تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری قشم
تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت دوم)

جزیره زیبای قشم به عنوان بزرگترین جزیره کشور از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع سبب شده تا گردشگران بتوانند در سفر با تور قشم به سراغ تفریحات متنوعی رفته و از تمامی لحظات خود نهایت استفاده را بکنند. هر چند که تفریحات آبی بخش اعظم تفریحات را در قشم شامل می‌شوند اما به غیر از آن‌ها می‌توان از تفریحات گوناگون دیگری نیز بهره برد. اگر شما نیز برای بار اول قصد سفر به قشم را داشته با اطلاعات کافی در مورد تفریحات این جزیره زیبا در جنوب کشور را ندارید در خواندن مطالب این مقاله همراه ما باشید.

 

بازدید و تفریح در پارک‌های قشم

پارک‌ها همواره در هر سفری مورد توجه گردشگران بوده است. خوشبختانه در جزیره قشم نیز پارک‌های متنوع بسیاری برای تفریح و سرگرمی مسافران وجود دارد. از جمله محبوب‌ترین و زیباترین پارک‌های قشم عبارتند از:

 

پارک زیتون قشم

پارک‌ زیتون قشم به دلیل داشتن فضایی سرسبز و محیطی خوشایند توانسته توجه گردشگران تور قشم را به خود جلب کند. این پارک دارای چشم‌اندازی از ساحل بوده و همین موضوع به تنهایی برای تبدیل آن به محبوب‌ترین پارک قشم کافی است. از جمله امکاناتی که در پارک زیتون برای رفاه و سرگرمی گردشگران فراهم شده می‌توان به زمین‌های بازی بسکتبال، والیبال ساحلی و مسیری برای دوچرخه‌سواری اشاره کرد. بنابراین شما می‌تواند نصف روز خود را با تفریحات سرگرم کننده در این پارک سپری کنید. پس اگر بعد از کلی تفریح احساس گرسنگی کردید می‌توانید به یکی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها واقع در این منطقه رفته و شکم خود را با غذاهای خوشمزه جنوبی و فست فودی سیر کنید.

علاوه بر تمامی این موارد در پارک زیتون فضاهایی به منظور چادر زدن، نشستن در آلاچیق و پیک نیک تعبیه شده است. همچنین از لحاظ مکانی پارک زیتون در حوالی مرکز خرید سیتی سنتر قرار دارد که علاقه‌مندان به خرید می‌توانند با کمی پیاده‌روی دست‌رسی آسانی به آن داشته باشند.

پارک کروکودیل قشم

از دیگر تفریحات قشم می‌توان به بازدید از پارک کروکودیل قشم اشاره کرد. این مکان اولین پارک کروکودیل در خاورمیانه است که به منظور مراقبت از کروکودیل‌ها تاسیس شده است. تاریخ افتتاح این مکان منحصر به فرد به سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد. شما می‌توانید انواع کروکودیل‌ها و دیگر حیوانات از قبیل شتر مرغ، کبک، طاووس، راسو، عقاب تالابی و ... را در این پارک تماشا کنید. در پارک کروکودیل شما فرصت بازدید از مسن‌‌ترین کروکودیل ایران با ۲۶ سال سن را خواهید داشت.

ژئو پارک قشم

ژئوپارک قشم در سال ۱۳۸۵ افتتاح و به اولین ژئوپارک خاورمیانه تبدیل شد. از همان سال این مکان مورد توجه عموم افراد قرار گرفت و سالانه گردشگران بسیاری در سفر با تور قشم از آن بازدید می‌کنند. در این مکان خاص شما می‌توانید تنوع زیستی بسیاری را که همگی در جوار هم واقع شده‌اند دیدن کنید. این مکان علاوه بر جنبه گردشگری با هدف محافظت از جاذبه‌های طبیعی تاسیس شده است. ژئوپارک قشم از ۲۵ ژئوسایت و یک موزه تشکیل شده که از جمله آن‌ها می‌توان غار نمکدان، تنگه چاهکوه، دره مجسمه‌ها، جزایر ناز و جنگل حرا را نام برد. اگر به طبیعت و آشنایی با گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی علاقه‌مند هستید هرگز فرصت بازدید از ژئوپارک را در سفر به این جزیره زیبا از دست ندهید.

 

۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

 

بازدید از موزه‌های قشم

از دیگر تفریحات قشم که اغلب گردشگران علاقه زیادی به آن دارند بازدید از موزه‌ها است. موزه‌های قشم چیزی فراتر از دیگر موزه‌هایی است که تاکنون دیده‌اید. پس اگر بازدید از موزه‌ها همواره برای شما کسل‌کننده بوده است بهتر است فرصت رفتن به آن‌ها را در تور قشم از دست ندهید. در ادامه چند مورد از برترین موزه‌های قشم را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

 

باغ موزه گیاه‌شناسی قشم

باغ موزه گیاه‌شناسی قشم نه تنها برای گردشگران بلکه از لحاظ انجام تحقیقات علمی نیز جز مکان‌های مهم کشور به شمار می‌رود. این مکان دارای وسعتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع بوده و به صورت کاملا خلاقانه در به تصویر کشیدن انواع  پوشش‌های گیاهی در اقلیم‌های متفاوت طراحی شده است. وجود مکان‌هایی نظیر غار تونل، برکه‌ها، گلخانه‌ها، آبشارها و دریاچه‌های مصنوعی سبب شده‌اند تا شما در بازدید از این مکان زیبا لحظات به یادماندنی را برای خود ثبت کنید.

موزه ژئوپارک قشم

همان طور که گفته شد ژئوپارک قشم دارای یک موزه مجزا و مختص خود است. در این موزه شما می‌توانید تمامی گونه‌های حیوانی جزیره قشم را که به صورت تاکسید شده به نمایش گذاشته شده‌اند تماشا کنید. علاوه بر آن غرفه‌های دیگری نیز مختص صنایع دستی بومیان این منطقه به چشم می‌خورند که قطعا شما را مجذوب خود خواهند کرد.

 

آشنایی با جنگل‌های آبی حرا در قشم

 

بازدید از آکواریوم پروانه طلایی

یکی از اصلی‌ترین تفریحات قشم مربوط به کشف حیات زیر آب در جزیره است. برای این منظور آکواریومی تاسیس شده است که در آن علاقه‌مندان به دنیای آبزیان می‌توانند لحظات فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنند. این آکواریوم حدود ۱۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و در حال حاضر بیش از ۱۸۰ گونه از آبزیان در آن‌ها گردآوری شده‌اند. همچنین شما فرصت تماشای گونه‌های نادر آبزیان مثل فرشته ماهی بلورینگ و ... را نیز در این آکواریوم خواهید داشت.

 

تفریح در سواحل قشم

قشم به دلیل موقعیت مکانی خود سواحل متعددی را در خود جای داده که ترجیح اولیه توریست‌ها برای تفریح رفتن به یکی از این سواحل است. سواحل قشم دارای چشم‌اندازهای زیبایی از آب‌های نیلگون و شن‌های نرم هستند. علاوه بر آن شما می‌توانید به تماشای مرجان‌ها نیز در این سواحل بپردازید. در اغلب سواحل قشم تفریحات دریایی گوناگونی ارائه می‌شوند. بنابراین اگر اهل هیجان و تفریحات دریایی هستید می‌توانید لحظات هیجان‌انگیزی را برای خود و خانواده رقم بزنید. از جمله معروف‌ترین سواحل زیبای قشم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ساحل زیتون
  • ساحل نقره‌ای
  • ساحل روستای شیب‌دراز
  • سواحل جزایر ناز
  • ساحل سوزا

پاراسل، قایق سواری، ماهیگیری، شنا، غواصی، اسکوتر دریایی، شاتل و ... از تفریحاتی هستند که در این ساحل‌ها ارائه می‌شوند.

 

اوج هیجان در پارک آبی قشم

اگر تفریحات معمولی عطش هیجان شما را تامین نمی‌کنند رفتن به پارک ابی قشم گزینه مناسبی خواهد بود. این مجموعه انواع تفریحات اعم از آبی و غیر آبی را در کنار یکدیگر گرد‌آوری کرده است. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند در این مکان تجربه کنند. به غیر از سرسره‌های شیب‌دار و مهیج در پارک آبی قشم تفریحاتی نظیر بیلیارد، دوچرخه سواری، شاتل، غواصی و ... نیز فراهم شده‌اند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز در این مجموعه تعبیه شده‌اند که نیازی به داشتن دغدغه غذا حین تفریح را در طول روز نخواهید داشت.

 

۷ دلیل که شما را راهی سفر به قشم می‌کند

۰۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران