تنها چند روز تا آغاز اکسپو دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تنها چند روز تا آغاز اکسپو دبی

اکسپو دبی قرار بود سال پیش آغاز شود و اصلا با نام اکسپو دبی ۲۰۲۰ شناخته می‌شود، اما به خاطر مشکلاتی که کرونا برای دنیا پیش آورد، آغاز آن به یکم اکتبر ۲۰۲۱ انتقال یافت و حالا با واکسیناسیون گسترده در دنیا و در دبی، این جشنواره عظیم و شگفت انگیز، در تاریخ جدیدی که برایش مقرر شده با یک مراسم بزرگ آغاز می‌شود. ما قبلا کلیاتی در مورد اکسپو دبی گفته‌ایم و در این نوشته در مورد مراسم آغازین و همچنین شرایط رفتن به این جشنواره با تور دبی می‌گوییم.

 

کلیاتی درباره اکسپو دبی

جشنوا‌ره‌ی بزرگی که میلیاردها درهم برای آن خرج شده، بالاخره شب ۳۰ سپتامبر با یک برنامه‌ی بزرگ جشن گرفته می‌شود و از روز ۱ اکتبر به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند. این جشنواره تا روز ۳۱ مارس ادامه پیدا خواهد کرد و گردشگران تور دبی می‌توانند در ماه‌های مختلف برای بازدید از جاهای مختلفی که برای اکسپو در نظر گرفته شده، دیدن نمایند.

بیش از ۱۹۲ کشور در این همایش بزرگ همکاری کرده‌اند، همایشی که ۱۷۰ سال است به صورت ۵ یا ۶ سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار شده و این بار قرعه آن به نام دبی افتاده است. مسئولان دبی، مجموعه‌ای عظیم برای اکسپو درست کرده‌اند که بناهای بی‌نظیر آن هر کدام می‌توانند دلیلی برای رفتن به دبی در ایام اکسپو باشند.

 

مرکز خرید لوکس و جذاب نخیل در دبی

چطور می‌توانیم از اکسپو دبی دیدن کنیم؟

وقتی ۱۱ میلیارد دلار برای ساخت مجموعه‌ی اکسپو خرج شده، مسلما برای رفت و آمد به آن‌جا نیز امکانات خوبی در نظر گرفته شده است. چندین مسیر اتوبوس و مترو وجود دارد و گنجایش حمل و نقل عمومی در دبی برای رفتن به این مکان، حدود ۱۲۵ هزار نفر در روز است! در واقع شما می‌توانید از ۹ مکان گردشگرپذیر در دبی سوار مترو شده و با مبلغی پایین و بدون درگیر شدن در ترافیک، به دبی اکسپو بروید.

همچنین اتوبوس‌هایی با عنوان Expo Rider در جاهای مختلف شهر وجود دارند که با دیدن آن‌ها می‌توانید سوارشان شده و به درب اصلی مجموعه برسید. البته در نهایت این امکان نیز برایتان وجود دارد که با سوار شدن تاکسی خیلی راحت اما با هزینه‌ای بالا به آنجا بروید.

جا به جایی در خود مجموعه اکسپو دبی

با توجه به این که مجموعه اکسپو دبی بسیار بزرگ است، پیاده رفتن به جاهای مختلف هم شما را خسته می‌کند و هم این که کلی از زمان شما را هدر می‌دهد. به این منظور می‌توانید از ماشین‌های مخصوص استفاده کنید که حتی افرادی که روی ویلچر هستند نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین با پرداخت پول می‌توانید اکسپو باگی کرایه کرده و خودتان با این ماشین‌های الکترونیک، به هر جایی که خواستید بروید.

 

عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

آیا هتلی در مجموعه اکسپو وجود دارد؟

بله، هتلی در اسکپو دبی وجود دارد که در نزدیکی الوصل پلازا واقع شده و ۳۱۲ اتاق و ۱۹ سوییت دارد. البته از همین حالا تمام سوییت‌های این هتل تا پایان همایش پر هستند و در نهایت شما می‌توانید روزهایی خالی را برای رزرو هتل پیدا کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی، تور مناسب با هتلی که می‌خواهید را در سطح شهر انتخاب نمایید چون رفت و آمد به اکسپو خیلی سخت نخواهد بود.

باید واکسن زده باشید یا تست PCR احتیاج دارید؟

برای این که بتوانید در اکسپو دبی شرکت کنید یا باید مدرک واکسن هر دو دوز را داشته باشید یا این که تست PCR ارائه کنید که از تاریخش ۷۲ ساعت نگذشته باشد. البته این گزینه تنها برای افراد بالای ۱۸ سال است و افراد پایین ۱۸ سال نیازی به هیچ کدام از آن‌ها ندارند. اما خب کسانی که بلیط تهیه کرده باشند اما تست PCR نداده باشند، می‌توانند در همان محل اکسپو تست بدهند که البته ساعتی طول می‌کشد تا نتیجه به شما داده شود.

 

گردشی خوشمزه و متفاوت در بازار ادویه دبی

بلیط اکسپو دبی

این بلیط‌ها به صورت آنلاین و همچنین در محل اکسپو به فروش می‌رسند. بلیط یک روزه ۹۵ درهم بوده و بلیط چند روزه ۱۹۵ درهم است و اگر بخواهید بلیط یک فصل کامل را تهیه کنید باید ۴۹۵ درهم بپردازید. افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند به صورت رایگان وارد مجموعه اکسپو دبی شوند.

البته تجربه VIP نیز برای این محل در نظر گرفته شد که ۱۰ هزار درهم قیمت دارد و امکانات بسیار زیادی از جمله غذا و نوشیدنی در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

۰۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران