سفر به ۹ مقصد زمستانی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
سفر به ۹ مقصد زمستانی در چین

زمستان زمانی است که تور چین برای بسیاری از مقاصد ارزان‌تر تمام می‌شود و جمعیت کم‌تری از گردشگران نیز در این کشور حضور دارند. تنوع مقاصد در چین نیز به شکلی است که شما می‌توانید در ریزورت‌های اسکی سفر خود را سر کنید، سال نو میلادی و آتش بازی آن شب را در کلان‌شهرها باشید یا حتی تور خود را در یک جنگل گرم‌سیری بگذرانید. اگر قصد رفتن به تور زمستانه چین را دارید، بهتر است نگاهی به این مقاصد جذاب در لیست ما بندازید:

 

هاربین: دنیای یخی، برف و اسکی

وقتی زمستان سر می‌رسد، هاربین با دکورهای یخی و برفی خود آماده پذیرایی از گردشگران می‌شود. "شهر یخی" هاربین نه تنها در خود چین، بلکه در جهان معروف است و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور در فصل زمستان به حساب می‌آید. روداخانه سونگوا (Songhua) که از میان شهر می‌گذرد برای حدود ۶ ماه یخ می‌زند و تصویری جذاب را شکل می‌دهد.

در کنار شهر یخی یک فستیوال بزرگ به نام "فستیوال یخ و برف هاربین" نیز در این محل برگزار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده و تفریحات برفی زیادی هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. حتی در روزهایی که شما در آن‌جا حضور خواهید داشت، هنرمندان را می‌بینید که بر روی تکه‌های یخ در حال فعالیت هستند. فراموش نکنید که پیست‌های اسکی سواری نیز در این منطقه به راه می‌افتند و غیر از آن‌ می‌توانید سوار بر سورتمه یا اسنو موبیل‌های جذاب شوید. به طور کلی، هاربین در طول زمستان، مکانی فوق‌العاده برای تمامی اعضای خانواده خواهد بود.

 

زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

پکن: مناظر برفی و فستیوال‌های مختلف زمستانی

نیازی نیست خیلی از شهرهای مهم چین دور شوید بلکه در تور پکن نیز فرصت‌هایی عالی برای گردش و تفریح و لذت بردن از زمستان را خواهید داشت. وقتی زمستان در این شهر باشید، می‌توانید از تصویر برفی فوق‌العاده دیدنی دیوار بزرگ چین لذت ببرید و در برکه‌های یخ زده پکن اسکیت سواری را تجربه کنید. این زمان از سال، جمعیت بسیار کم‌تری به پکن سفر می‌کند و گشت و گذار در نقاط مهم گردشگری آن‌جا خیلی راحت‌تر خواهد بود.

در کنار لذت بردن از مراکز فرهنگی و بازدید از مناظر برفی، فراموش نکنید که زمستان زمانی عالی برای شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف است. کریسمس و سال نو میلادی در راه خواهد بود و امکان تماشای آتش بازی شب سال نو را دارید و همچنین چند هفته بعد سال نو چینی بسیار بزرگ‌تر در این شهر برگزار می‌شود. در واقع هر ماه از زمستان برای سفر به پکن عالی خواهد بود.

لیجیانگ: طلوع زیبای خورشید و طبیعت گردی

اگر اوایل زمستان به لیجیانگ بروید، آفتاب گرم و هوایی بسیار عالی را تجربه خواهید کرد. این شهر قدیمی در این ماه‌ها فوق‌العاده زیباست و شما از پارک استخر بلک دراگون (Black Dragon Pool Park) نمایی زیبا از قله‌های برفی کوهستان جید دراگون اسنو (Jade Dragon Snow Mountain) را مشاهده خواهید کرد و همه چیز همچون قصه‌های پریان، گویی نقاشی شده است.

بسیاری از کسانی که اوایل زمستان به لیجیانگ می‌روند، قصد طبیعت کردی در همین کوهستان‌ها را داشته و از مسیرهای معروف عبور می‌کنند و مناظری زیبا را می‌بینند. شما از بالای این کوهستان می‌توانید رودخانه یانگ تسه (Yangtze) را از دوردست ببینید و طبیعتی که هنوز سبز است را مشاهده کنید. در مجموع سفر به لیجیانگ در زمستانِ چین، یک انتخاب متفاوت و البته جذاب در این کشور به شمار می‌رود.

 

گشتی در موزه پایتخت پکن

کوهستان چانگبای: ریزورت زمستانه‌ای فوق‌العاده

خیلی‌ها سفرهای زمستانه را در ریزورت‌های اسکی و مناطق برفی می‌بینند. چین برای چنین گردشگرانی نیز انتخاب‌هایی فراوان دارد که محبوب‌ترینشان کوهستان چانگبای است. جنگل زیبای این کوهستان با پوشش برفی خود یکی از زیباترین مناظر زمستانی در تمام چین را شکل می‌دهد. مخصوصا این که دانه‌های برف در میان درختان به کریستال‌های یخی تبدیل شده و نمای‌ آن‌جا را زیباتر می‌کند.

وقتی برکه بهشتی (Heavenly Lake) که مرتفع‌ترین دریاچه آتشفشانی در تمام چین است، به صورت کامل یخ می‌زند و پوششی از برف آن را می‌پوشاند، زمان آن فرا می‌رسد که از چیانگبای دیدن کرده و به دیدن آبشار یخ زده و دره‌های برفی آن‌جا بروید. برای آن‌هایی که می‌خواهند تفریحات زمستانی را امتحان کنند، پیشنهاد می‌کنیم به ریزورت اسکی این کوهستان مراجعه کنند که مدرن و جذاب بوده و انواع امکانات مختلف را در اختیار شما می‌گذارد.

یونان: زمستانی معتدل را در چین تجربه کنید

یونان بدون شک یکی از وسوسه انگیزترین مقاصد گردشگری در چین است. مکانی فوق‌العاده زیبا که جاذبه‌های گردشگری آن تمامی ندارد و زیبایی‌های طبیعتش، شهره‌ی مردم جهان است. این منطقه در طول زمستان به هیچ وجه سرد نیست و هوایی معتدل و بعضا گرم دارد. شما می‌توانید در میان جنگل‌های گرمسیری آن‌جا گردش کرده، به قایق سواری در رودخانه بپردازید و طبیعت گردی را تجربه کنید.

یونان بسیار بزرگ است و در میان مقاصد مختلفش، دالی (Dali)، ژیشونگبانا (Xishuangbanna) و تنگچونگ (Tengchong) از دیگران بیشتر محبوب هستند. برای سفر به این منطقه باید برنامه ریزی داشته باشید که حتما در طول سفر بتوانید، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن‌جا را از نظر بگذرانید.

 

با زیباترین نقاط چین آشنا شوید

شمال ژینجیانگ: سرزمین یخ زده

شمال ژینجیانگ از دیگر جاهای محبوب در زمستان‌های چین است که خود مردم محلی نیز خیلی به آن‌جا علاقه دارند. در این منطقه یخ زده شما شاهد درختان بی برگ و برفی، دریاچه‌های یخ زده و پوشیده از برف، مناظر برفی تمام نشدنی و جنگل‌های بزرگ هستید و همه در کنار هم این سرزمین زیبا را می‌سازند.

در سفر به شمال ژینجیانگ حتما باید به کاناس بروید و از دهکده‌های کوهستانی دیدن کنید مردمش، نیمی از سال را در برف سر می‌کنند. تماشای مه صبحگاهی در این دهکده‌ها، منظره‌ای رویایی و فراموش نشدنی به شمار می‌رود. رفتن به ریزورت‌های اسکی، بازدید از دهکده‌های مرزی و انجام تفریحات زمستانی، از دیگر جذابیت‌های سفر به این منطقه است.

مغولستان داخلی: بهشتی برفی

با توجه به این که در سال‌های اخیر، رفتن به مغولستان داخلی -مخصوصا در طول زمستان- بسیار راحت‌تر شده، حالا گردشگران بیشتری از این منطقه فوق‌العاده زیبا بازدید می‌کنند. جایی که مناظر برفی‌اش بدون مرز تا بی‌نهایت ادامه دارند و نکات ریز و درشت زیادی هستند که شما را به این‌جا می‌کشانند.

اسکی، ماهیگیری در دریاچه‌های یخ زده و همچنین انجام تفریحات زمستانی مختلف، شروع سفر زمستانه شما به این منطقه از چین است. از بعد فرهنگی، پیشنهاد می‌کنیم از معدود دهکده‌ها و مردم محلی باقی مانده در آن منطقه دیدن کنید و به تماشای سردترین دهکده‌های کل چین بروید و ببینید که مردمشان چطور در سرمای طاقت فرسای زمستانِ مغولستان داخلی، زندگی می‌کنند. حتما بر روی تخت‌های سنتی سنگی که به شکلی خاص گرم می‌شوند بخوابید و تا جای ممکن در فرهنگ خاص مردم این منطقه از چین غرق شوید تا بهترین تجربه ممکن از سفر را با خود همراه ببرید. البته هنوز سفر کردن به این منطقه آنقدر راحت نیست و برای رفتن به مغولستان داخلی در ایام زمستان، باید در تورهای مخصوص ۶ روزه شرکت نمایید.

چنگدو: طبیعت شگفت انگیز

چنگدو در زمستان برای آن‌هایی خوب است که به دنبال ماجراجویی در چین هستند. ۳۰۰ کیلومتر مسیر بین چنگدو تا هایلوگو (Hailuogou) مملو از پارک‌های جنگلی و یخچال‌های طبیعی و رودخانه‌های زیباست که هر کدام را برای گشت و گذار انتخاب کنید، حتما از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد.

در میان این جنگل‌های برفی و مناطق یخی، چنگدو به داشتن چشمه‌های آب گرم نیز مشهور است. شما می‌توانید ریزورت‌هایی خاص در چنگدو پیدا کنید و در سرمای زمستان تن خود را به آب گرم این چشمه بزنید که گفته می‌شود، خواص پزشکی نیز دارند. در مجموع چنگدو یک انتخاب عمومی برای تعطیلات زمستانی در چین نیست و انتخابی متفاوت محسوب می‌شود. فراموش نکنید که در این فصل هم می‌توانید به دیدن پانداهای بامزه در این منطقه از چین بروید.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

سانیا: سفر به منطقه‌ای گرمسیری

نقاط جنوبی چین زمستانِ سرد را تجربه نمی‌کنند و هوای زمستانی در این منطقه، در واقع گرم و مرطوب است. در واقع برای سفر به این منطقه از چین، فصل زمستان زمان بسیار بهتری خواهد بود چون هم دمای هوا آن گرمای سوزان را ندارد و هم این که بارندگی خیلی نخواهد بود. از میان مناطق یاد شده، سانیا بیش از دیگر مقاصد گردشگری در جنوب چین محبوب است.

در سانیا می‌توانید بر روی سواحل آفتابی گرم قدم بزنید و با لباس شنا آفتاب بگیرید و البته انواع تفریحات آبی از جمله اسکی روی آب، جت اسکی، موج سواری و ... را تجربه کنید. مراکز تفریحی زیادی نیز در سانیا تهیه دیده شده و یک جنگل گرم‌سیری و یک خط زیپلاین عالی نیز در آن‌جا تعبیه شده است.

نکاتی درباره سفر زمستانه به چین

  • چه چیزی همراه داشته باشیم: بسته به این که به کجای چین می‌روید، باید لباس مناسب همراه داشته باشید. اگر قصد رفتن به مناطق سردسیر را دارید، حتما گرم‌ترین لباس‌های خود را همراه داشته باشید چون این منطقه بسیار سرد و خشک هستند. برای تفریحات زمستانی اما تجهیزات مورد نیاز در همان مراکز به شما کرایه داده می‌شود.
  • سفر در ایام کریسمس، سال نو میلادی و سال نو چینی، گران خواهد بود اما در دیگر روزهای زمستان، تور چین از هر نظر برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود.
  • اگر می‌خواهید سال نو چینی در این کشور باشید، باید هتل و تور خود را از قبل رزرو کنید چون خیلی سریع تورها برای این ایام پر می‌شوند.

۲۲ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران