اینستاگرامی‌ترین فضاهای باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
اینستاگرامی‌ترین فضاهای باتومی

باتومی که اکنون یک مقصد تابستانی شلوغ برای بسیاری از مردم محلی است، در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است. امروزه بازدیدکنندگان این شهر مدرن می‌توانند از جاذبه‌های متعدد، هتل‌های بین‌المللی، غذاکده‌های عالی و زندگی شبانه پرهیجان لذت ببرند.

در واقع باتومی یکی از شگفت انگیزترین مناطق دیدنی در گرجستان است که در آن می‌توانید مناظر و مکان‌های زیبایی را برای ثبت عکس‌هایی بی‌نظیر بیابید. سالانه هزاران گردشگر با تور گرجستان به اینجا می‌آیند و اغلب آنها عکس‌های مشابهی را در این مکان‌های به یادماندنی ثبت می‌کنند. اگر دوست دارید تصاویری جالب توجه از سفر با تور باتومی را در صفحات شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید، با ما همراه شوید تا شما را با اینستاگرامی‌ترین فضاهای باتومی آشنا کنیم.

 

برج الفبا

باتومی پر از آسمان خراش است و برج الفبا یکی از این نمونه‌هاست. این اثر هنری ۱۳۰ متری، یک آسمان خراش استوانه‌ای عظیم و به شکل مارپیچ DNA بوده و کل بنا با ۳۳ نماد از حروف الفبای گرجی احاطه شده است. برج الفبا در شب جذابیتی دو چندان می‌یابد، زیرا با رنگ‌های مختلف رنگین کمانی نورپردازی شده و در میدان اصلی شهر خودنمایی می‌کند. گفتنی است این اثر، بیانگر منحصر به فرد بودن الفبای گرجی و وحدت مردم است. جالب است بدانید که می‌توانید با آسانسور به بالای این بنا بروید و مناظر بی‌بدیل اطراف و ساحل باتومی را از بالا تماشا کنید و عکس بگیرید.

مجسمه علی و نینو

این اثر، داستان پسر مسلمان آذربایجانی و دختر مسیحی گرجستانی و مبارزه آنها برای عشق و ناکامی در راه رسیدن به یکدیگر را برایمان بازگو می‌کند. مجسمه‌های علی و نینو در باتومی، در ساعت ۱۹ به آرامی به یکدیگر نزدیک می‌شوند و سعی می‌کنند یکدیگر را در آغوش بگیرند. اما به محض رسیدن به هم از یکدیگر عبور کرده و این نشان‌دهنده عشق ناکام آنهاست. این سازه فلزی غول پیکر نیز، نورپردازی جالبی داشته و شب هنگام، جلوه‌ای جالب توجه و باشکوه دارد.

چرخ و فلک باتومی

اگر مناظر پانوراما را دوست دارید، در سفر با تور باتومی ناامید نخواهید شد. علاوه بر برج الفبا، یک چرخ و فلک عظیم الجثه نیز در شهر وجود دارد که به آرامی حرکت کرده و امکان ثبت عکس‌هایی به یادماندنی و باکیفیت را به شما می‌دهد. با وجود چراغ‌های LED که در شب روشن می شوند، این اثر شبیه یک توپ بزرگ درخشان به نظر می‌رسد که با رنگهای مختلف نظر همگان را به خود جلب می‌کند. این چرخ و فلک، یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی به شمار می‌آید.

تلکابین

این سرگرمی پرطرفدار، به راحتی به شما امکان می‌دهد از ارتفاعات به تماشای شهر بنشینید. کابین‌ها نسبتا جدید بوده و در شرایط امن و سرعت متوسط حرکت می‌کنند و شما وقت خواهید داشت تا عکس‌های عالی اینستاگرامی بگیرید.

جالب است بدانید در طبقه بالای تلکابین یک سوغات فروشی، یک کافه، یک سرویس بهداشتی رایگان و یک مغازه نوشیدنی وجود دارد. یک تراس بزرگ و همچنین خدمات عکاسی را نیز می‌توانید در اینجا بیابید. پیشنهاد می‌کنیم روزهای آفتابی را برای تلکابین سواری انتخاب کنید، زیرا عکسها در هوای بارانی یا ابری باتومی باکیفیت نمی‌شوند.

مک دونالد

معمولا مک دونالد بهترین مکان برای عکاسی نیست، اما این امر در مورد باتومی کاملا فرق می‌کند. ساختمان باشکوه مک دونالد باتومی، در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از بهترین ساختمان‌های جهان شهرت یافت. این بنا شبیه به یک سفینه فضایی براق است که شما را به آینده می‌برد. البته فضای داخلی نیز بسیار جالب توجه بوده و محیطی مناسب برای ثبت تصاویری خاطره‌انگیز به شمار می‌آید.

هتل‌های قدیمی

هتل‌های متروکه یا قدیمی باتومی، جذاب‌ترین مکان‌های اینستاگرامی در باتومی هستند. یافتن آنها نیز آسان است. کافی است در امتداد بلوار باتومی قدم بزنید و این ساختمان‌های غول پیکر را در ساحل بیابید. معمولا گردشگران چندانی به این مکان‌ها نمی‌آیند، بنابراین فضا کاملا خلوت و بکر است و می‌توان عکس‌های جالبی ثبت کرد.

گفتنی است این مناظر، در طلوع و غروب آفتاب جلوه‌ای بهتر خواهند داشت. البته در هوای ابری باتومی، ساختمان‌های غول پیکر متروکه بسیار ترسناک به نظر می‌رسند و برای عکاسی به سبک "وحشت"  یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شوند.

باغ گیاه‌شناسی

بطور کلی جذاب‌ترین مکان‌های اینستاگرامی در سفر با تور باتومی، میدان‌هایی با ساختمان‌های عظیم و همچنین مکان‌هایی سرشار از زیبایی‌های طبیعت هستند. در این میان باغ گیاه‌شناسی، به خوبی می‌تواند تخیل شما را پرواز می‌دهد. شما درختان بزرگ اکالیپتوس، درختان باشکوه گیلاس و بسیاری گلها و گیاهان متنوع را که از نقاط مختلف دنیا در این مکان گرد هم آمده‌اند خواهید دید. مسیرهای بسیار متعددی برای پیاده روی در این فضای بهشتی وجود دارند و می‌توانید در هر کدام خواستید به قدم زدن و عکس گرفتن بپردازید.

خود گرجی‌ها به شدت به چنین باغ‌هایی افتخار می‌کنند. حتی می‌توانید در اینجا چادر بزنید و از اردوی شبانه در دل باغ گیاه‌شناسی باتومی لذت ببرید و جلوه‌ای دیگر از این طبیعت بی‌نظیر را شاهد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان را نیز مطالعه کنید.

متیرالا

در سفر با تور باتومی، می‌توانید از زندگی شهری دور شده و در طبیعت بکر غوطه ور شوید. در این میان کوه معروف متیرالا، شما را به سوی زیبایی‌های خویش فرا می‌خواند. می‌توانید با یک مینی ون به کوه crying یا همان "گریه" برسید که نام خود را از بارندگی‌های فراوان و زیبای این محدوده وام گرفته است.

دامنه‌های پارک ملی شما را با هجومی از پوشش گیاهی نیمه گرمسیری، مناظر جالب کوهستانی، دریاچه کوهستانی، آبشار ۱۰ متری Tsabilnari و تله کابین و تنوع استثنایی از گیاهان محلی شگفت زده خواهد کرد. در واقع در پشت هر پیچ، مناظر کوهستانی دیدنی وجود دارد و راهنماها در زیباترین مکانها، توقف‌های عکاسی را ترتیب می‌دهند.

رستوران Eclipse

پیدا کردن مکانی شیک‌تر و مدرن‌تر از این رستوران در مرکز باتومی بسیار دشوار خواهد بود. کیفیت غذا، خدمات در بالاترین سطح، فضای دلپذیر و آرامش از مهمترین ویژگی‌های این رستوران است که در کنار دریا قرار دارد. منوی رستوران نیز هیچ کس را ناامید نخواهد کرد و از غذاهای ملی گرجستان تا انواع غذاهای بین‌المللی را می‌توانید در این غذاکده باشکوه بیابید. در ضمن شما فرصت‌های بسیاری برای عکاسی از فضای زیبای داخلی و غذاهای رنگارنگ خواهید داشت.

بلوار باتومی

این بلوار در ابتدا در سال ۱۸۸۴ ساخته شد، اما با گذشت زمان تغییر کرده و هر سال امکانات جدیدی در آن ظاهر می‌شود. این بلوار هفت کیلومتری، از خلیج باتومی شروع می‌شود و جاذبه‌های هیجان‌انگیز بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر مکان‌های دیدنی می‌توانید مناظر طبیعی، فواره‌های مختلف و کافه‌های فراوانی را در این بلوار بیابید که مکان‌هایی جذاب برای عکس‌برداری به شمار می‌آیند.

 بار رستوران 360Sky

این بار و رستوران استیک، سوشی، گریل، غذاهای بین‌المللی و اروپایی سرو می‌کند و در این راستا، هم فضای داخلی و هم میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز تراس را برای صرف غذا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بعلاوه اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های خصوصی به شمار می‌آید.

جالب است بدانید که این غذاخوری، یک دید خارق‌العاده و پانورامایی ۳۶۰ درجه از باتومی را از طبقه ۲۰ هتل شرایتون ارائه می‌دهد. این مناظر، خصوصا در هنگام طلوع یا غروب خورشید برای عکس گرفتن ایده‌آل هستند. البته توصیه می‌کنیم هرگز در هوای بارانی یا ابری وقتتان را برای ثبت تصاویر هدر ندهید، زیرا عکس‌ها کیفیت خوبی نخواهند داشت.

دلفیناریوم

دلفیناریوم، یکی از مکان‌های مورد علاقه بازدیدکنندگان تور باتومی است. اینجا همیشه مملو از جمعیتی است که به تماشای نمایش‌های فوق‌العاده دلفین‌ها نشسته‌اند. سالن آمفی تئاتر دلفیناریوم از ۴ بخش تشکیل شده و می‌تواند میزبان ۷۹۵ تماشاگر باشد. گفتنی است این مکان، یکی از بزرگترین دلفیناریوم‌های جهان است و ساختمان آن، از معماری با طراحی مدرن برخوردار بوده و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌هاست.

لازم به ذکر است که نمایش دلفین‌ها، در هر شرایط آب و هوایی اجرا می‌شود. این نمایش که ۱۰ دلفین در آن شرکت می‌کنند، به ۲ زبان (گرجی، انگلیسی) برگزار شده و شامل سه رقص، بازی با حلقه‌ها و توپ‌ها، حفظ تعادل روی دم و بسیاری دیگر از لحظات خیره کننده جدید و قدیمی است.

این آکواریوم نمایشی که در ۲۰ آگوست ۱۹۶۶ در باتومی افتتاح شد، به شما این فرصت را می‌دهد که عکس‌هایی بسیار باکیفیت و عالی با دلفین‌ها بگیرید و این فضای آبی رویایی را هیچ گاه فراموش نکنید.

پارک ۶ می

پارک ۶ می باتومی، یک باغ باستانی در گرجستان است. اینجا بعنوان اولین باغ شهری، در سال ۱۸۸۱ توسط یک طراح باغ آلمانی بنا نهاده شد. در سال ۱۸۸۸، امپراتور روسیه الکساندر سوم از باتومی بازدید کرد و مجذوب کار باغبان شد. او به همراه خانواده‌اش چندین درخت کاشت و پس از آن، این مکان باغ اسکندر نام گرفت. از آن زمان، نام پارک به طور دوره‌ای تغییر کرده است و امروز با عنوان پارک ۶ می شناخته می‌شود.

در انتهای این پارک یک فضای جانورشناسی، یک دلفیناریوم و یک آکواریوم قرار دارد. در تابستان نیز یک سینمای روباز فعال می شود و عصرها می‌توانید روی چمن‌ها دراز بکشید، کارتون و فیلم تماشا کنید. ورود به این پارک رایگان است. جالب است بدانید دریاچه زیبای نوریگلی نیز، درست در وسط پارک واقع شده و این ترکیب بی نظیر و شاعرانه، جان می‌دهد برای ثبت بهترین عکس‌های اینستاگرامی در سفر با تور باتومی!

فواره نپتون

این فواره یادبود در مرکز شهر، در میان درختان نخل و کازینوها و درست در مقابل تئاتر باتومی دراما واقع شده و مشتمل بر پنج قطعه اصلی است. یک مجسمه نپتون طلاکاری شده بر روی پایه در مرکز فواره ایستاده و قدرت خدایی‌اش را در مدیریت آب‌ها به رخ می‌کشد و در اطراف آن ترکیبی از مجسمه ۴ پری دریایی را خواهید دید. بعلاوه نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت در اطراف این اثر زیبا و به یادماندنی وجود دارند.

این فضای کامل و حماسی، می‌تواند سوژه خوبی برای ثبت عکس‌های یادگاری در سفر به باتومی باشد. گفتنی است این فواره، یک کپی از فواره نپتون در بولونیا است که در قرن شانزدهم در میدان نپتون در ایتالیا قرار داده شد.

میدان پیازا

پیازا، یک میدان زیبا به سبک ایتالیایی در مرکز باتومی قدیم است که قدمت آن به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد. میدان توسط معمار مشهور گرجستانی، واژا اوربلادزه طراحی شده و ترکیبی از سبک‌ها و گرایشات مختلف را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است میدان پیازا، یکی از سمبل‌های شهر به شمار می‌آید و در گوشه و کنار آن می‌توانید شاهد هتل‌های لوکس و بوتیک، کافه تریا و عناصر معماری جالب توجه همراه با شیشه‌های رنگی، موزاییک و گچ بری باشید.

در ضمن اینجا یکی از نقاط محبوب گردشگری در شهر محسوب می‌شود و هر عصر تابستان، می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده نوازندگان محلی در این میدان لذت ببرید.

قلعه گونیو

و در نهایت به قلعه گونیو می‌رسیم که یکی از بهترین مکان‌های دیدنی و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازه‌ها در باتومی گرجستان به شمار می‌آید. این بنا در کنار دریای سیاه، در ۱۵ کیلومتری جنوب باتومی، در دهانه رودخانه چروخی واقع شده است. در اینجا، چشم اندازهای باشکوه به طبیعت اطراف خواهید داشت. بعلاوه، می‌توانید در گوشه و کنار این قلعه رومیان باستان گردش کنید و عکس‌های اینستاگرامی جالب توجهی بگیرید.

اعتقاد بر این است که قبر سنت ماتیاس، یکی از دوازده حواری، در داخل قلعه گونیو قرار دارد. البته نمی‌توان چنین ادعایی را اثبات کرد، زیرا دولت گرجستان در حال حاضر حفاری در این حوالی را ممنوع کرده است. با این حال، کاوش‌های باستان‌شناسی دیگری در محوطه قلعه با تمرکز بر لایه‌های رومی انجام می‌شود.

گونیو در حال حاضر عاملی در رونق گردشگری باتومی به شمار می‌آید. بعلاوه بیشتر گردشگران تور باتومی در ماه‌های تابستان از تفلیس به اینجا می‌آیند تا از سواحلی این محدوده لذت ببرند که بسیار تمیز و زیبا هستند.

۱۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران