۴ نکته مهم برای مسافران تور کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
۴ نکته مهم برای مسافران تور کیش

یکی از سفرهای داخلی که هر گردشگر ایرانی یک بار هم که شده سفر به آن را باید تجربه کند رفتن به جزیره زیبای کیش است. تور کیش به قدری سرگرم‌کننده و جذاب است که علاوه بر ایرانیان مسافران خارجی نیز سفر به آن را ترجیح می‌دهند. در این جزیره می‌توان از سواحل زیبای خلیج فارس نهایت لذت را برد و از جاذبه‌های گردشگری و متنوع کیش دیدن کرد. اگر شما نیز برنامه سفر به این جزیره زیبای واقع در جنوب کشور عزیزمان ایران را دارید با ما همراه باشید تا شما را با چند نکته مهم که هر گردشگری باید قبل از سفر با تور کیش بداند آشنا کنیم.

 

  • مدت زمان لازم برای دستیابی به جزیره کیش

اینکه چه مسافتی را باید پیمود تا به جزیره کیش دست یافت موضوعی است که قبل از هر چیزی ذهن مسافران را به خود درگیر می‌کند. بسته به اینکه از چه مبدائی قصد سفر به کیش را دارید می‌تواند در مسافت سفر شما تاثیر بگذارد. اما در حالت کلی مسافرانی که از شهر تهران مسیر کیش را در پیش می‌گیرند، حدود یک و نیم ساعت در هواپیما خواهند بود. چرا که باید مسافتی در حدود ۱۰۴۳ کیلومتر را به صورت هوایی طی کنند.

 البته سفر زمینی به جزیره کیش نیز امکان‌پذیر است. اما به دلیل زمان‌بر بودن آن بسیاری از افراد علاقه‌ای به سفر زمینی به کیش ندارند. اما اگر بخ فکر سفری اقتصادی و کم‌هزینه هستید می‌توانید سفر زمینی را جایگزین سفر هوایی به کیش بکنید. کسانی که تصمیم قطعی خود را برای سفر زمینی به جزیره کیش از تهران گرفته‌اند باید خود را آماده سفری ۱۸ ساعته بکنند. در این انتخاب تجربه سفر دریایی توسط کشتی را نیز به دست خواهید آورد.

 

آشنایی با شهر زیر زمینی کاریز کیش

جزیره کیش

  • بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

نکته مهم دیگری که هر شخصی باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد تاریخ سفر خود بداند بهترین زمان سفر است. چرا که شرایط آب و هوایی به طور مستقیم بر روی تفریحات تور کیش تاثیرگذاشته و این موضوع در تصمیم‌گیری افراد موثر خواهد بود. کیش با قرار گرفتن در بخش جنوبی کشور از آب و هوایی گرم و شرجی برخوردار است. به طوری که کیش فصلی تحت عنوان زمستان ندارد. یعنی زمستان‌های کیش کاملا ملایم و کوتاه مدت است. پس کسانی که از گرمای هوا شدیدا بیزار هستند و دوست دارند در طول سفر خود به پیاده‌روی در خیابان‌های جزیره بپردازند بهتر است از سفر کردن در فصل تابستان منصرف شوند.

کیش

 از طرفی دیگر فصل تابستان زمان مناسبی برای شنا و تفریحات ساحلی در آب‌های نیلگون خلیج فارس است. همچنین به دلیل اینکه تابستان فصل پرتوریست در کیش نیست هزینه‌ها به نسبت سایر فصل‌های سال کمتر خواهد بود. از دیگر مزایای سفر در فصل تابستان می‌توان به جشنواره‌های تابستانه که در زمستان خبری از آن‌ها نیست اشاره کرد. بنابراین قبل از انتخاب زمان سفر شرایط و انتظارات خود را بررسی کرده و مناسب‌ترین زمان را با توجه به آن انتخاب کنید.

  • هزینه سفر به جزیره کیش

موضوع مهم دیگری که هر گردشگری قبل از سفر باید بداند هزینه‌های مربوط به سفر با توجه به مقصد گردشگری انتخابی او خواهد بود. پس سفر با تور کیش نیز از این قانون مستثنی نبوده و برای اطلاع از هزینه‌های سفر بهتر است قبل از تصمیم‌گیری اطلاعات لازم را به دست آورید. در برآورد کردن هزینه سفر به کیش مهم‌ترین موضوع قیمت تور کیش خواهد بود. قیمت تور کیش بسته به زمان سفر و البته هتل انتخابی شما متفاوت خواهد بود. امروزه آژانس‌های مسافرتی تورهای متنوعی را با توجه به جیب گردشگران ترتیب می‌دهند. از طرفی دیگر باید هزینه تفریحاتی را که قصد دارید در این سفر از آن‌ها بهره ببرید را باید حساب کنید.

 

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش

کیش

موضوع مهم دیگری که در برآور کردن هزینه سفر با تور کیش تاثیر می‌گذارد هزینه خورد و خوراک و خرید در بازارهای آن است. به طور تقریبی می‌توان گفت کسانی که طور معمولی را برای سفر به کیش رزرو کرده و قصد انجام سفری معمولی را در آن دارند باید مبلغی در حدود ۵ میلیون تومان را به ازای هر یک نفر کنار بگذارند. این هزینه می‌تواند شامل تفریح، گشت و گذار، خرید و رستوران‌گردی‌های شما نیز باشد. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام یک سفر لاکچری را دارید طبیعتا این مبلغ نیز خیلی بالاتر خواهد بود.

  • تفریح و گردش در جزیره کیش

کیش جزیره‌ای بسیار زیبا و منحصر به فرد در جنوب ایران است. به طوری که گردشگران می‌توانند برنامه گردشگری فشرده‌ای را برای خود داشته باشند. چرا که این جزیره دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و تفریحات گوناگونی است. برای اینکه بتوانید از کل زمان خود در طول سفر به کیش نهایت استفاده را بکنید توصیه می‌شود با تمامی مکان‌های تفریحی و گردشگری آن قبل از سفر آشنا شوید. با این کار می‌توانید برنامه‌ای خوب برای روز‌های خود تنظیم کنید.

 

خرید در ارزان‌ترین مراکز خرید کیش

کیش

از جمله اصلی‌ترین تفریحاتی که در این سفر باید داشته باشید می‌توان به بازدید از خانه مردم‌شناسی، کشتی یونانی،  شهر زیرزمینی کاریز، بلوارها و کلاب‌های ساحلی کیش، کلبه هور، شهر باستانی حریره کیش اشاره کرد. در این میان پیشنهاد می‌شود که حتما زمانی را برای تفریحات آبی در جزیره کیش کنار بگذارید. علاوه بر تمامی این موارد کیش دارای مراکز خرید متنوع بسیار زیادی است که می‌توانید خریدهای قیمت مناسب بسیاری را در آن‌ها انجام دهید.

۲۵ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران