زیباترین دره‌های ایران را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری داخلی
زیباترین دره‌های ایران را بشناسید

همانطور که همه می‌دانیم، ایران مملو از جاذبه‌های توریستی طبیعی است و گردشگران در این زمینه، انتخاب‌های متنوع و متفاوتی دارند. یکی از این انتخاب‌ها، دره‌های زیبایی هستند که در جای جای کشورمان واقع شده و هر کدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، می‌توانند مقصدی استثنایی برای شما باشند. ما نیز قصد داریم با معرفی زیباترین دره‌های ایران، قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر، مشتاق دیدن این جاذبه‌های طبیعی کنیم.

 

دره کول (خرسان)

این مکان که به نام "دره ارواح" نیز خوانده می‌شود، در ۳۵ کیلومتری شمال دزفول واقع شده است. این مکان یکی از زیباترین دره‌های ایران است که طبیعت وحشی بی‌نظیری داشته و رودخانه‌ها و جنگل‌های آن، تصویری سحرانگیز را برای شما به نمایش می‌گذارد. در بخش‌هایی از این دره‌، دیواره‌های آن به قدری به هم نزدیک می‌شود، که تنها در صف‌ها تک نفره می‌توانید از آن‌ها عبور کنید.

 

 بازدید از جزایر ناز در جزیره قشم

تنگه چاهکوه (قشم)

اما یکی از دیدنی‌ترین و خاص‌ترین دره‌های ایران را می‌توانید در تور قشم ببینید. دره‌ای که فرم خاص صخره‌هایش که به واسطه فرسایش به این شکل در آمده، در دنیا معروف است. عمق تنگه چاهکوه به ۱۰۰ متر می‌رسد و باید آن‌جا را یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به حساب آورد. وقتی به این مکان بروید، خواهید دید که در بخش‌هایی از تنگه چاهکوه نیز آنقدر مسیر باریک می‌شود که به سختی می‌توان از آن‌جا عبور کرد.

دره شمخال (خراسان)

یکی دیگر از دره‌های زیبای کشورمان در خراسان واقع شده است. شمخال زیبایی خیره کننده‌ی خود را در خراسان شمالی و شهر مرزی باجگیرا به نمایش می‌گذارد. برای بازدید از این دره‌ی ۱۸ کیلومتری باید از مسیر خود را از روستایی به همان نام شروع کرده و سپس به دره برسید و از جذابیت‌های آن دیدن نمایید و عکس‌هایی فراموش نشدنی برای خود ثبت نمایید. این دره رودخانه‌ای بلند داشته و در کرانه‌ی این رودخانه جنگلی روییده که برای صدها سال است که در آن‌جا واقع شده است.

دره راگه (کرمان)

یکی از دیدنی‌های مهم استان کرمان و البته شهر رفسنجان، دره‌ی راگه است که حاصل فرسایش آب  رودخانه گیودری در این مسیر بوده. رودخانه‌ای که قدمتش به هزاران سال پیش بر می‌گردد. عمق این دره‌ی شگفت‌انگیز به ۷۰ متر می‌رسد و طول آن نیز ۲۰ کیلومتر است. راگه نیز از آن دست دره‌هایی است که به خاطر فرم خاص صخره‌هایش، جزو جاذبه‌های متفاوت گردشگری در ایران محسوب می‌شود.

 

بهترین نقاط جنوب ایران برای سفری بهاری

دره عشق (چهارمحال و بختیاری)

هر چه از زیبایی‌های چهارمحال و بختیاری برایتان بگوییم کم است. استانی زیبا، مملو از جاذبه‌های طبیعی که یکی از آن‌ها همین دره عشق محسوب می‌شود که در مسیر رود کارون واقع شده و برای رفتن به آن‌جا، باید از طریق جاده شهر کرد به سمت ایذه بروید تا بتوانید در مسیر به این محل برسید. دره عشقنه تنها از نظر زیبایی جایی منحصر به فرد محسوب می‌شود، شما می‌توانید فعالیت‌های مختلف و هیجان انگیز از جمله قایق سواری در رودخانه خروشان، طبیعت گردی و خیلی کارهای دیگر را نیز تجربه نمایید.

دره الموت (قزوین)

دره الموت یکی دیگر از دره‌های معروف و البته فوق‌العاده زیبا در ایران است که البته برای دیدنش، باید مسیری نسبتا سخت و طولانی را طی کنید. این منطقه‌ی کوهستانی بسیار زیباست که در طول زمستان فوق‌العاده سرد شده و تقریبا امکان بازدید را برای گردشگران بعید می‌کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، برای لذت بردن از آن‌جا و همچنین بازدید از قلعه الموت در همان محل، در طول تابستان یا اواخر بهار اقدام نمایید.

دره کال جنی (طبس)

دره کال جنی از جمله جاهای متفاوت برای گردشگرانی است که دوست دارند به محل‌های ترسناک سفر کنند! محلی‌ها این مکان را با نام "دره جن‌ها" نیز می‌شناسند و داستان‌های زیادی نیز حول محور این محل گفته شده است، اما از نظر زیبایی، کال جنی واقعا محلی زیباست و بسیاری از نقاط آن که به نام‌های دودکش‌ جن‌ها یا تنورهای جن‌ها، در واقع شکل‌های خاصی است که صخره‌های این محل، بر اثر فرسایش به خود گرفته‌اند.

 

معرفی ۱۱ خیابان مشهور ایران

دره ستارگان (قشم)

نوشته خود را با یکی دیگر از جاذبه‌های معروف ایران که هر کس که به تور قشم می‌رود، باید از آن بازدید به عمل آورد، به پایان برسانیم. دره ستارگان از زیباترین دیدنی‌های جزیره است که همچون یک تابلوی دیدنی، در گوشه‌ای این سرزمین واقع شده و فرسایش آبی و بادی، آن را به شکلی حیرت‌انگیز در آورده است. البته برخورد یک شهاب‌سنگ در گذشته نیز، زخمی کاری بر دل این دره گذاشته و همه و همه از دره ستارگان، محلی دیدنی ساخته است.

۲۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران