۱۰ نکته که قبل از سفر به آنتالیا باید آن‌ها را در نظر بگیرید

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۰ نکته که قبل از سفر به آنتالیا باید آن‌ها را در نظر بگیرید

برای سفر به نقاط مختلف دنیا، همیشه نکاتی هستند که باید در مورد مقصد خود بدانید. تور آنتالیا مقصدی ساحلی و زیبا در ترکیه است که از این قائده مستثنی نبوده و مواردی هست که حتما قبل از سفر به این شهر باید از آن‌ها با خبر باشید. ما بعضی از نکات مهم را در این پست برایتان گرداوری کرده‌ایم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 


۱- طرفداران سواحل زیبای آنتالیا و آن‌هایی که می‌خواهند برای شنا در آب و آفتاب گرفتن در سواحل شنی به این شهر سفر کنند، باید بدانند که در بین ماه‌های آوریل تا اکتبر، هوای این شهر آفتابی و آب آرام است. البته در نظر بگیرید که این زمان، گرم‌ترین روزهای آنتالیا نیز هست و اگر خیلی به شنا در سواحل علاقه ندارید، بهتر است ماه‌های خنک‌تری را برای سفر به این شهر و دیدن زیبایی‌های تاریخی آن انتخاب کنید.

 

یک روز هیجان‌انگیز در ساحل کنیالتی آنتالیا

 

سفر به آنتالیا

 


۲- از مردم شهر بدون اجازه‌ی آن‌ها عکاسی نکنید، مخصوصا خانم‌های محجبه. برای عکاسی حتما ابتدا با آن‌ها مشورت کرده و اجازه بگیرید. در سواحل هم تا جای ممکن از گرفتن فیلم و عکس از خانم‌ها پرهیز کنید که می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.
۳- همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، برای وارد شدن به اماکن مقدس همچون مسجدها باید کفش‌هایمان را در بیاوریم. با این وجود ممکن است این تصور در برخی به وجود بیاید که مساجد تاریخی آنتالیا که حکم یک مرکز توریستی را دارند، از این قائده مستثنی است، اما چنین نیست و در همچین حالتی نیز پوشیدن لباس مناسب و همچنین در آوردن کفش‌ها الزامی است. البته نیازی نیست که نگران باشید، اگر لباس مناسب نداشته باشید به شما اجازه‌ی ورود داده نمی‌شود و پس از وارد شدن به محل دیگر کسی مزاحمتان نخواهد بود.

 

 

سفر به آنتالیا

 


۴- نوشیدنی‌های الکلی در آنتالیا فقط در جاهای مشخص امکان پذیر است و به هیچ وجه در فضای باز سرو نشده و در خیابان نمی‌توان آن را استفاده نمود. بسیاری از رستوران‌های شهر نیز چنین نوشیدنی‌هایی را سرو نمی‌کنند، مخصوصا آن‌ها که با برند حلال مشخص شده‌اند و بدون اینکه مشکل این چنینی برایتان پیش بیاید می‌توانید وارد شده و سفارش غذا بدهید.

 

بهترین رستوران‌های لوکس آنتالیا؛ شهر غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای

 

سفر به آنتالیا

 


۵- فراموش نکنید که دادن انعام در کافه‌ها و رستوران‌های آنتالیا رسم بوده و تا جای ممکن نباید فراموش شود. این میزان در شهر حدود ۵ تا ۱۰ درصد کل مبلغ سفارش است. همچنین خدمتکارهای هتل و باربرها را نیز نباید فراموش کرد که عموما چشم انتظار انعامی حداقلی هستند.

 

 

سفر به آنتالیا

 


۶- در بازارهای محلی آنتالیا حتما سر قیمت چانه بزنید. این مهم در بازارها و مغازه‌ها کاملا مرسوم بوده پس از فروشنده درخواست تخفیف کنید چون همیشه بخشی از قیمت را به این منظور در نظر گرفته‌اند. البته در نظر داشته باشید که اصرار بیش از حد در این باره جایی ندارد و نباید بیش از اندازه پا فشاری کنید. نکته دیگر اینکه اگر به مراکز خرید بزرگ و مدرن آنتالیا رفتید، بدانید که چانه زنی در آن مراکز مرسوم نیست و باید قیمت روی اتیکت را پرداخت نمایید.
۷- از خرید جواهرات قیمتی در بازارها خود داری کنید و اگر قصد داشتید از آنتالیا چنین اجناسی بخرید، حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید.

 

 

 سفر به آنتالیا

 


۸- بسیاری از نقاط گردشگری آنتالیا به وسیله اتوبوس قابل دسترسی هستند، با این حال گردشگران سعی می‌کنند تا از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنند چون هزینه‌ی بیش از حد بالایی ندارد. نکته مهم در مورد گرفتن تاکسی در آنتالیا این است که بهتر بوده قبل از اینکه سوار ماشین شوید و راه بیفتید، حتما کرایه تا مقصد را با راننده طی کنید. دیده شده که راننده‌ها از گردشگران در مقصد هزینه‌ای بیش از آنچه که باید اخذ می‌کنند.

 

فعالیت‌های متنوع در مرکز شهر آنتالیا

 

سفر به آنتالیا

 


۹- آب آشامیدنی را حتما به صورت بطری از مغازه‌ها تهیه کنید. خوردن آب‌ از شیر توصیه نمی‌شود چون خوراکی نیست. در روزهای گرم سال هم حتما در گردش‌های شهری آب همراه داشته باشید تا گرما و آفتاب شما را آزار ندهد.

 

 

سفر به آنتالیا

 


۱۰- برای تفریحات آبی و قایق سواری در آنتالیا حتما از مراکز مجاز استفاده کنید و قبل از کرایه هر وسیله‌ای ابتدا آن را کامل برانداز کرده و اگر مشکلی بود به مسئول آن بگویید تا در پایان کار مسئولیتش متوجه شما نباشد.

۲۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران