۱۲ کاری که باید تا ۴۰ سالگی در هند انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۲ کاری که باید تا ۴۰ سالگی در هند انجام دهید

هند کشوری وسیع با قابلیت‌ها و شرایط متنوع بوده و چیزهای زیادی برای ارائه دارد اگرچه این به شما هم بستگی دارد که تا چه اندازه بتوانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. اگرچه به عقید خیلی‌ها سن تنها عدد است و شما می‌توانید با اراده و سلیقه‌تان زندگی دلخواهی داشته باشید اما نمی‌توان از این المان مهم برای تمامی کارهایی که می‌توان انجام داد چشم‌پوشی کرد. تور هند پر از فعالیت‌های ماجرایی و هیجان انگیزی است که بهتر است تا ۴۰ سالگی آن‌ها را انجام دهید البته منظور ما این نیست که از دهه ۴۰ به بعد نمی‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

 

غواصی در آندامان

جزایر آندامان که در سواحل سرزمین اصلی هند واقع شده‌اند، یکی از مقاصد توریستی هند با ارزش اما دست کم گرفته شده این کشور هستند که برخلاف جایی مثل تایلند از رادار صنعت توریستی و پیشرفت آنچنانی دور مانده‌اند. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در هند با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به نقاط دیگر انجام دهید غواصی در اعماق اقیانوس و با استفاده از تجهیزات غواصی و دستگاه تنفس است و چه جایی بهتر از آندامان!

میدان‌های مغناطیسی (Magnetic Fields)

هند صحنه فستیوال موسیقی در حال رشدی دارد که نباید آن را از دست بدهید به خصوص اگر در دهه‌های جوانی زندگی خود هستید. میدان مغناطیسی یک جشنواره موسیقی و هنر جوان و چند ژانر است که در قرن ۱۷ ام در آلسیسار محل در شخاواتی، راجستان ساخته شد. این یکی از جاهایی است که برای جوانان جویای ماجراجویی و طرفدار موسیقی انتخابی عالی خواهد بود. حتی اگر طرفدار موسیقی الکترونیک هم نباشید، رفتن به آن به خاطر تجربه فرهنگی و بودن در اجتماع طرفداران می‌تواند به فعالیتی جذاب و خاطره‌انگیز تبدیل شود.

 

راهنمای گشت و گذار در واگاتور گوا

به موج سواری در تامیل نادو بروید

ایالت تامیل نادو مکان‌های موج‌سواری زیادی دارد که عمدتا مثل یک راز محلی و کاملا دور از رادار گردشگران و صنعت سرمایه گذاری گردشگری باقی مانده‌اند. نقطه ماناپاد در Kulasekharapatnam را بررسی کنید تا با یک راز واقعا محلی آشنا شوید و یکی از بهترین تجربیات موج سواری را در کشور داشته باشید. این نقطه که توسط هزاران سال ذخایر گدازه تشکیل شده، زیبایی منحصر به فردی دارد.

آدرس: Kulasekharapatnam, Tamil Nadu

 

کمپ در کاسول

کاسول در هیماچال پرادش یکی از بکرترین و زیباترین روستاهایی است که می‌توانید در هند پیدا کنید. یکی از محبوب‌ترین سایت‌های کوله‌گردی در هند، Kasol مقصدی است که باید برای ماجراجویان جوان در این کشور بازدید کنند.

کمپ در کوچ

به کمپینگ در یکی از بزرگ‌ترین بیابان‌های نمک جهان، Rann of Kutch در گجرات بروید. با امتداد به ظاهر بی‌پایان شن‌های سفید درخشان می توانید لحظه‌ای متوقف شده و آرامش بگیرید به دیگر همراهان به معاشرت و گفتگو بپردازید و غرق در زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی بکر و دست نخورده شوید. عکس‌های تکرار نشدنی بگیرید و لحظات جوانی را با بهترین تجارب و خاطره‌ها ثبت کنید.

 

بهترین تورهای عکاسی در کشور هند

سافاری ببر

هند خانه طیف متنوعی از حیات وحش است، اما گوهر پنهان گربه‌هایی هستند که در این کشور پرسه می‌زنند. هند خانه پنج تا از بزرگترین گربه‌های وحشی جهان است که یکی از آن‌ها ببر بنگال است. این گربه وحشی عامل جذب بسیاری از مسافران کنجکاو و ماجراجو از سراسر دنیا بوده و به شدت مورد توجه قرار دارد. شما می‌توانید با پیوستن به سافاری ببر این موجودات زیبای دیدنی را از نزدیک ببینید. پارک ملی Ranthambore یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی هند است که در قلب ایالت راجستان هند واقع شده است. این پارک برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ منشوری را برای محافظت از ببرها معرفی کرد و اکنون با وسعت ۱۳۳۴ کیلومتر مربع، این پارک یکی از بزرگ‌ترین ذخایر ببر در هند محسوب می‌شود. اگر گرمای هوا برایتان مهم نیست، بهترین فصل از مارس تا ژوئن است. آب و هوای گرم حیوانات را مجبور می‌کند تا به چاله‌های آبیاری بیایند و در نتیجه شانس شما را برای مشاهده آن‌ها افزایش می‌دهد.

فستیوال هولی

جشنواره‌ها در هند قلب فرهنگ، مذهب و روح آن‌ها را به نمایش می گذارند. این کشور جشنواره‌های متعددی را در تمام طول سال با تنوع و تجمع مردم برگزار می‌کند. بسیاری از فستیوال‌ها، خدایان و الهه‌ها، قدیسان و پیامبران و همچنین استقبال از فصول جدید را جشن می‌گیرند. غوطه‌ور شدن در یکی از این جشنواره‌ها جایی است که نشاط واقعی قلب و روح هند را خواهید دید. بخشی از یکی از این فستیول‌ها باشید و خودتان روح واقعی فرهنگ هند را تجربه کنید. هولی که یکی از پر جنب و جوش‌ترین جشنواره‌ها در سراسر هند محسوب می‌شود به نشانه پایان زمستان و بازگشت بهار برگزار می‌شود. در این مراسم مردم به خیابان‌ها می‌آیند تا یکدیگر را در پودرهای رنگی پر جنب و جوش رنگ کنند و برای یکدیگر بهترین‌ها را برای فصل جدید آرزو کنند. هولی همچنین دارای اهمیت مذهبی بوده و از این نظر جشن خیر بر شر است. همچنین جشنواره دیوالی یکی دیگر از مراسم‌هایی است که باید در آن شرکت کنید. این فستیوال معروف ۵ روزه پیروزی خیر بر شر را با اشاره به یک افسانه هندو گرامی می‌دارد و مردم آن را با تزئین خانه‌های خود با چراغ‌های نفتی، چراغ‌های پری، گل‌ها و رنگوله‌های رنگارنگ جشن می‌گیرند. تاریخ جشن دقیق نیست زیرا به تقویم قمری بستگی دارد، اما معمولا در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود. در حالی که هر دو تعطیلات تقریبا در سراسر کشور جشن گرفته می‌شوند، فستیوال هولی به بهترین وجه در بنارس برگزار می‌شود و دیوالی در شهر صورتی جیپور، جایی که هر سال مسابقه‌ای برای بهترین بازار روشن در طول جشن‌های دیوالی بهترین نقاط برای سفر و شرکت در این فستیوال‌ها هستند.

راهپیمایی در هیمالیا

هند مقصدی عالی برای فرصت‌های فوق‌العاده‌ای است تا بتوانید در هیمالیا کوهنوردی کنید. از پیاده‌روی‌های روزانه آسان در میان دره‌ها گرفته تا سفرهای چندروزه با گذرگاه‌های بلند، مسیرهای ناهموار و مناظر دیدنی، پیاده‌روی در هیمالیاهای هند لذتی برای ذهن، جسم و روح است. اما از آنجایی که صعود به آن نیاز به آمادگی جسمی دارد بهتر است تا زانو درد به سراغ‌تان نیامده به سراغ این تجربه ماورایی در هند بروید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به هند

تفریح در سواحل

هند که از سه طرف توسط آب احاطه شده کشوری با سواحل بی‌شمار بوده و آب و هوای گرمسیری آن، سواحل را به تفرجگاهی محبوب تبدیل کرده است، با بسیاری از بهترین سواحل که در سمت غرب و همچنین جواهرات پنهان در شرق شما می‌توانید تعطیلاتی گرمسیری و بسیار مفرح در هند را تجربه کنید که هرگز انتظارش را نداشته‌اید. در جنوب گوا، ساحل پالولم که به نام ساحل بهشت نیز شناخته می‌شود، با خطه ماسه‌ای طولانی که گوشه نشینی و طعم واقعی بهشت را ارائه می‌دهد انتظار شما را می‌کشد همچنین ساحل راداناگار که به عنوان یکی از زیباترین سواحل آسیا معرفی شده، زیباترین خط ساحلی هند را با دریای آبی فیروزه‌ای و شن‌های سفید ارائه داده و آن را به مکانی عالی برای استراحت و آرامش پس از یک روز طولانی تبدیل کرده است.

سافاری شتر در کویر

یکی از بهترین تجربیات در هند این است که در صحراهای مواج راجستان در یک سافاری شتر شرکت کنید و روز خود را با کمپینگ زیر ستاره‌ها به پایان برسانید. سافاری شتر نه فقط به تنهایی لذت بخش است، بلکه راهی صمیمی برای تماشای زندگی روستایی در بیابان‌های هند محسوب می‌شود. از این رو، با وجود سواری‌های نه چندان راحت، یک سافاری با شتر در بیابان‌های هند به شدت توصیه می‌شود.

کارهای دیوانه‌وار انجام دهید

هند به خاطر سر و صدای زیاد با موسیقی و رنگ‌های زیاد، به طور طبیعی غنی و از نظر فرهنگی متنوع است بنابراین جای تعجب نیست که کارهای منحصر به فرد و عجیب و غریب زیادی در هند وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. از جشنواره‌های پر زرق و برق گرفته تا سنت‌های منحصربه‌فرد، چیزهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توان با اطمینان گفت که فقط در هند اتفاق می‌افتد. بنابراین، وقتی از گشت و گذار در معابد، موزه‌ها و بازارها خسته شدید، با بهره‌گیری از جنبه‌های عجیب و غریب هند کمی سرگرم شوید. رفتینگ در رودخانه یک کار سرگرم کننده برای مبتدیان و همچنین افراد با تجربه‌تر در جستجوی هیجان است. بهترین نقطه قایق سواری در رودخانه هند، امتدادی از رودخانه گنگ در نزدیکی Kaudiyala و Shivpuri، چند کیلومتری خارج از ریشیکش است. چه یک قایق سوار با تجربه باشید و چه در اولین تجربه رفتینگ هستید، جهش در امتداد رودخانه‌ای سریع که با گرداب‌ها و تندروها مقابله می‌کند بسیار سرگرم کننده است. از گنگ در ریشیکش نیز مناظر فوق العاده‌ای از هیمالیا خواهید دید.

 

دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور

تفریحات شهری

برای کشوری به بزرگی هند، تعجب آور نیست که به همان اندازه شهر دارد. جالب اینجاست که هر شهری مانند شهر قبل پر جنب و جوش و جالب است و تاریخ و داستان‌های خود را برای گفتن دارد. بنابراین، برنامه‌ریزی یک سفر و تصمیم‌گیری برای رفتن به کجا می‌تواند کمی سخت باشد. خوشبختانه، می‌توانید چندین شهر برتر هند را در یک سفر به هند ترکیب کنید، چه از دهلی به جیپور از طریق آگرا در شمال هند، یا از بنگلور به اوتی از طریق میسور در جنوب. با قطارها و پروازهای مقرون به صرفه و مکرر، تفریحات و گردش شهری در هند بسیار آسان‌تر از سایر نقاط دنیا است. عبور از مسیر مثلث طلایی بین دهلی، آگرا و جیپور یک معرفی ایده‌آل برای هند و فرصتی برای کشف بهترین مکان‌های تاریخی و مذهبی این کشور است. قبل از سفر به آگرا برای دیدن تاج محل، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی در جهان با کاوش در خیابان‌ها و بازارهای دهلی شروع کنید. سپس پیش از بازگشت به پایتخت، به سمت جیپور با معماری ماسه سنگی عاشقانه و صورتی حرکت کنید.

۰۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران