پارک آپلند باکو، زیباترین پارک کشور آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری باکو
پارک آپلند باکو، زیباترین پارک کشور آذربایجان

شهر باکو به عنوان پایتخت کشور آذربایجان این روزها با استقبال گردشگران بسیاری روبرو شده است. باکو شهری بسیار زیبا و مهد فرهنگ و تمدن کشور آذربایجان می‌باشد. در این سفر مسافران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، هنری، فرهنگی و ... متعددی بازدید کنند. علاوه بر آن پارک‌های سرسبز و دیدنی بسیاری نیز وجود دارد که عاشقان طبیعت می‌توانند روزی آرام و دنج به دور از هیاهوی شهری را در آن‌ها بگذرانند. پارک آپلند دقیقا جایی است که به علاقه‌مندان رفتن به پارک در سفر با تور باکو توصیه می‌شود. اگر ایده بازدید از یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های آذربایجان برای شما جذاب است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این مکان دیدنی آشنا کنیم.

 

آشنایی با پارک آپلند باکو

پارک آپلند از جمله معروف‌ترین و زیباترین پارک‌های باکو و حتی کشور آذربایجان است. این پارک با داشتن وسعتی بزرگ و طبیعتی زیبا توانسته مورد توجه همگان واقع شود. به همین دلیل سالانه مسافران داخلی و خارجی بسیاری برای لذت بردن از طبیعت پارک و همچنین تماشای نمای شهر زیبای باکو از بلندترین نقطه شهر، مسیر این پارک را در پیش می‌گیرند. این پارک زیبا در بین بومیان شهر باکو با نام هایلند نیز شناخته می‌شود. علت این نامگذاری به دلیل واقع شدن آن در ارتفاعات شهر باکو است. بنابراین با رفتن به پارک آپلند می‌توانید به تماشای منظره شهر باکو و نمایی از سواحل دریای خزر بپردازید. توصیه می‌کنیم در بازدید از این پارک زیبا به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چرا که می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا با پشت صحنه‌ای از منظره شهر باکو در این مکان گرفته و خاطرات این روز را برای خود ماندگار کنید.

 

معرفی غذاهای کلاسیک آذری در باکو

تفریحات پارک آپلند باکو

همان طور که گفته شد پارک آپلند در ارتفاعات شهر باکو قرار دارد. به همین دلیل به آن هایلند یا بام باکو نیز گفته می‌شود. نمایی از برج‌های شعله، تصویری پانوروما از شهر باکو و چشم‌انداز سواحل دریای خزر از جمله تصاویری هستند که در بازدید از این پارک می‌توان به تماشای آن‌ها نشست. در کنار تماشای چشم‌اندازی زیبا از شهر باکو مسافران می‌توانند به تفریحات متنوع دیگری در این پارک بپردازند. یکی دیگر از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در پارک آپلند پیاده‌روی درون آن و لذت بردن از طبیعت دنج و آرام پارک است. تماشای غروب آفتاب از ارتفاعات این منطقه در بین توریست‌ها و حتی ساکنان باکو طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل اغلب افراد سعی می‌کنند در ساعات نزدیک به غروب آفتاب در این پارک حضور داشته باشند.

پارک آپلند باکو مجهز به زمین‌های ورزشی متنوعی می‌باشد. چند مورد از این زمین‌ها می‌توان به زمین تنیس، زمین فوتبال، مسیر پیاده‌روی و زمین بازی کوچک اشاره کرد. همچنین استخری برای شنا در این پارک تعبیه شده است. علاوه بر تمامی موارد گفته شده، در بالاترین سطح پارک آپلند یادبودهایی برای زنده نگه داشتن نام سربازان ترکیه که در سال ۱۹۱۸ در جنگ با بلشویک‌ها شهید شدند، وجود دارند.

همه این امکانات سبب شده‌اند تا افراد زیادی به تفریح در این پارک ترغیب شوند. گفته می‌شود سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر از پارک آپلند دیدن می‌کنند. در صورتی که تصمیم خود را برای گذراندن ساعاتی در پارک آپلند گرفته‌اید، حتما لباس گرم پاییزی مثل ژاکت را به همراه داشته باشید. چرا که شهر باکو در منطقه‌ای بادخیز قرار دارد که شدت باد در این مکان به دلیل ارتفاع بیشتر از دیگر بخش‌های شهر است.

طریقه دستیابی به پارک آپلند باکو

به منظور دستیابی به پارک آپلند در تور باکو می‌توان از مترو، تاکسی یا قطار کابلی کمک گرفت. در صورتی که قصد استفاده از مترو را دارید باید خود را به ایستگاه الیملر (Elimler) برسانید. سپس در این ایستگاه پیاده شده و مسیر کوتاهی را برای دسترسی به پارک آپلند پیاده‌روی کنید. در زیر آدرس دقیق هایلند آورده شده است:

  • Parliament Ave., Baku, Azerbaijan

برای ورود به این مکان نیازی به تهیه بلیط ورودی نبوده و تمامی افراد می‌توانند به صورت رایگان وارد پارک شوند. همچنین ورود به پارک در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان‌پذیر است. اما برای استفاده از تمامی امکانات آن توصیه می‌کنیم قبل از تاریک شدن هوا در پارک حضور داشته باشید. کسانی که دوست دارند از تمامی بخش‌های پارک آپلند دیدن کنند باید حدود ۱ الی ۲ ساعت از زمان خود را به بازدید از این مکان در طول سفر اختصاص دهند.

 

معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

۰۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران