بهترین مراکز خرید دهلی

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مراکز خرید دهلی

دهلی، برخی از برترین امکانات خرید هند را در خود جای داده است. دکوراسیون چشم نواز، برندهای مطرح بومی و بین المللی، امکانات رفاهی و تفریحی همانند فودکورت و سینما در بهترین مراکز خرید دهلی ساعاتی مفرح برای عاشقان خرید رقم می‌زنند.

 

آشنایی با برخی از مراکز خرید دهلی

بازارهای پرجنب ‌و جوش خیابانی دهلی، فروشگاه‌های دولتی و بوتیک‌های طراحان سطح بالا، مردمان شهر و گردشگران تور هند را از تمام نقاط کشور به این منطقه جذب کرده‌اند. اما گسترش بهترین مراکز خرید دهلی در چند دهه اخیر، تغییری اساسی در صحنه خرده فروشی سنتی شهر را نشان می‌دهد. از پوشاک برند  گفته تا لوازم الکترونیکی، غذا و سرگرمی، این مراکز همه را در زیر یک سقف ارائه می‌دهند.

سلکت سیتی واک

Select City Walk، از بزرگ‌ترین مراکز خرید دهلی بوده و بسیار شیک است. برندهای لوکس بین المللی مانند H&M، Dior، Chanel، Sephora، Zara، La Senza، Aldo، Forever 21 در اینجا در دسترسند. علاوه بر این، در رستوران‌های داخلی در فودکورت نیز گزینه‌های بسیاری پیدا خواهید کرد که انواع غذاهای هندی و قاره‌ای، میان‌ وعده‌ها و دسرها را برای بازدیدکنندگان مهیا می‌کنند و ساعات جذابی را برای استراحت و شکم گردی رقم می‌زنند.

از طرفی بیرون از مرکز خرید، یک منطقه باز وسیع با فواره‌ها و باغ‌ها خودنمایی می‌کند. در اینجا بازارهای کوچک و رویدادهای فضای باز همچون جشن‌ها و کنسرت‌های موسیقی ترتیب داده می‌شوند. در واقع این مرکز خرید، فضایی عالی برای دورهمی و خاطره سازی با عزیزان را از سفر با تور دهلی به ارمغان می‌آورد.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: A-3, Distt. Centre, Saket, New Delhi

عکس: magicbricks.com

 

دی ال اف امپریو

DLF Emporio، یکی از مراکز خرید دهلی بوده که بسیار مجلل و سطح بالاست و گزینه‌های خرید لوکس و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. گفتنی است این مکان، بعنوان یکی از گران‌ترین مراکز خرید در کشور نیز شناخته می‌شود. این ساختمان ۴ طبقه با مساحت کل خرده فروشی ۳۲۰۰۰۰ فوت مربع، کالاهای حدود ۱۳۰ برند از جمله ۵۰ برند بین المللی نظیر Dior ، Kenneth Cole، Burberry، DKNY، Cartier،  Louis VuittonوGiorgio Armani و همچنین برندهای بومی معتبر را ارائه می‌دهد.

فروشگاه‌های مواد غذایی نیز، جایگاه ویژه‌ای در قلب دهلی دارند. بنابراین پس از اتمام خرید، می‌توانید برای استراحت و شکم گردی به کافه E بروید و یک فنجان اسپرسو تازه دم شده با کرپ‌های لذیذ یا ساندویچ مورد علاقه‌تان را میل کنید. برای دوستداران چای، کافه Cha Shi را پیشنهاد می‌کنیم که یک کافه شرقی بوده و چای‌های سالم سرو می‌کند. و اگر می‌خواهید در فضایی خارق‌العاده غذا بخورید، Set’Z، رستوران معروفی است که ۷ آشپزخانه مختلف را به نمایش می‌گذارد و غذاهایی لذیذ و باکیفیت سرو می‌کند.

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: 4,Nelson Mandela Road, Vasant Kunj, New Delhi

 

بهترین رستوران‌های دهلی برای صرف کباب

عکس: youtube.com

 

دی ال اف پرومناد

DLF Promenade، از مجلل‌ترین مراکز خرید دهلی بوده و شعباتی نیز در نویدا، گورگان و چندیگر دارد. در دهلی، این مرکز خرید در یکی از شیک‌ترین مناطق شهر یعنی واسانت کونج واقع شده و علاوه بر نام‌های محبوب در صنعت خرده‌فروشی مد مانند Zara، Sephora، Marks & Spencers، همچنین برندهای لوکس مختلفی مانند Chanel Beauty، BCBGeneration، Juicy Couture و Hunkemoller را نیز در خود جای داده است.

از طرفی، گزینه‌های شکم گردی جذابی را در این مرکز شاهد خواهید بود. در عین حال، اینجا دارای سینماهای PVR Icon Cinemas با ظرفیت کلی ۱۱۴۰ صندلی بوده و منطقه‌ای برای کودکان به نام Kiddyland را شامل می‌شود. زیرساخت‌های بیرونی جذاب نیز شامل فواره‌ها، باغ‌ها و یک پاتوق در فضای باز به نام "هاب" می‌شوند که می‌توانید همراه خانواده و دوستانتان، در آن به گپ و گفت و استراحت بپردازید.

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: 3,Nelson Mandela Marg, Vasant Kunj, New Delhi

عکس: zricks.com

 

امبینس

Ambience Mall، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دهلی بوده و درست در کنار مراکز خرید دی ال اف امپریو و دی ال اف پرومناد واقع شده است. این مکان، هم برندهای سطح بالا و هم برندهای کوچک را در خود جای داده و مملو از چندین فروشگاه خرده‌ فروشی نه چندان گران نظیر Biba، Big Bazar، Bata، Reliance Digital، And، Lifestyle، Global Desi، Home Center و بسیاری دیگر است و برای خرید در سفر به دهلی پیشنهاد می‌شود.

فودکورت اینجا، شامل انواع مراکز غذایی از جمله رستوران‌های زنجیره ای مک‌دونالد، کی‌اف‌سی، برگر کینگ و برخی رستوران‌های مستقل مانند کیلین اسکای بار، چیلی و پنجابی بای نیچر و غیره است. این مرکز خرید، یک کافه نیز روی پشت بام دارد با نام Big Fat Sandwich. همچنین، یک منطقه بازی کودکان به نام شهر سرگرمی را در اینجا خواهید یافت. جدای از اینها، بازدیدکنندگان در سینما PVR Director’s Cut، امکان خوردن و آشامیدن در حین تماشای فیلم را دارند.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: 2,Nelson Mandela Marg, Vasant Kunj, New Delhi

 

معرفی جدیدترین رستوران‌های دهلی

عکس: tripadvisor.de

 

دی ال اف پلیس

اگر به شرکت در رویدادهای منحصر به فرد علاقه دارید، مرکز خرید DLF Place Mall را دوست خواهید داشت که یکی دیگر از برترین مراکز خرید دهلی است. از جشنواره‌های موسیقی گرفته تا نمایش‌های حیوانات خانگی و جشنواره‌های میم، رویدادهایی مختلفی را در طول سال در این مرکز خرید مفرح شاهد خواهید بود. بنابراین جای تعجب نیست که این مرکز، یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌ها در دهلی جنوبی باشد.

DLF Place که در مجاورت مرکز خرید سلکت سیتی واک قرار دارد، بهترین گشت و گذار را برای یک آخر هفته عالی رقم می‌زند. بعلاوه این مکان، مملو از کالاهای برندهای برتر نظیر Vero Moda، United Colors of Benetton، Jack n Jones، Reebok، Nike، Puma، Satyapaul و Marks & Spencer است. در ضمن اگر از خرید خسته شده‌اید و می‌خواهید یک استراحت سریع به خودتان بدهید، مستقیما به سالن Eat-Food که دارای چندین فست فود است بروید. 

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: Press Enclave Marg, Saket District Center, New Delhi

عکس: livemint.com

 

پسیفیک مال

Pacific Mall در غرب شهر واقع شده و با وجود موقعیت مکانی مناسب، به راحتی هم با حمل و نقل عمومی و هم خصوصی قابل دسترسی است. این امر، آنرا به مقصدی محبوب بعنوان یکی از بهترین مراکز خرید دهلی بدل کرده است. اینجا دارای بیش از ۱۳۰ فروشگاه از برندهای هندی و بین المللی نظیر Tommy Hilfiger، Promod، ONLY، Mango، UCB، Calvin Klein، Vero Moda، Jack & Jones، و French Connection  است.

بعلاوه کافه‌های موضوعی مانند Hinglish-Cafe Beach Car و Castle’s Barbecue نیز در این مرکز، برای استراحت و شکم گردی ایده آل هستند. اخیرا بازارهای دستفروشی و سایر رویدادهای فضای باز نیز، در اینجا ترتیب داده می‌شوند. در نهایت یک منطقه سرگرمی در فضای باز با بازی‌ها و وسایل سواری برای بچه‌ها و سینما PVR برای علاقمندان به فیلم در این مرکز درنظرگرفته شده‌اند.  

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Tagore Garden, Najafgarh Road, Subhash Nagar, New Delhi

عکس: realtynmore.com

 

آنسال پلازا

Ansal Plaza، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دهلی است. زمانی که این مرکز برای اولین بار در ۱ نوامبر ۱۹۹۹ درهای خود را به روی عموم گشود، تنها مرکز خرید عمده در دهلی بود. امروزه با وجود افتتاح چندین مرکز خرید شیک در دهلی، آنسال پلازا هنوز هم جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند. این مکان ممکن است برندها و سالن‌های سینمایی شیک نداشته باشد، اما پاتوق مورد علاقه دانشجویان است. زیرا این مرکز خرید، در نزدیکی چندین دانشکده واقع شده است.  

گفتنی است این مکان منحصر به فرد، فست فودهای مختلفی را نیز در خود جای داده و اکنون برخی از زیباترین روف رستوران‌های شهر از جمله Triple8، Taksim، Sky High و Orza را نیز در این مکان خواهید یافت. اما جاذبه اصلی این مرکز خرید، آمفی تئاتر بزرگی است که در وسط مجموعه قرار دارد. این آمفی تئاتر به هنرمندان نوپا، فضای تمرین می‌دهد و حتی بعنوان یک محیط مطالعه گروهی مشترک عمل می‌کند.

  • ساعات کار: دوشنبه تا جمعه از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب، شنبه و یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ صبح
  • آدرس: Andrews Ganj, Khel Gaon Marg, South Delhi

 

مهمترین معابد دهلی هند

عکس: retail.economictimes.indiatimes.com

 

مترو واک

Metro Walk با مساحت ۲۲۰۰۰۰ فوت مربع، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دهلی است. جالب اینجاست که در اینجا یک مرکز خرید و یک شهربازی با هم ترکیب شده‌اند و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذابیت دارند. در طبقه بالا، فودکورت بزرگی درنظر گرفته شده تا فضایی را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی ارائه دهد.

گفتنی است این مرکز خرید مشرف به یک دریاچه بوده و حظ بصری را نیز در حین خرید و شکم گردی به مخاطبانش هدیه می‌دهد. برخی از فروشگاه‌های عمده خرده ‌فروشی در اینجا عبارتند از: Pantaloons، Nike، Adidas، Reebok، Levis، Spykar، و Reid & Taylor.

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Ground Metro Walk Mall Kiosk No. 2 Near Rithala Metro Station Rohini, Sector 10

عکس: metrowalk.co.in

 

وی تری اس

مرکز خرید V3S در قلب دهلی شرقی قرار دارد و از تمام نقاط شهر، به راحتی قابل دسترسی است. این مرکز خرید، گزینه‌های بسیاری را برای خرید و شکم گردی برای بازدیدکنندگانش به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال قیمت‌های پایین‌تر از بازار هستید، بهتر است از این مرکز خرید دیدن کنید و در عین حال، به کودکان اجازه دهید در منطقه سرگرمی به تفریح بپردازند.

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Vikas Marg, Laxmi Nagar, East Delhi

 

آشنایی با بخش‌های مختلف دهلی

عکس: magicbricks.com

 

تی دی آی

TDI، یک مرکز خرید کوچک است که در نزدیکی ایستگاه مترو باغ راجوری قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید دهلی به شمار می‌آید. اینجا یک مرکز خرید ۳ طبقه با پارکینگ دو طبقه در زیرزمین است. همچنین برخی از برندهای برجسته در اینجا عبارتند از: Woodland، Wills Lifestyle و Liverpool. یک منطقه بازی برای کودکان همراه با ماشین‌های باتری‌دار و قطار اسباب ‌بازی در اینجا درنظر گرفته شده است. این مرکز، همچنین دارای یک سالن سینما، فودکورت و غذاخوری معروف هندی "Bikaner" است.

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Shivaji Place, Vikas Enclave, West Delhi

عکس: telepolis.de

 

سیتی اسکوئر مال

City Square Mall، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دهلی است که در غرب شهر قرار دارد و از فروشگاه‌های پوشاک گرفته تا فروشگاه‌های مواد غذایی، برخی از بهترین گزینه‌ها را در این مرکز خرید خواهید یافت. در این میان فروشگاه بزرگ Brand Factory، جاذبه کلیدی برای خریداران این مجموعه است. از برندهای محبوبی که در سیتی اسکوئر مال شعبه دارند نیز می‌توان به Celio، Bike، W و Woodland اشاره کرد.

همچنین فودکورت این مرکز، غذاهای شعباتی مانند کی اف سی و برگر کینگ و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد. در عین حال برای سرگرمی کودکان، وسایل سواری و بازی‌های زیادی مانند ترامپولین، ماشین‌های باتری‌دار و یک زمین بازی در فضای باز درنظر گرفته شده‌اند.

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: Najafgarh Road, Shivaji Place, West Delhi

 

شهر سرگرمی نودیا، در نزدیکی دهلی

عکس: timesofindia.indiatimes.com

 

در نهایت از دیگر مراکز خرید دهلی که محبوبیت بالایی در میان گردشگران و مردمان محلی دارند، به موارد زیر نیز می‌توان اشاره کرد:

  • DLF City Centre
  • Cross River Mall
  • West Gate Mall
  • The Chanakya Mall

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۱ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 24 دی 1402)

نظرات کاربران