کریسمس و سال نو میلادی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
کریسمس و سال نو میلادی در هند

به نسبت فستیوال‌های مذهبی هندی، کریسمس جشنی کوچک در این کشور محسوب می‌شود. البته هند کشوری بسیار بزرگ است و در برخی مناطق به خاطر جمعیت مسیحی، کریسمس بزرگ‌تر و پر زرق و برق‌تر برگزار می‌شود و در بعضی از شهرهای بزرگ نیز شما می‌توانید شاهد آتش بازی شب سال نو میلادی باشید.

در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، ابتدا به برنامه‌های کریسمس و سال نو میلادی در هند می‌پردازیم و نکات مهم را به شما یادآوری خواهیم کرد و سپس به سراغ برترین مقاصدی می‌رویم که در این ایام می‌توانید برای تور هند انتخاب کنید.

 

کریسمس در هند

وقتی در ایام کریسمس به شهرهای بزرگ هند رفته باشید، در مراکز خرید یا هتل‌های لوکس، دکورهای مخصوص این روزها را مشاهده خواهید کرد که در همه جا کار گذاشته‌اند. غذاهای مخصوص در رستوران‌های بین‌امللی پخت می‌شود و همه چیز تا حد زیادی حال و هوای کریسمی خواهد داشت. البته اگر تور گوا را برای سفر خود انتخاب کنید -با این که به شهری گرم و ساحلی قدم خواهید گذاشت- به خاطر جمعیت کاتولیک این شهر، بیشتر حس و حال کریسمسی را حس خواهید کرد.

شب سال نو میلادی در هند

اگر به فکر تماشای آتش بازی شب سال نو هستید، این مهم را می‌توانید در بمبئی، گوا یا بعضی دیگر از شهرهای بزرگ ببینید. در بمبئی هر سال آتش بازی بزرگی در مارین درایو برگزار می‌شود و جدا از آتش بازی عمومی در گوا، هتل‌های لاکچری بین‌المللی یا کلاب‌های ساحلی نیز آتش بازی کوچک خود را ترتیب می‌دهند. در مجموع شب سال نو در هند به خاطر جشن‌های بزرگ و پر سر و صدا که تا پاسی از صبح به طول خواهد انجامید، بسیار خوش خواهد گذاشت.

در نهایت برای لذت بردن از کریسمس در هند باید مقصد مناسب خود را انتخاب کنید که در زیر ما به بهترین گزینه‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

بهترین رستوران‌های جیپور در سال 2021

بهترین مقاصد هند برای سفر در ایام کریسمس و شب سال نو میلادی

 

گوا (Goa)

گوا یک وگاس کوچک ساحلی است که هر کس برای خوش گذرانی و روزهایی شاد پا به این سرزمین شاد می‌گذارد. شهری با سواحلی فوق‌العاده زیبا، غذاهای دریایی خوشمزه و جشن‌های شبانه که در مناطق ساحلی برگزار می‌شود و تا دم صبح ادامه پیدا می‌کند. گوا دقیقا جایی است که بهترین جشن‌های شب سال نو برگزار می‌شود، جشن‌هایی که در تمام دنیا معروف است.

گوا جمعیت کاتولیک زیادی دارد و از همین رو برنامه‌های فرهنگی زیادی در کلیساهای آن برگزار شده و دکورهای کریسمسی متعدد در شهر دیده می‌شود. اگر بخواهید در جشن شب سال نو نیز شرکت کنید، می‌توانید به سراغ کلاب‌های گران بروید تا جاهای ارزان‌تر را انتخاب نمایید. در مجموع تور گوا، انتخابی عالی برای یک سفر مهیج و البته شاد برای شما خواهد بود.

گولمارگ (Gulmarg)

اگر به دنبال یک تجربه‌ی برفی برای ایام کریسمس هستید، پیشنهاد ما به شما رفتن به شهر کوچک و آرامش بخش گولمارگ در دل کوهستان است. شهری با طبیعت شگفت انگیز که در زمستان بدون شک برفی خواهد بود.

گولمارگ یک انتخاب متفاوت در هند به حساب می‌آید، اما این منطقه برای آن‌هایی که عاشق مناظر زیبای برفی هستند، همچون بهشتی کوچک است. جایی که کم‌تر از 2 هزار نفر جمعیت دارد و دارای چند هتل بسیار خوب است و یک حس و حال سوییسی خوبی برای کریسمس را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

سفر به هند در ماه‌های مختلف سال

آئولی (Auli)

دیگر گزینه‌ی برفی برای کریسمس در هند، آئولی است که حدودا 2 ساعت و نیم از دهلی دور است. منطقه‌ای کوهستانی و گردشگرپذیر که اگر چه به ریزورت اسکی و پیست‌های عالی‌اش معروف است اما به هیچ وجه مناظر فوق‌العاده زیبای برفی آن‌جا را نباید از یاد برد.

آئولی در کنار مسیرهای برفی عالی برای اسکی و دیگر فعالیت‌های تفریحی، مناطق جنگلی زیبا را نیز در خود دارد. اگر به دنبال یک مقصد برفی برای کریسمس هستید، می‌توانید به آئولی بروید که جایی در دسترس برای هند محسوب می‌شود و مسیر رفتن به آ‌ن‌جا نیز از گولمارگ خیلی راحت‌تر است.

وایاندا (Wayanad)

وایاندا شهری سرسبز در کرالا بوده که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد پرطرفدار در شب سال نو تبدیل شده است. آن‌هایی که در ایام کریسمس به تور کرالا می‌روند، برای شب سال نو به ویاندا رفته تا در جشن‌های فوق‌العاده‌ی آن‌جا شرکت کرده و آتش بازی را تماشا کنند.

التبه در کنار این جشن‌های بزرگ و پر هیاهو که در ریزورت‌های بین‌المللی و مراکز خاص شهر برگزار می‌شوند، اگر زمان داشتید، حتما به سراغ مناطق سر سبز و آرامش بخش وایاندا نیز بروید که اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه در باقی روزهای سال به حساب می‌آیند.

 

۷ مرکز خرید بزرگ بمبئی در سال ۲۰۱۹

اودایپور (Udaipur)

یکی دیگر از جاهایی که به شدت برای شب سال نو پیشنهاد می‌شود، "شهر دریاچه‌" است. اودایپور که در راجستان واقع شده یکی از مناطق فوق‌العاده برای سفرهای خانوادگی در ایام تعطیلات کریسمس به حساب می‌آد. شما می‌توانید در این سفر، از زیبایی‌های خیره کننده راجستان بازدید کنید، سوغات خاص این منطقه را خریداری نمایید و در اقامتگاه‌های شاهانه آن‌جا روزهای خود را سپری کرده و در نهایت جشنی فوق‌العاده را در شب پایانی سال بگذرانید.

اودایپور چندین کلاب و ریزورت بزرگ دارد که جشن‌های خانوادگی برای شب سال نو میلادی برگزار می‌کند که همگی همراه با آتش بازی بزرگ و موسیقی و برنامه‌های تفریحی مختلف است. پس اگر اهل گشت و گذار در مکان‌های تاریخی هستید و می‌خواهید در شب پایانی سال حسابی خوش هم بگذرانید، اوادیپور را برای سفر خود انتخاب نمایید.

مک لئود گنج (McLeod Ganj)

مک لئود گنج یک شهر بسیار کوچک کوهستانی در هیماچال پرادش است که حال و هوای خاص و متفاوتی دارد و شما می‌توانید هم نشانه‌های فرهنگی و سوغات تبتی‌ها را در آن‌جا ببینید و هم معماری اروپایی را در بناهایش مشاهده نمایید. این مکان فوق‌العاده زیبا نیز برای روزهای پایان سال بسیار محبوب است و این به خاطر برنامه‌های تفریحی جذابی است که در آن‌جا برگزار می‌شود.

مناظر زیبای کوهستانی، کافه‌های کلاسیک و جاذبه‌های گردشگری متنوع مک لئود گنج یک طرف، جشن پایان سا در محیط روباز آن طرفی دیگر که عموما با حضور جمعیت زیادی از گردشگران و دی‌جی‌های مطرح برگزار می‌شود.

دهلی (Dehli)

دهلی یک انتخاب کاملا واضح در میان کلان‌شهرهای هند است. جایی که در روزهای کریسمس، مملو از دکورهای مخصوص شده و تمامی مراکز خرید آن، همچون مراکز خرید اروپایی با درختان بزرگ کریسمس به استقبال این روزها می‌روند. اما مهم‌ترین بخش از سفر به دهلی در روزهای پایانی سال، شرکت در جشن‌های فوق‌العاده شب سال نو است.

اگر بخواهید خرج زیادی کنید، می‌توانید در چند کلاب فوق‌العاده عالی این جشن‌ها را تجربه کنید یا این که به کلاب‌های ارزان‌تر بروید یا حتی در جشن‌های عمومی شهر در محیط روباز شرکت نمایید به آتش بازی نگاه کنید. Hauz Khas، یا Greater Kailash عموما بزرگ‌ترین جشن‌ها را برپا می‌کنند اما ورود به این جشن‌ها به خاطر پر شدن سریع ظرفیت، خیلی سخت است.

 

۶ سالن مجلل شهر بمبئی برای تماشای پرفورمنس‌های جذاب

گوکارنا (Gokarna)

گوکارنا در جنوبی‌ترین نقطه استان کارناتاکا واقع شده و خیلی‌ها آن را نسخه آرام‌تر گوا می‌نامند. یک شهر فوق‌الاده زیبا با سواحلی استثنایی و طبیعتی چشم گیر که در میان جنگل‌هایش می‌توانید چندین آبشار زیبا را مشاهده کنید.

این شهر زیبا در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی خود، دارای ریزورت‌های لوکس زیادی است که با جشن‌های بسیار عالی به استقبال شب سال نو می‌روند. همچنین هوای بسیار خوب گوکارنا در زمستان و جاذبه‌های فرهنگی مختلفی که دارد، خود دلیل دیگری برای سفر به آن‌جاست. خیلی‌ها به دنبال جشن‌های بزرگ نیستند و ترجیح می‌دهند، ایام کریسمس را در جایی آرام و خوش آب و هوا در هند بگذرانند. برای چنین مقصدی، ما گوکارنا را بهترین انتخاب می‌دانیم.

بمبئی (Mumbai)

شاید بمبئی برای ایام کریسمس چیز ویژه‌ای نداشته باشد که به خاطرش این شهر را برای سفر انتخاب کنید، اما جشن‌های متنوع و آتش بازی بزرگ شب سال نو میلادی آن‌جا، خود می‌توانید دلیلی برای انتخاب بمبئی باشد.

بزرگ‌ترین آتش بازی شهر در مارین درایو برگزار می‌شود و این جشن از خیلی جاهای شهر قابل مشاهده است. با این حال برنامه‌های متنوعی در هتل‌های ۵ ستاره و کلاب‌های مختلف برپا می‌شود که هر کدامشان جذابیت خاص به خود را دارند. این جشن‌ها هم در محیط‌های روباز برگزار شده و هم در سالن‌های بزرگ، پس از قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیط ورود به آن‌جا را تهیه کنید و با رفتن دقیقه نودی به این‌جاها پشت در نمانید!

پوندیچری (Pondicherry)

در روزهای معمول سال، کم‌تر گردشگری است که اسم پوندیچری به گوشش بخورد اما وقتی روزهای پایانی سال سر می‌رسد، کم کم تبلیغات گستردی برای برنامه‌های تفریحی پوندیچری آغاز می‌شود.

این شهر که به تفریحات شبانه‌اش معروف است، در روز پایانی سال میزبان چندین و چند جشن مختلف و برنامه‌های آتش بازی است. مخصوص پارتی‌های ساحلی که در کلاب‌های معروفی همچون Port Beach Party، Beach Bash NYE  یا Catamaran Beach Festival برگزار می‌شوند.

نکات پایانی درباره سفر کریسمسی به هند:

  • همانطور که در بعضی از موارد گفتیم، برای شرکت در مهمانی‌های شب سال نو، حتما از قبل بلیط ورودی را تهیه کنید چون بعید است همان شب بتوانید، وارد کلاب‌های معروف شوید.
  • از خرید در ایام کریسمس نگذرید که مراکز خرید و برندهای معروف، تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه می‌کنند.
  • شهرهای بزرگ هند در این ایام بسیار شلوغ می‌شود پس اگر می‌خواهید درگیر شلوغی نشوید و جایی آرام را انتخاب کنید، دور شهرهای بزرگ را خط بکشید.

 

معرفی ۶ ایالت پر بازدید هند

۲۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران