۱۰ کاری که باید در سفر به آنتالیا انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۰ کاری که باید در سفر به آنتالیا انجام دهید

آنتالیا به دلیل داشتن هتل‌های مجلل، سواحل خیره‌کننده و مجموعه‌ای چشمگیر از جاذبه‌های تاریخی قابل توجه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشکری در ترکیه تبدیل شده است. سفر با تور آنتالیا به دلیل داشتن تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل در هر فصلی از سال مناسب است. بنابراین هیچ وقت بدی برای بازدید از این شهر جذاب در ساحل خیره‌کننده فیروزه‌ای وجود ندارد. مهم نیست که به دنبال یک سفر رمانتیک دو نفره هستید و یا دوست دارید سفری به یاد ماندنی را به همراه خانواده برای کودکان خود رقم بزنید. چرا که در هر صورت آنتالیا تفریحات و جاذبه‌های متعددی برای ارائه به شما دارد. اگر فکر سفر به آنتالیا را در سر دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ۱۰ کاری که می‌توانید در این سفر انجام دهید آشنا کنیم.

 

۱. به بازدید از دروازه هادریان بروید

دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)، که در اصل دروازه ورود به شهر قدیمی آنتالیا می‌باشد از جمله مکان‌های جذابی است که بازدید از آن را به تمامی گردشگران آنتالیا پیشنهاد می‌دهیم. این مکان یکی از نمادین‌ترین نقاط شهر آنتالیا بوده و گزینه مناسبی برای بازدید از یک مکان تاریخی و عکاسی با حداقل هزینه است. دروازه هادریان نقطه عطف تاریخی در سال ۱۳۰ پس از میلاد به مناسبت دیدار امپراتور هادریان از شهر می‌باشد. به همین دلیل علاوه بر ارزش معماری از ارزش تاریخی بسیار بالایی نیز برخوردار است. این دروازه بخشی از بهترین دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در جهان می‌باشد که دارای ۳ طاق مرمری و ۳ برج باشکوه است. در این بازدید شاهد مجسمه‌های زیبا با طراحی پیچیده‌ خواهید بود. همچنین در بازدید از این دروازه پیشنهاد می‌دهیم تا نگاهی به سقف بیندازید تا زیباترین کنده‌کاری‌ها را ببینید.

 

بازدید از آبشار و رودخانه ماگناوات، آنتالیا

  • آدرس: دروازه هادریان، محله بارباروس، موراتپاشا / آنتالیا، ترکیه

 

۲. به تفریح در ساحل لارا بروید

از جمله مکان‌های زیبایی که در سفر به آنتالیا می‌توانید از تفریحات آبی آن لذت ببرید، ساحل لارا (Lara Beach) است. لارا یک استراحتگاه شلوغ و پر زرق و برق در شرق آنتالیا می‌باشد که به لطف هتل‌های فوق‌العاده و سرگرمی‌های بی‌وقفه، که اغلب به لاس وگاس تشبیه می‌شود، بزرگترین جاذبه این منطقه را دارد. ساحل لارا مناسب برای تفریحات خانوادگی، تفریحات شبانه و عکاس با حداقل بودجه است. پس اگر قصد استراحت و تفریح در شن‌های نرم و طلایی را دارید ساحل لارا بهترین انتخاب برای شما مسافران تور آنتالیا خواهد بود. این ساحل با طول ۱۲ کیلومتر بهترین امکانات و شرایط را برای داشتن یک روز به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

 

۳. خوشگذرانی و تفریح در آبشارهای دودن

آبشارهای دودن (Düden Waterfalls) که در خارج از شهر آنتالیا قرار دارند، زیبایی طبیعی خیره کننده‌ای را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. تماشای منظره مسحورکننده آبشارهای دودون گزینه‌ای بسیار دوست داشتنی برای زوج‌ها و علاقه‌مندان به عکاسی است. این آبشار دو قسمت دارد: آبشار دودن بالا و آبشار دودن پایین. اگر دوست دارید تا از نزدیک به تماشای این آبشار باشکوه بنشینید باید مسیر پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای را در نظر بگیرید. یکی از بهترین راه‌ها برای عکاسی از آبشار خیره‌کننده سفر با قایق در آب است.

  • آدرس: آبشارهای دودن، محله چاگلایان، سی دی لارا، موراتپاشا / آنتالیا، ترکیه

 

۴. گشت و گذار در کاله ایچی آنتالیا

بدون شک یکی از بزرگترین جاذبه‌های آنتالیا، شهر قدیمی آن به نام کاله ایچی (Kaleiçi) است که به طرز شگفت‌انگیزی تاریخی و جذاب است. در بازدید از پیچ و خم از معماری جذاب این مکان می‌توانید از تفریحاتی مثل خوردن غذاهای خوشمزه محلی و عکاسی نیز لذت ببرید. گشت و گذار در کاله ایچی از جمله تفریحات ارزان قیمتی است که در تور آنتالیا می‌توانید تجربه کنید. اگر به محله کاله ایچی در آنتالیا رفتید به خود اجازه دهید تا در خیابان‌های باریک و سنگفرش شده آن گم شوید و به بازدید از خانه‌های منحصر به فرد عثمانی بروید.

در کاله ایچی مجموعه‌ای از مغازه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و بوتیک هتل‌های متنوعی وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از تک تک آن‌ها بهره ببرید. همچنین در کاله ایچی شاهد میدان‌های دیدنی خواهید بود که در سرتاسر شهر قدیمی پراکنده‌ شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌هایی که در کاله ایچی آنتالیا بازدید از آن را نباید فراموش کنید، یک برج ساعت (Saat Kulesi) متعلق به قرن نوزدهم با دیوارهای سنگی است.

 

گشت و گذاری خاطره انگیز در کمر، آنتالیا

 

۵. تماشای ویرانه‌های باستانی آسپندوس

شهر باستانی یونانی-رومی آسپندوس (Aspendos)، از دیگر مکان‌های تاریخی آنتالیا به حساب می‌آید که در بازدید از آن فرصت گرفتن عکس‌های بسیار زیبایی را از خود خواهید داشت. در میان ویرانه‌های باستانی آسپندوس،  تئاتر رومی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید مشاهده کنید. این تئاتر، نمونه‌ای عالی از تاریخ ترکیه می‌باشد که در سال ۱۵۵ پس از میلاد ساخته شده و با ارتفاع نزدیک به ۱۰۰ متر و ظرفیت ۱۲۰۰۰ تماشاگر هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند در سفر خود به آنتالیا یک روز خود را به گشت و گذار در آسپندوس و تماشای جاذبه‌های دیدنی آن اختصاص دهند.

  • آدرس: آسپندوس، سریک، استان آنتالیا، ترکیه
  • ساعات بازدید: اواسط آوریل تا سپتامبر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر. اکتبر تا اواسط آوریل همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

۶. لذت و تفریح در راه لیجیان

در سفر خود به آنتالیا فرصت بازدید از یکی از پرطرفدارترین و زیباترین راه‌های دنیا را خواهید داشت. راه لیجیان (The Lycian Way) یک مسیر پرطرفدار برای کشف زیبایی‌های مسافت ساحل، از آنتالیا تا اولو دنیز (دریای مرده) در نزدیکی فتحیه است. این مسیر تقریبا ۵۴۰ کیلومتر است که در صورت تمایل می‌توانید بخشی از آن را به پیاده روی یا دوچرخه سواری بپردازید. به خصوص اگر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید در سفر هستید، مسیر لجیان یک گزینه خوب برای شما خواهد بود. توصیه می‌کنیم قبل از آغاز سفر در این مسیر آب، کمی خوراکی و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. همچنین برای گرفتن عکس های زیبا در مناظری باورنکردنی از سواحل اطراف دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.  

 

معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

 

۷. به بازدید از موزه آنتالیا بروید

برای اینکه نگاهی جامع به تاریخ کشور ترکیه و به خصوص منطقه آنتالیا داشته باشید، بازدید از موزه آنتالیا (Antalya Museum) را باید در لیست کارهایی که باید در این سفر انجام دهید، بگذارید. موزه آنتالیا در فضایی بزرگ قرار گرفته و به صورت جامع به تاریخ شگفت انگیز ترکیه می‌پردازد. این موزه مصنوعات و یافته‌های مربوط به عصر حجر و عصر برنز را که دقیقا از دوران امپراتوری بیزانس به جا مانده‌اند را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این موزه برخی از خرابه‌های کشف شده ارزشمند در منطقه محلی نگه‌داری می‌شوند. تالار خدایان  یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موزه آنتالیا است که دارای مجسمه‌های باورنکردنی و مجموعه‌های چشمگیری از سکه‌ها و تابوت‌ها است.

  • آدرس: کونیالتی، محله باغچلی اولر، موراتپاشا / آنتالیا، ترکیه
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

 

۸. به تماشای میدان جمهوری بروید

از دیگر کارهایی که توصیه می‌شود در سفر خود به آنتالیا حتما انجام دهید، بازدید از میدان جمهوری (Republic Square) شهر است. این مکان یک نقطه شروع عالی برای گشت و گذارهای شما در اطراف آنتالیا است. میدان جمهوری در قلب شهر آنتالیا قرار گرفته و مکانی برای برگزاری رویدادها و جشن‌های عمومی بزرگ است. در روزهای عادی نیز مردم محلی و گردشگران محوطه این میدان را برای نشستن و تفریح خود ترجیح می‌دهند. نقطه کانونی اصلی میدان، بنای یادبود قابل توجه آتاتورک می‌باشد که به احترام کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه، در آنجا قرار گرفته است. در بازدید از این میدان می‌توانید به تماشای فواره‌های رقصنده در زیر نور خورشید در طول روز یا زیر نورپردازی عالی در شب بنشینید. همچنین فرصت این را خواهید داشت تا به سمت مارینا بروید و از مناظر فوق‌العاده آن لذت ببرید. در حوالی این میدان مسجد معروف ییولی مناره  (Yivli Minare) قرار دارد که بازدید از آن برای تماشای مناظر پانورامایی بهتر از شهر توصیه می‌شود.

  • آدرس: میدان جمهوری، محله دنیز، خیابان کونیالتی، مرادپاشا / آنتالیا، ترکیه

 

۹. خرید از بازار آنتالیا را فراموش نکنید

سفر به ترکیه بدون تجربه رفتن به بازارهای رنگارنگ آن ناتمام خواهد بود. شما در تور آنتالیا خود نیز مراکز خرید و بازارهای متنوعی را برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. اما در میان تمامی این موارد بازار آنتالیا (Antalya Bazaar) یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. به طوری که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید گشت و گذار در میان غرفه‌های متنوع آن برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. بازار آنتالیا اقلام متعددی را از قبیل غذا، پوشاک، جواهرات و هنر و صنایع دستی با قیمت مناسب را برای خریداران عرضه می‌کند.

 

۱۳ فعالیت متفاوت و جذاب در آنتالیا

  • آدرس: بازار آنتالیا، محله میدان کاواگی، آنتالیا، ترکیه
  • ساعات بازدید: شنبه‌ها از حدود ۹ صبح تا نیمه‌های شب

 

۱۰. به بازدید از شهر باستانی مارینا بروید

آخرین مورد از کارهایی که توصیه می‌کنیم انجام آن را در تور آنتالیا خود فراموش نکنید، بازدید از شهر باستانی مارینا (Old City Marina) است. به طوری که هیچ مکانی در آنتالیا برای تماشای غروب خورشید و لذت بردن از نوشیدنی‌های خوشمزه به اندازه مارینا مناسب نخواهد بود. در این مکان شاهد قایق‌های تفریحی مجلل، قایق‌های ماهیگیری سنتی و خانه‌های جذاب قدیمی با سقف‌های سفالی آن خواهید بود. اگر در حین بازدید از این منطقه خسته شده و احساس گرسنگی کردید رستوران‌های متنوعی در کنار آب وجود خواهد داشت که در انتظار شما خواهند بود. با انتخاب آن‌ها می‌توانید از خوردن انواع غذاهای دریایی تازه، استیک و غذاهای محلی خوشمزه نهایت لذت را ببرید. مارینا تفریحات دیگری را از جمله کلاب‌های شبانه، جاذبه‌های تاریخی و تفریحات لوکس را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد.

۰۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران