جالبترین فعالیت‌ها در اکسپو دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
جالبترین فعالیت‌ها در اکسپو دبی

۸ سال بعد از این که دبی در کسب میزبانی اکسپو جهانی برنده شده بود و بعد از داستان‌های زیادی که به خاطر تاخیر برگزاری آن به خاطر شیوع بیماری کرونا پیش آمد، در نهایت این اکسپو با شکوه فراوان آغاز شد و بالاخره گردشگران این فرصت را پیدا کردند تا از جاذبه‌های متنوع آن و غرفه‌های فوق‌العاده زیبایی که برای کشورهای مختلف ساخته شده، دیدن کنند. اما یکی از بخش‌های بسیار خوب اکسپو دبی، فعالیت‌های تفریحی‌ و فرهنگی است که می‌توانید در تور دبی انجام دهید و این به جذابیت‌های جشنواره اضافه می‌کند. با ما همراه باشید تا بخشی از این جاذبه‌های تفریحی را به شما معرفی کنیم.

ما قبلا توضیحاتی درباره اکسپو در این نوشته داده‌ایم که شامل قیمت بلیط و اطلاعات کلی درباره مراجعه به اکسپو دبی می‌شود و بهتر است قبل از رفتن به این مجموعه، حتما آن را مطالعه کنید.

فعالیت‌های که در اکسپو دبی می‌توانید انجام دهید

 

بازدید از غرفه‌های مختلف

البته که مهم‌ترین بخش از اکسپو، غرفه‌هایی است که برای کشورهای مختلف تهیه دیده شده تا بازدیدکنندگان از حال و هوای آن کشور آگاه شوند. بنای هر کدام از این غرفه‌ها، طراحی منحصر به فرد و بسیار زیبایی دارد که واقعا ارزش دیدن دارد. همچنین همه‌ی آن‌ها، خود بخش‌های خاصی را معرفی می‌کنند که برای هر کشور متفاوت خواهد بود. در نهایت غرفه‌های مختلف، فروشگاه‌هایی نیز در خود دارند که می‌توانید، محصولات مرتبط با کشورها را خریداری نمایید.

تماشای ارکستر فیردائوس (Firdaus)

تماشای این ارکستر یکی از چیزهایی هست که حتما به اهل هنر پیشنهاد می‌کنیم. ارکستری که اجرا کنندگان آن تماما بانوان بوده و کارگردانی‌اش را، موزیسین برنده‌ی اسکار A.R. Rehman به عهده دارد. جالب است بدانید که این اجرا را یاسمینا صباح رهبری کرده و ۵۰ نوازنده از ۲۳ کشور مختلف، به اجرا در آن می‌پردازند.

 

فستیوال خرید دبی در سال ۲۰۲۲

بازدید از غرفه DEWA

این غرفه در واقع یک نمای آینده‌ نگرانه از تکنولوژی‌های انرژِ خورشیدی را به نمایش می‌گذارد که از جمله بخش‌های جذاب اکسپو دبی است. خانه‌هایی در این مجموعه به نمایش گذاشته شده که هم از نظر طراحی هنرمندانه هستند و هم شما در آن‌جا، تکنولوژی‌های خاص و درون‌های متنوعی را می‌بینید که هر کدام وظایفی را به عهده دارند. پا گذاشتن به غرفه DEWA شبیه رفتن به فیلم‌هایی است که داستان آن‌ها در آینده جریان دارد.

سالن غذای تلابت

این بخش از اکسپو دو طبقه سالن بزرگ است که غذاهایش در آشپزخانه‌هایی درست می‌شود که از ربات‌ها و تکنولوژی‌هایی جدید استفاده می‌کنند. تکنولوژی‌هایی که بعضا هنوز به بازار نیامده‌اند. ۳۰ نوغ غذای مختلف و حلال در آن‌جا به فروش می‌رسد که بعضی غذاهای معمول بازار بوده و بعضی ماهیت مدرن و تفلیقی دارند.

هواپیماهایی که از آینده آمده‌اند

می‌خواهید ببینید که هواپیماها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ برای این کار باید به غرفه امارات بروید تا در بخش هواپیمایی این کشور، هواپیماهایی را ببینید که در آینده ساخته خواهند شد. حتی تماشای ماکت‌ها و نمایش‌های مجازی از این هواپیماها نیز جذاب بوده و باید منتظر بود تا دید چه زمانی این طرح‌ها به واقعیت بدل می‌شوند.

 

فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی

کنسرت‌های مختلف

در طول اکسپو دبی، کنسرت‌های زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به برنامه‌ی آلیسیا کی اشاره کرد قرار است آهنگ‌هایی همچون Girl on Fire یا Empire State of Mind را در دبی اجرا کند. البته کنسرت‌ها تنها به هنرمندان غربی و موسیقی پاپ محدود نشده و هنرمندانی در زمینه موسیقی کلاسیک یا خوانندگان عرب و هندی نیز در آن‌جا به اجرا می‌پردازند. در نهایت فستیوال موسیقی HIT که فستیوالی مهم در هند محسوب می‌شود نیز امسال در اکسپو دبی خواهد بود و هنرمندان مهم این کشور، به خلیج فارس خواهند آمد.

الوصل پلازا

یکی از معروف‌ترین جاهای اکسپو، الوصل پلازا و گنبد زیبای آن است که همچون نمایشگری زیبا، هر شب یک نمایش تصویری را به نمایش می‌گذارد. البته تم این نمایش درباره دبی و ایده‌آهای آن در آینده است اما در نهایت تماشای این گنبد و تکنولوژی که در آن به کار رفته، فوق‌العاده و فراموش نشدنی است. همچنین در طول روز نیز، برنامه‌های مختلفی در الوصل پلازا برگزار شده و از بخش‌های تفریحی خیلی خوب اکسپو دبی به حساب می‌آید.

نمایش هارمونی زیر آب

یکی از نمایش‌های خاص و جذاب مجموعه که در الوصل پلازا برگزار می‌شود و هر روز بین ساعات ۱۱:۵۵ تا ۱۲:۱۵ می‌توانید آن را تماشا کنید، نمایش هارمونی زیر آب است. این نمایش فوق‌العاده یک هنرنمایی موزیکال است که زندگی در آب را به زیباترین شکل ممکن برای شما به نمایش در می‌آورد. نمایشی که در آن هم از افکت‌های تصویری گنبد و هم از دکور فوق‌العاده جذاب اشتفاه شده است.

نمایش‌های KPOP

سالن کنسرت Jubilee‌ در دبی، میزبان گروه‌های موسیقی پاپ کره‌ای متنوعی همچون BTOB یا Laboum خواهند بود که در ایام برگزاری اکسپو دبی، در این مکان به اجرا خواهند پرداخت. این اجراها جمعه‌ی هر هفته خواهد بود و بار یکی از این گروه‌ها برای نمایش به دبی خواهد رفت. با توجه به محبوبیت بالایی که این روزها گروه‌های کر‌ه‌ای برای خود دست و پا کرده‌اند، برگزاری کنسرت‌های KPOP خیلی مهم خواهد بود.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته با تور دبی

شرکت در فستیوال‌های خیابانی

برنامه‌های زیادی به عنوان فستیوال‌های خیابانی برای اکسپو دبی برگزار شده که هر بار بر اساس یکی از فستیوال‌های مهم خیابانی دنیا خواهد بود. یک بار فستیوال ریو را تجربه می‌کنید و یک بار جشن‌های هندی را خواهید دید که در اکسپو به نمایش گذاشته می‌شوند. در مجموع اما برنامه‌های تفریحی و جاذبه‌های اکسپو تنها در غرفه‌های آن خاتمه پیدا نکرده و در گوشه گوشه این مجموعه‌ی بزرگ و مدرن جریان خواهد داشت.

از تماشای نمایش رنگ و نور غرفه چین لذت ببرید

یکی از چیزهایی که به هیچ وجه در شب‌های اکسپو دبی نباید از دست بدهید، نمایش رنگ و نوری است که به وسیله‌ی چراغ‌های LED پر تعداد غرفه چین در اکسپو دبی برپا می‌شود. این نمایش هر شب ساعت ۹ انجام شده و ۱۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. چند نمایش برای این منظور استفاده می‌شود که در طول هفته تغییر می‌کنند تا اگر دو یا چند بار به این غرفه رفتید و خواستید تا نمایش شبانه را ببینید، برایتان تکراری نباشد.

با دوچرخه‌های الکترونیک در مجتمع گردش کنید

مجموعه اکسپو دبی بسیار بزرگ بوده و نمی‌توان پای پیاده همه جای آن را دید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم یک دوچرخه برقی در همان محل کرایه کرده  به گردش در میان غرفه‌های مختلف، بازدید از جاهای متفاوت و سر زدن به گوشه و کنار اکسپو دبی بپردازید. نه تنها با این روش، سریع‌تر از جاهای متفاوت دیدن می‌کنید، بلکه خود دوچرخه سواری در اکسپو نیز یک فعالیت تفریحی برایتان خواهد بود.

ربات‌هایی که در گوشه کنار اکسپو دبی حضور دارند

اگر همراه کودکان خود به اکسپو دبی می‌روید، حتما ربات‌های کوچکی را می‌بینید که کاملا بر اساس هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. این ربات‌ها برای مراوده با کودکان بوده و برای بچه‌ها بسیار جذاب خواهند بود. همچنین این ربات‌ها آنقدر بامزه طراحی شده‌اند که می‌توانید با آن‌ها چند عکس اینستاگرامی جذاب ثبت کنید.

از راکت اسپیس اکس دیدن کنید

شرکت اسپیس اکس با تولید راکت‌هایی که بعد از پرواز دوباره به زمین برگشته و فرودی موفق دارند، سفرهای فضایی را دگرگون کرد. حالا هم شما می‌توانید یک راکت فالکون واقعی را در اکسپو دبی از نزدیک ببینید و با آن عکس بگیرید. البته بخش فضایی اکسپو تنها به این راکت خلاصه نشده و در آن ماکت‌هایی از جستجوگر مریخ و راکت‌هایی که به ماه رفته‌اند نیز نمایش داده شده و برنامه‌های سفر به مریخ نیز توضیح داده شده است.

 

معرفی هتل ۵ ستاره و لاکچری ME دبی

استراحت در Garden in the Sky

بعد از گشت و گذارهای فراوان در اکسپو دبی، احتمالا  دوست داشته باشید، ساعتی به استراحت بپردازید. برای این کار بد نیست به باغ زیبای Garden in the Sky بروید که ۵۵ متر از زمین ارتفاع دارد و منظره‌ی فوق‌العاده زیبا را برای شما به تصویر خواهد کشید. این مکان یکی دیگر از جاهای جذاب اکسپو هست که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن بازدید کنید.

 

از گروه موسیقی رباتیک آلمان دیدن کنید

در غرفه آلمان، یک گروه موسیقی خاص، آهنگ‌های بتهوون را می‌نوازند. گروهی که اعضای آن را ربات‌ها تشکیل داده و البته خود آهنگ نیز کمی تغییر پیدا کرده و به نوع هم کلاسیک است و هم از سازهای الکترونیک در آن استفاده می‌شود! هر جایی این امکان را نخواهید داشت که از یک کنسرت موسیقی رباتیک دیدن کنید، پس این فرصت را در تور دبی به هیچ وجه از دست ندهید. البته غرفه ی آلمان چیزهای بیشتری برای عرضه داشته و از غرفه های مهم اکسپو به حساب می آید.

آن‌هایی که امکان رفتن به اکسپو دبی را ندارند

جدا از ویدیوهای مختلفی که از اکسپو دبی در یوتیوب و سایت‌های ویدیویی مختلف نشان داده می‌شود، مجموعه اکسپو یک سری امکانات برای مردم جهان در نظر گرفته‌اند تا بتوانند از آن طریق، تجربه‌ای محدود از آن‌جا را داشته باشند. امکانات یاد شده همگی در این صفحه از سایت رسمی اکسپو دبی وجود دارد. از تور ۳۶۰ درجه از الوصل پلازا تا تماشای بعضی از برنامه‌ها در لایو اکسپو امکانات دیگری که با رفتن به لینکی که قرار دادیم، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. اگر اهل ماینکرافت هستید، اکسپو دبی یک دنیای بزرگ برای شما تهیه دیده که در آن می‌توانید وارد اکسپو در قالب ماینکرافت شده و دیدنی‌های این محل را در آن دنیا تجربه نمایید.

 

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران