیا به سمت خود جلب کند. جزیره مالدیو از طبیعتی زیبا در سایه وجود سواحل و آب‌های زلالی خود برخوردار است. علاوه بر آن شرایط آب و هوایی مالدیو به گونه‌ای است که شما در هر فصلی از سال می‌توانید مسیر این کشور رویایی را در پیش گرفته و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. اگر مدت‌ها است که به فکر رزرو تور مالدیو هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مهم‌ترین شهرهای توریستی مالدیو آشنا کنیم.

 

ماله (Male)

یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای داشتن تعطیلات به یادماندنی در جهان، ماله، پایتخت مالدیو است. به طوری که در معرفی شهرهای توریستی مالدیو نام آن در صدر جدول قرار می‌گیرد. این مقصد گردشکری مدرن‌ترین شهر مالدیو بوده و به خوبی سازمان‌دهی‌شده است. گردشگران عموما ماله را در سفر با تور مالدیو به عنوان مقصد اصلی گردشکری خود انتخاب می‌کند. چرا که این شهر جزیره‌ای از تفریحات و جاذبه‌های متنوع بسیاری برخوردار می‌باشد. ماله دارای میراث و فرهنگ غنی بوده و شما هر آنچه را که از یک سفر رویایی انتظار دارید را در این شهر می‌توانید برآورده کنید. مراکز خرید و بازارها، رستوران‌هایی با غذاهای دریایی و محلی خوشمزه، سواحل شگفت‌انگیز تنها بخشی از چیزهایی است که در این شهر خواهید یافت.

شهر ماله با مساحتی در حدود ۶ کیلومتر مربع در میان پنج شهر کوچک پایتخت جهان قرار دارد. ماله که دور تا دور توسط دریاهای آبی آرام احاطه شده است، مکانی برای تماشای آسمان‌خراش‌ها نیست. بلکه در این شهر شما فرصت کاوش در فرهنگ مالدیو و لذت بردن از طبیعت فوق‌العاده زیبای آن را خواهید داشت. اگر قصد دور شدن از زندگی‌های پرهیاهو را دارید و در عین حال اهل سفر به مکان‌های لوکس و مدرن در دل طبیعت و ساحل هستید ماله بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شهر ماله بهترین دسترسی را به دیگر شهرهای مالدیو دارد. به طوری که گردشگران می‌توانند از کشتی‌های مسافربری برای دسترسی آسان و ارزان برای رفتن به دیگر بخش‌های این جزیره استفاده کنند. در این سفر دریایی شما این فرصت را خواهید داشت تا از مناظر خیره کننده و زیبای اقیانوس هند لذت ببرید. از لحاظ تاریخی جزیره ماله بهترین انتخاب برای توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ است. چرا که کاخ ریاست جمهوری، پارک سلطان، موزه ملی مالدیو، مسجد جمعه ماله و بسیاری بناهای تاریخی دیگر در این جزیره زیبا قرار دارند. برای کشف شهر ماله در مالدیو ۲ الی ۳ روز کافی خواهد بود. از نظر گردشگری بهترین زمان برای سفر به ماله ماه‌های نوامبر تا آوریل است.

 

بهترین مکان‌های مالدیو برای بازدید

 

فوواهمولا (Fuvahmulah)

بزرگترین جزیره کشور مالدیو که یکی از بهترین شهرهای توریستی آن به حساب می‌آید، فوواهمولا نام دارد. این شهر توریستی در جنوبی‌ترین نقطه مجمع الجزایر مالدیو واقع شده است. زیبایی طبیعی و منظره این مکان مطمئنا نفس شما را بند می‌آورد. فوواهمولا دارای سواحلی بسیار با ماسه‌های طلایی است. بنابراین در کنار لذت بردن از اوج آرامش در سواحل بی‌نظیر این شهر مالدیو می‌توانید عکس‌های زیبای بسیاری را در منظره این ساحل از خود به یادگار ثبت کنید. برای افرادی که می‌خواهند از دنیایی پر از تفریحات ساحلی لذت ببرند و کل روز را در سواحل منحصر به فرد به آرامش و استراحت بپردازند رفتن به این شهر جزیره‌ای مالدیو پیشنهاد می‌شود. در کنار تفریحات دریایی و لذت بردن از طبیعت، رستوران‌گردی از دیگر تفریحات پرطرفدار فوواهمولا است. چرا که در این شهر رستوران‌های متعدد بسیاری با انواع غذاهای لذیذ دریایی وجود دارد.

 

هولهوماله (Hulhumale)

درست در جنوب جزیره مرجانی شمالی ماله و متصل به فرودگاه، گوهری به نام هولهوماله قرار گرفته است. این شهر توریستی حالتی جزیره‌ای داشته و مساحت آن تنها ۱۸۸ هکتار است. کل جزیره با درختان نخل و سواحل دیدنی فوق‌العاده زیبایی احاطه شده و شما می‌توانید در سفر به این مقصد گردشگری از تلفیق کامل زندگی شهری با لذت‌های زندگی جزیره‌ای بهره ببرید. جزیره هولهوماله از بزرگترین حامیان طبیعت و حفظ فضای سبز در دنیا می‌باشد. به طوری که به عنوان شهر بدون زباله در دنیا شناخته می‌شود. برای بازدید از این شهر جزیره‌ای تنها یک روز زمان کافی است و گردشکران می‌توانند در سفر خود به مالدیو تنها یک روز خود را به تفریح در آن اختصاص دهند.

جزیره هولهوماله از طریق جاده به جزیره فرودگاه متصل می‌شود. بنابراین دسترسی به فرودگاه برای گردشگران بسیار آسان است. توریست‌های این جزیره در کنار سواحل و طبیعت بکر می‌توانند از بناهای تاریخی و فرهنگی آن نیز دیدن کرده و سفری همه چیز تمام را برای خود رقم بزنند. چیزی که این شهر مالدیو را از دیگر جزایر مالدیو متمایز می‌کند این است که زیبایی آن صرفا به دلیل طبیعت نیست. بلکه بشر نیز نقش بسیاری در طراحی و آبادسازی آن داشته است. هدف از آبادسازی این جزیره کاهش ازدحام در شهر ماله، پایتخت مالدیو بود. امروزه این شهر علیرغم مصنوعی بودنش، طبیعتی فوق‌العاده زیبایی را دارا است که کمی از طبیعت شهر ماله ندارد.

 

آشنایی با ۱۳ نکته جالب قبل از سفر به مالدیو

 

ماافوشی (Maafushi)

شهر جزیره‌ای ماافوشی واقع در جزیره مرجانی Kaafu، در فاصله ۲۶ کیلومتری از پایتخت مالدیو یعنی ماله قرار دارد. در مقایسه با سایر جزایر واقع در جزیره مرجانی، این مکان جزیره بزرگی به حساب می‌آید. هر ساله، این مکان پذیرای تعداد بالایی از گردشگران می‌باشد. بنابراین برای رفع نیازهای آنها، اقامتگاه‌های متنوع بسیاری تاسیس شده است. در شهر ماافوشی می‌توانید هتل‌های ارزان قیمت و لوکس بسیاری را متناسب با سلیقه خود انتخاب کرده و رزرو کنید. علاوه بر آن شما فرصت بازدید از بناهای تاریخی، سواحل شنی زیبا و خوش منظره، تفریحات آبی متعدد نظیر غواصی و ... را خواهید داشت. شهر جزیره ای ماافوشی به سه منطقه مختلف تقسیم می‌شود:

  • منطقه زندان که یک سوم جزیره را اشغال کرده است.
  • منطقه مسکونی محلی
  • منطقه توریستی

در منطقه توریستی شما ساحل عمومی به همراه تفریحات و ورزش‌های آبی گوناگونی را خواهید یافت. جزیره ماافوشی برای تمامی افراد مقصد گردشگری مناسبی است. فرقی نمی‌کند شما به دنبال آرامش هستید و یا قصد کاوش در دل طبیعت و تجربه اوج هیجان را دارید. چرا که در این مکان می‌توانید به تمامی این اهداف خود برسید. از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات جزیره ماافوشی در سفر به مالدیو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فعالیت‌های آبی

ساحل کوچکی در شمال جزیره ماافوشی قرار دارد که مکانی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند از یک حمام آفتاب گرم لذت ببرند یا در ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز شرکت کنند. این ورزش ها شامل غواصی، کاتاماران سواری و ... اشت.

  • غواصی

ساحل دیگری به نام فورافتی در غرب جزیره واقع شده است که یکی از مشهورترین نقاط غواصی در مالدیو به دلیل وجود ماهی های بزرگ و صخره های رنگارنگ است. بنابراین با رفتن به آن شما می‌توانید بهترین تجربه غواصی را کسب کنید.

  • استراحت در ساحل

منظره دریای مالدیو مسحورکننده است و تکیه دادن به یکی از صندلی‌های استراحت با یک کتاب خوب و نوشیدنی خنک مطمئناً شما را مست خود خواهد کرد. ماافوشی این فرصت را برای شما فراهم خواهد کرد.

  • ماهیگیری

اگر به ماهیگیری علاقه دارید، پس حتما باید به ماهیگیری شبانه در ماافوشی بروید که یک سرگرمی محبوب و آرامش بخش است و مطمئناً شما را از شر تمام استرس خلاص می‌کند.

ماافوشی یکی از مکان‌های بهشتی است که با زیبایی مناظر خود جذابیتی مسحورکننده به مردم می‌بخشد و آنها را مدهوش خود می‌کند. این یکی از آن مقاصدی است که هر گردشگری باید یک بار در زندگی خود تجربه کند. این شهر جزیره‌ای به فرودگاه بین المللی ماله متصل است. کشتی عمومی هر روز صبح به جز جمعه ساعت ۵:۳۰ به سمت فرودگاه از ماافوشی حرکت می‌کند. برای سوار شدن به این کشتی پرداخت تنها ۳۰ روپیه کافی است و رسیدن به فرودگاه با آن ۱ساعت و نیم طول می‌کشد. همان کشتی هر روز به جز جمعه ساعت ۳ بعد از ظهر بندر ماله را به مقصد شهر ماافوشی ترک می‌کند. علاوه بر آن ترانسفر قایق‌های تندرو خصوصی نیز این دو شهر را به هم متصل می‌کند.

 

ماه عسل در مالدیو در سال ۲۰۲۲

 

نایفارو (Naifaru)

از دیگر شهرهای توریستی مالدیو می‌توان نایفارو را نام برد. نایفارو محبوب‌ترین و زیباترین جزیره در جزیره مرجانی لاویانی است. این جزیره به دلیل اینکه زادگاه خواننده محبوب و با استعداد، نایفارو دوهوکو می‌باشد، به این نام مشهور شده است. نایفارو جمعیتی در حدود ۴ هزار نفر داشته و اغلب مردم آن به ماهیگیری می‌پردازند. اصلی‌ترین منبع درآمد این شهر از طریق توریست و ماهیگیری است.

 

دیدهو (Dhidhdhoo)

آخرین مورد از شهرهای توریستی مالدیو که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، شهر دیدهو است. دیدهو تنها جزیره‌ای است که اطراف آن مجهز به فروشگاه‌های مواد غذایی، مینی مارکت‌ها، رستوران‌ها، بارها، بانک با دستگاه‌های خودپرداز، داروخانه و بیمارستان است. بنابراین با انتخاب این جزیره به عنوان مقصد گردشگری در مالدیو می‌توانید تمامی امکانات تفریحی و رفاهی را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید. دیدهدو یک جاذبه توریستی عالی با چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریا و طبیعت است. در بازدید از این شهر شاهد گروه‌هایی از دلفین‌ها خواهید بود که جلوی قایق می‌رقصند. شما می‌توانید از تماشای این دلفین‌ها لذت برده و حتی خود به شنا با آن‌ها بپردازید.

۲۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران