نکاتی برای انتخاب هتل در بالی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری بالی
نکاتی برای انتخاب هتل در بالی (بخش دوم)

در بخش اول این نوشته بیشتر به کلیات پرداختیم و از مکان‌های مختلف در بالی گفتیم و به شما جاهای مناسبی که می‌توانید در آن‌ها هتل بگیرید را معرفی نمودیم. حالا اما به مسائل ریزتری از جمله مشکلات رایج در زمینه‌ی اجاره‌ی هتل در تور بالی خواهیم پرداخت.

 

نقدها و امتیازهای هتل‌های بالی همیشه صادقانه نوشته نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر، انتخاب هتل با استفاده از نقدهایی که به صورت آنلاین می‌خوانیم، به یک استاندارد کلی بدل شده است. با این حال در زمینه‌ی هتل‌های بالی باید با دید شک و تردید به این نقدها نگاه کنید. بسیاری از هتل‌های ارزان و هتل‌های ۴ ستاره، نقدهای منفی را پاک می‌کنند و در بعضی از موارد، سایت‌های متفرقه نیز نقدهای تبلیغاتی برای این هتل‌ها می‌نویسند.

نکته دیگر عکس‌های قدیمی در مورد هتل‌هاست که بعضی ممکن است عکس‌ها برای ۶-۷ سال قبل باشند و وقتی حالا به آن‌جاها مراجعه می‌کنید، با چیزی کاملا متفاوت مواجه شوید. یکی دو راه حل برای مطمئن شدن از هتلی که می‌خواهید رزور کنید، وجود دارد. اول این که حتما به سراغ سایت‌های خیلی معتبر بروید و مثلا ببینید که نظرات مثبت و منفی در آن سایت‌ها درج شده و زمان عکس‌هایی که مسافران واقعی درج کرده‌اند را نگاه کنید. همچنین بد نیست یک نظر منفی بنویسید و ببینید که آیا نظر شما قرار داده می‌شود یا خیر!

Airbnb در بالی

Airbnb در بالی بسیار محبوب شده و واحدهای متنوعی در این سایت برای اجاره گذاشته شده است. Airbnb از نظر این که نظرات آن بدون محدودیت درج می‌شوند و همچنین تمامی امکانات باید به درستی قرار داده شود، گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید اما در مجموع این سایت برای اجاره‌ی ویلا یا واحدهای بزرگ برای آن‌ها که به صورت جمعی به تور بالی می‌روند مناسب خواهد بود.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

سر و صدا می‌تواند مشکل ساز شود

سر و صدا یکی از مشکلات رایج در هتل‌ها و مهمانخانه‌های بالی است. مخصوصا اگر در جاهای شلوغ همچون کوتا اقامت داشته باشید. با توجه به تعداد بالای کلاب‌های شبانه و صدای موسیقی الکترونیک -بالخص در آخر هفته- ممکن است باعث شود تا نتوانید به خوبی استراحت کنید. حتی صدای بوق ماشین‌ها و هیاهوی مردم نیز می‌تواند در این زمینه مشکل ساز باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید در این زمینه در امان باشید، اقامت در هتل‌های پنج ستاره یا اقامت در مسیرهای دور از شلوغی است. با این حال حتما نظرات کاربران در رابطه با این موضوع را بخوانید تا مطمئن باشید، جایی که انتخاب می‌کنید، چنین مشکلاتی نداشته باشد.

اینترنت در هتل‌های بالی

یکی دیگر از مشکلاتی که شدیدا مسافران بالی را آزار می‌دهد، اینترنت معیوب یا بسیار کند در هتل‌ها است که گاهی شامل هتل‌های گران‌قیمت نیز می‌شود. حتما پیش از انتخاب هتل، با مسئولان آن تماس گرفته و از وضعیت اینترنت باخبر شوید. البته با این حال برای کارهای مهم پیشنهاد می‌کنیم حتما سیم کارت اعتباری و اینترنت همراه تهیه نمایید.

 

بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی

تنها به سراغ مهمانخانه‌های با امتیاز بالا نروید

اگر می‌خواهید در جایی ارزان قیمت سکونت داشته باشید، احتمالا به سراغ جاهایی می‌روید که Tripadvisor یا سایت‌های اینچنینی امتیازات بالایی دارند. اما این راهکار خیلی مناسبی نیست، چون خیلی از این مهمانخانه‌ها با توجه به همین امتیازات، از داشتن مشتریان بسیار مطمئن بوده و رفتار خیلی خوبی نخواهند داشت. به همین دلیل پیشنهاد ما در این رابطه، رفتن به سراغ مهمانخانه‌هایی است که در حال رشد بوده و به تازگی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

درخواست پشه بند!

شاید عجیب باشد، اما بعضی ویلاها و هتل‌هایی که در و پنجره‌های باز دارند، حتما مشکل پشه را در هوای مرطوب بالی برایتان به همراه خواهند داشت. رفع این مشکل نیز ساده است و شما می‌توانید قبل از رفتن بپرسید که آیا پشه‌بند به شما تعلق خواهد گرفت یا نه! در واقع این وسیله یک پوشش رمانتیک و یا یک وسیله‌ی نوستالوژیک در بالی نیست، بلکه وسیله‌ای کاملا مفید و ضروری در بسیاری از موارد است.

قانون هتل

نکته آخر خیلی در زمینه‌ی انتخاب هتل نیست، بلکه بیشتر درباره بعد از انتخاب هتل است و شما ممکن است با خواندن نظرات بعضی از مسافران به اشتباه بیفتید. همانطور که احتمالا بدانید، مردم بالی اغلب انسان‌هایی مهربان و مهمان نواز هستند، اما کار خود را بسیار جدی می‌گیرند و این امر به مسئولان و کارکنان هتل نیز نسبت داده می‌شود. کارکنان هتل‌های بالی مثل کارکنان غربی به این شکل نیستند که همیشه حق با مشتری است و قوانین هتل را به خوبی اجرا می‌کنند. برای مثال اگر صبحانه ساعت ۱۰ به پایان می‌رسد، شما نمی‌توانید از آن‌ها در ساعت ۱۱ درخواست صبحانه کنید و احتمالا جوابتان لبخند و عذرخواهی بود. پس در زمان مرور نظرات و انتخاب هتل، این معقوله را نیز مد نظر بگیرید.

 

معرفی هتل RIMBA Jimbaran در بالی

۳۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران