زیباترین گلزارهای ایران را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری داخلی
زیباترین گلزارهای ایران را بشناسید

یکی از چیزهایی که کشورمان را نسبت به خیلی از مقاصد گردشگری خارجی متمایز می‌کند، طبیعت متنوع و بسیار زیبایی است که داراست. ایران اقلیم‌های متفاوتی داشته و هر جایی از آن، زیبایی منحصر به فردی برای نمایش دارد. اما ما امروز به سراغ بخشی خاص از این زیبایی رفته‌ایم و آن هم دشت‌های پر گل و گلزارهای زیبایی است که در این سرزمین می‌توان یافت. پس با همراه باشید و شما هم با این مکان‌ها رویایی آشنا شوید.

 

نرگس زار، خوزستان

گل نرگس یکی از زیباترین گل‌هایی است که در کشورمان کشت می‌شود و با زیبایی خاص و عطر دلربایش، هر کسی را شیفته خود می‌کند. نرگس زار شهرستان بهبهان، قدیمی‌ترین دشت کشت گل در ایران است که بیش از ۲۰ هکتار وسعت داشته و از نیمه‌ی مهرماه تا اواسط اسفند، خیلی‌ها را برای دیدنش، به خوزستانِ زیبا می‌کشاند. البته سال‌ها قبل، وسعت این گلزار بسیار بیشتر بوده اما متاسفانه حالا به این شکل در آمده است.

 

بازدید از دره تندیس ها در قشم

گلزار لاله های گرماب، البرز

این مزرعه کشت گل‌های لاله، از سال ۱۳۶۰شروع به کار کرده است و اگر می‌خواهید از آن دیدن کنید، باید در جاده کرج به چالوس، باید مسیر رفتن به روستای گرماب را پیدا کنید. البته برای بازدید از گل‌های رنگانگ این محل تنها از اواسط اردیبهشت به مدت ۱۵ روز زمان خواهید داشت. زیبایی منحصر به فرد گلزار گرماب آنقدر است که حتی گردشگران خارجی نیز برای دیدنش به این بخش از کشورمان سفر می‌کنند.

دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش، سمنان

این دشت زیبا که در توابع شاهرود واقع شده است، یکی دیگر از دشت‌های پر گل و زیبای ایران به حساب می‌آید که از اواسط اردیبهشت تا پایان خرداد، مملو از شقایق‌های وحشی می‌شود، گویی روی این زمین زیبا، فرشی قرمز پهن شده است. اما اگر بخواهید زمینی مملو از گل‌های آفتابگردان را مشاهده کنید، بد نیست در ماه شهریور به این جا بروید تا منظره‌ی زیبای گل‌های زرد رنگ را به تماشا بنشینید. پیشنهاد می‌کنیم، حتی اگر این روزها به تور مشهد رفتید، با طی تنها ۶۰ کیلومتر، برای دیدن این مکان اقدام کنید.

جنگل فندقلو، اردبیل

از زیبایی‌های جنگل فندقلو هر چه بگوییم کم است. اما چیزی که امروز به خاطرش آن را به شما معرفی می‌نیم، دشت پر گل بابونه آن خواهد بود که دیدنش به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود. این نگل زیبا در مسیر اردبیل به آستارا واقع شده و شما باید به سمت شهرستان نمین بروید. دیدن گل‌های بابونه در زمینی بزرگ و عطر فوق‌العاده‌ای که از آن به شما می‌رسد، یک تجربه منحصر به فرد برای هر کسی‌ست که آن را می‌بیند.

 

۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

گلزار کلزا رامیان، گلستان

این روزها مزارع زیادی در ایران را می‌بینید که در فصل بهار مملو از گل‌های زرد رنگ کلزا می‌شوند. این گل به خاطر صرفه اقتصادی‌اش و خواص تغذیه‌ای فراوان کشت می‌شود، اما نمی‌توان از منظره‌ی فوق‌العاده‌ای که به وجود می‌آورد به راحتی گذشت. اما گلزار کلزا در استان گلستان، یک چیز دیگری بوده و به واسطه‌ی وسعت زیاد، یک منظره‌ی زرد رنگ وسیع را در شهرستان رامیان ایجاد می‌کند، منظره‌ای که تنها در فصل بهار باید به دیدنش بروید.

دشت گل محمدی روستای لایزنگان، فارس

زیبایی گل‌های محمدی و همچنین عطر مدهوش کننده‌شان، سال‌هاست که گردشگران را در فصل گلاب‌گیری به این مکان می‌آورد. خیلی از کسانی که به تور شیراز می‌روند، سعی می‌کنند حداقل یک روز از سفر خود را برای بودن در این گلزار بزرگ ۵۰۰ هکتاری صرف کرده و در کنار دیدن شکل تولید گلاب، از منظره‌ی شگرف این گل‌ها لذت برده و عکس‌هایی ماندگار نیز برای خود ثبت کنند.

 

بازدید از ۴ نخلستان زیبای کیش

دشت گل‌های دالانی، لرستان

اما برای دیدن متفاوت‌ترین دشت گل ایران، بدون شک باید به دشت دالانی رفت. این مکان با وسعت ۲۹۰۰ هکتاری خود، تعداد بی‌شماری لاله‌ی واژگون را در خود میزبانی می‌کند و شما تقریبا در هر زمان از سال جز زمان شکوفه‌ زدنشان، می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این گلزار طبیعی در میان کوه‌هایی مرتفع واقع شده و حضور در آن‌جا، مناظری زیبا را نیز پیش چشمتان به نمایش خواهد گذاشت.

پارک ملی لار

این پارک ملی با توجه به وسعتش هم در مرز استان تعران قرار دارد و هم در استان مازندران. چند گلزار مختلف از جمله گلزار شقایق‌های وحشی در این منطقه وجود دارند که بازدید از آن‌ها به همه پیشنهاد می‌شود. این پارک ملی از مناطق بسیار پر گل در کشور محسوب شده و سهل‌الوصول بودنش، باعث می‌شود خیلی از پایتخت نشینان، راحت بتوانند از آن‌جا بازدید به عمل آورند.

 

بازدید از روستای تاریخی پاژ در مشهد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران