کاخ آینالی کاواک استانبول را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
کاخ آینالی کاواک استانبول را بشناسیم

شهر استانبول با داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی، مدرن و طبیعی خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در دل هر گردشگری پیدا کند. مهم نیست که چه انتظاری از یک سفر دارید؛ چرا که تور استانبول گزینه‌ای بسیار ایده‌آل متناسب با هر سلیقه و علاقه‌ای برای مسافرت و گردش است. یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی که در این سفر می‌توان پیشنهاد داد بازدید از کاخ آینالی کاواک استانبول است. برای آشننایی بیشتر با این بنای تاریخی و جذاب شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

کاخ آینالی کاواک استانبول

شهر استانبول به دلیل داشتن پیشینه تاریخی غنی، موزه‌ها و بناهای تاریخی متعددی را در خود جای داده است. یکی از جذاب‌ترین این مکان‌ها برای علاقه‌مندان به مکان‌های قدیمی و تاریخی کاخ آینالی کاواک نام دارد. این کاخ زیبا در محدوده ساحل شاخ طلایی استانبول قرار گرفته است. سبک معماری زیبا و حس و حال خاص این کاخ آن را به یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران در استانبول تبدیل کرده است.

کاخ آینالی بنایی باقی‌مانده از قرن ۱۸ میلادی و متعلق به دوران حکومت عثمانی می‌باشد. متاسفانه امروزه کم‌تر کسی از وجود چنین بنای زیبا و ارزشمندی در استانبول خبردار است. این گوهر پنهان استانبول را با نام کاخ آواز آینه‌ها نیز می‌شناسند. علت این نامگذاری به دلیل وجود آینه‌های بزرگی است که در سال ۱۷۲۵ حاکم وقت ایتالیا به شاه عثمانی فرستاده است. این آینه هدیه‌ای بابت پیروزی پادشاه عثمانی در جنگ او با فلورانس بود.

 

تاریخچه کاخ آینالی کاواک استانبول

همان طور که گفته شد کاخ آینالی کاواک در سال‌های متعلق به قرن هیجدهم توسط پادشاه حکومت عثمانی بنا شد. متاسفانه در قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی این کاج زیبا و باشکوه به حال خود رها و به گوهری پنهان در شهر استانبول تبدیل گشت. البته بعدها بنای کاخ مورد بازسازی و مرمت جدی واقع گشته و به موزه‌ای جذاب و دیدنی برای بازدید توریست‌ها و علاقه‌مندان تبدیل شد. کاخ آینالی کاواک درون محوطه‌ای سرسبز قرار دارد و این خود زیبایی و جذابیت این کاخ را دوچندان کرده است. طبق گفته مورخان این کاخ مکانی برای اقامت شاه‌های عثمانی در فصل تابستان بود.

 

راهنمای بازدید از کاخ دلما باغچه در استانبول

نکات جالب در باره کاخ آینالی کاواک استانبول

با توجه به بالا رفتن آگاهی گردشگران در مورد جاذبه‌های گردشگری، کاخ آینالی کاواک در سال‌های اخیر با استقبال توریست‌ها همراه بوده است. اگر شما نیز دوست دارید از این کاخ جذاب دیدن کنید بهتر است با چند نکته جالب در این خصوص آشنا شوید. از جمله این موارد عبارتند از:

  • وجود سازها و آلات موسیقی تاریخی در طبقه زیرین کاخ

اگر به آلت‌های موسیقی علاقه دارید، بازدید از طبقه زیرین این کاخ قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. چرا که در این بخش سازهای قدیمی و عتیقه مختلفی به نمایش گذاشته شده‌اند.

  • محل برگزاری عهدنامه آینالی کاواک

در سال ۱۷۷۹ عهد نامه‌ای با نام عهدنامه آینالی کاواک در این کاخ نوشته و امضا شد. این عهدنامه بین شاه عبدالحمید اول که شاه وقت امپراطور عثمانی در آن زمان بود با حاکم وقت روسیه امضا شده بود.

 

موزه تاریخی و بسیار زیبای Kariye استانبول

 

طریقه دستیابی به کاخ آینالی کاواک استانبول

علاقه‌مندان به بازدید از کاخ آینالی کاواک باید خود را در سفر به استانبول به محدوده ساحل شرقی شاخ طلایی برسانند. این مکان علاوه بر این بنای تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی متعدد دیگری از قبیل موزه رحمی کوچ، مینیاتورک استانبول، مسجد ایوب سلطان و محله‌های تاریخی بالات و فنر می‌باشد. بنابراین دسترسی به آن آسان بوده و با استفاده از مترو استانبول و تاکسی می‌توان به آنجا رفت.

 

آشنایی با موزه زنجیره‌ای مادام توسو استانبول

گردشگران باید توجه داشته باشند که ساعات کاری برای بازدید از کاخ آینالی کاواک در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها بین ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. علاوه بر آن علاقه‌مندان به بازدید باید توجه داشته باشند که تهیه بلیط ورودی برای وارد شدن به درون این کاخ ضروری است. قیمت خرید بلیط ورودی به ازای هر یک نفر ۲۰ لیر ترکیه می‌باشد. همچنین مدت زمانی که برای بازدید تمامی بخش‌های این بنا باید در نظر بگیرید در حدود ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت خواهد بود.

۱۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران