آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

کشف دنیای زیر آب، همیشه شگفت‌انگیز و خاطره ساز است. مخصوصا اگر به خاطرش زحمت غواصی و رفتن به نقاط دور دست را نکشید و در آکواریومی بزرگ به تماشایش بنشینید. احتمالا شما با آکواریوم بزرگ و زیبای استانبول آشنایی دارید، شهری که بیشترین گردشگر را در تور ترکیه به خود جذب می‌کند اما آنکارا نیز یک آکواریوم بزرگ دارد که هزاران موجود دریایی زیبا در آن زندگی می‌کنند. امروز قصد معرفی Aqua Vega را به شما داریم تا در سفر به تور آنکارا، از این مکان جذاب دیدن نمایید.

 

کوتاه درباره آکواریوم Aqua Vega

آکواریوم Aqua Vega یکی از بخش‌های مرکز خرید Nata Vega  است که رکورد طولانی‌ترین تونل آکواریوم در ترکیه را برای خود ثبت کرده. آکواریومی که از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده و شامل ۲۵ آکواریوم مختلف می‌شود که هر کدام اکوسیستم منحصر به خود را دارند تا در نهایت بتوان آبزیانی از شرایط آبی مختلف و از سراسر دنیا را زیر یک سقف گردآوری کنند.

مجموع فضای داخلی Aqua Vega، ۶ هزار متر مربع است و آکواریوم‌های آن گنجایشی نزدیک به ۴.۵ میلیون لیتر آب را دارند و تونل آبی این مکان نیز ۹۸ متر طول دارد. Aqua Vega خانه‌ی بیش از ۱۲ هزار موجود دریایی بوده و جدا از محیط آکواریوم‌هایش، جایی به نام Wildlife را دارد که موجودات جالبی همچون گربه‌ی وحشی، خرگوش، تمساح و ... در آن نگهداری می‌شود. البته این بخش از  Aqua Vega در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده و جزو فاز اصلی مجموعه نبوده است. در حال حاضر بیش از هزار حیوان نیز در Wildlife زندگی می‌کنند که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

آکواریوم‌های Aqua Vega

وقتی می‌گوییم بازدید از آکواریوم Aqua Vega یکی از بهترین فعالیت‌هایی که است که می‌توانید در تور آنکارا انجام دهید، به خاطر تنوع موجودات و فضای بسیار عالی در این آکواریوم است. بعضی از موجودات بسیار جذابی که می‌توانید در این محل ببینید شامل ماهی بادکنکی، شیرماهی، ماهی کروکدیلی، ماهی شکم قرمز، ستاره دریایی، چند نوع کوسه، سمندر اکسولوتل، ماهی خفاشی، ماهی ماندرین و ... است. یک کوسه یک و نیم متری نیز در این مکان زندگی می‌کند که جزو محبوب‌ترین موجودات در Aqua Vega محسوب می‌شود.

طراحی داخلی آکواریوم واقعا زیباست و شامل آکواریوم‌های بزرگ با دیواره‌های شیشه‌ای و ماهیان رنگارنگ، تونل آبی بزرگ و همچنین آکواریوم‌های کوچک‌تر می‌شود. سالن‌هایی که دارای آکواریوم‌های کوچک هستند، فضای جذابی داشته و از طراحی داخلی شلوغ‌تری بهره می‌برند. داخل آب آکواریوم‌ها نیز بعضا طراحی‌های بسیار جالبی دارد که عکاسی از آن‌جا را لذ‌ت‌بخش‌تر می‌کند. همچنین شما در بخش‌هایی از این مکان، با پرداخت هزینه به ماهیان غذا بدهید.

 

در بهترین رستوران‌های آنکارا غذا بخورید

بخش Wildlife

بخش Wildlife خیلی گسترده نیست و همچون یک باغ وحش کوچک سرپوشیده است که هم حیوانات مختلفی در آن نگهداری می‌شود و هم چند خزنده‌ی زیبا در آن‌جا زندگی می‌کنند. از جمله حیواناتی که در این بخش هستند می‌توان به هیولای گیلا، مارموست، گربه‌های سروال، قرقاول طلایی، خرگوش‌های بزرگ فمیش، قورباغه طلایی، مار پایتون، کروکدیل نایل، سوسمار سبز آمریکایی و ... اشاره کرد.

فروشگاه Aqua Vega

فروشگاه آکواریوم Aqua Vega درست شبیه به دیگر فروشگاه‌های این چنینی، پر شده از سوغات‌هایی که می‌توانید خریداری کنید. وسایلی که همگی تم آکواریوم را دارند و شامل ماگ، عروسک، دکور و ... می‌شوند. همچنین اگر از قبل از شما در آکواریوم عکس گرفته شده باشد، این جا جایی است که شما می‌توانید آن را به صورت چاپ شده خریداری نمایید.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

نکات پایانی درباره آکواریوم Aqua Vega

  • شما می‌توانید برنامه‌های مختلف از جمله تولد، سالگرد ازدواج یا حتی برنامه‌ی خواستگاری را در این مکان داشته باشید. برای این کار باید از قبل با مسئولان آکواریوم هماهنگی کنید.
  • آکواریوم در یک مرکز خرید بسیار معروف واقع شده و شما بعد از بازدید از Aqua Vega می‌توانید به فروشگاه‌های آن‌جا سر زده و همچنین به سینما هم بروید.
  • برای بازدید از این مکان به زمانی نزدیک به یک ساعت و نیم احتیاج دارید

هزینه‌های ورودی آکواریوم Aqua Vega

در حال حاضر بلیط ورودی به این آکواریوم ۴۷ لیر است که اگر بلطی خود را به صورت آنلاین خریداری کنید، چند لیر تخفیف خواهید گرفت. بلیط‌های خانوادگی شامل پدر، مادر و یک بچه ۱۱۸ لیر، دو بچه ۱۴۹ لیر و ۳ بچه ۱۸۰ لیر است. کودکان ۰ تا ۳ سال نیز رایگان هستند. همچنین بزرگسالانی که معلولیت‌های جسمی دارند، با بلیط ۴۰ لیری می‌توانند از این مکان بازدید کنند.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: Akşemsettin, Doğukent Bulvarı Nata Vega Outlet, 06480 Mamak/Ankara

شماره تماس: 00903125542828

۱۲ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران