نکاتی برای انتخاب هتل در بالی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری بالی
نکاتی برای انتخاب هتل در بالی (بخش اول)

انتخاب هتل در سفر، یکی از بخش‌های مهم مهیا شدن برای رفتن به شهری است که تا به حال به آن‌جا سفر نکرده‌اید. در بالی به واسطه‌ی تنوع خیلی بالای هتل‌ها و همچنین تعداد بی‌شماری از توریست‌ها که به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند، انتخاب هتل از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌شود. به همین دلیل است که ما این مقاله را برای شما تدارک دیده‌ایم تا نگاهی بندازیم به نکات مهم قبل از این که بخواهید هتلی برای اقامت خود انتخاب کنید.

 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در بالی

یکی از اولین چیزهایی که باید به آن دقت داشته باشید، جایی است که قرار است در بالی اقامت داشته باشید. جاهای زیادی هستند که برای اقامت در بالی مناسب خواهند بود، اما این مناسب بودن پارامترهایی همچون نزدیکی به سواحل خوب و همچنین امکانات مناسب در جزیره است.

ساحل کوتا: کوتا اگر چه در تمام طول سال شلوغ خواهد بود، اما این محبوبیت به واسطه‌ی امکانات عالی، هتل‌های خیلی خوب و سواحل عالی در اطراف این منطقه است و به همین دلیل در حال حاضر جزو بهترین جاها برای اقامت در "جزیره‌ی خدایان" به حساب می‌آید. در اطراف این محل انواع رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و البته کلاب‌های شبانه وجود دارد و در تمام طول روز، شما به همه‌ی این مکان‌ها دسترسی خواهید داشت. پینشهاد می‌کنیم مقاله بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی را نیز مطالعه فرمایید.

کانگو: یکی دیگر از بخش‌های شمالی بالی که به تازگی محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است و خیلی از موج سواران و کوله‌گردها به این منطقه می‌آیند. کانگو نیز سواحل خیلی خوبی در اطرافش دارد و همچنین چندین کلاب شبانه‌ی عالی و کافه‌های متنوع نیز در همان حوالی هستند.

 

خرید در بالی، جزیره سفرهای عاشقانه

اوبود: معروف‌ترین نقطه در بالی که بسیاری از هتل‌های ۵ ستاره، اسپاهای لاکچری و کلاس‌های یوگا در آن‌جا وجود دارند. اوبود از بسیاری جهات بهترین انتخاب در بالی به شمار می‌رود و تنها دلیلی که ممکن است نخواهید در این مکان اقامت داشته باشید، همین محبوبیت بسیار بالا و شلوغی آن‌جاست. البته سواحل اطراف اوبود به اندازه‌ی کانگو و کوتا خوب نیستند، اما از نظر امکانات اوبود حرف اول را در بالی می‌زند.

سانور: سانور در بخش غربی بالی، بهترین مکان برای اقامت خواهد بود. چندین هتل و ریزورت لاکچری عالی در این بخش ساخته شده‌اند و سواحلی عالی نیز در این بخش وجود دارد که مطمئنا عاشقانشان خواهید شد. بحث تفریحات شبانه نیز در سانور داغ است اما تنوع آن به پای دیگر بخش‌هایی که معرفی کردیم نیست.

جا به جایی بین مناطق مختلف

انتخاب یک منطقه‌ی مناسب برای اقامت، تنها دلیلش نزدیکی به سواحل یا مکان‌های تفریحی نیست، بلکه شما باید ببینید که در سفر به بالی، می‌خواهید از کدام جاذبه‌های جزیره دیدن نمایید و بر همان اساس محل اقامت خود را انتهاب کنید. برای مثال، اگر اهل رفتن به طبیعت کوهستانی و سواحل دور دست هستید، اصلا نیازی نیست در جاهایی همچون اوبود سکونت داشته باشید و در نهایت برای رفتن به جاهای مختلف، مجبور به تحمل ترافیک این بخش شلوغ شوید.

حتما قبل از انتخاب هتل، جاهایی که می‌خواهید در طول سفر ببینید را برنامه ریزی کرده و در نهایت برای اقامت، جایی مناسب را انتخاب نمایید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بالی

رزرو هتل از قبل یا مراجعه حضوری؟

اگر از آن‌هایی که بالی سفر کرده‌اند بپرسید، می‌گویند که یا حضوری هتلی برای خود بگیرید یا این که نهایتا چند روز قبل برای انجام این کار اقدام نمایید تا مقدار کمی در هزینه‌های شما صرفه جویی شود، اما در واقعیت امروز سفر به بالی، تقریبا می‌توان گفت این باور جایی ندارد و اتفاقا اگر از قبل هتل خود را رزرو کنید، هم می‌توانید با آرامشی بیشتر راهی شوید و هم این که در بعضی موارد قیمت مناسب‌تری را نیز نصیبتان شود.

البته رزو هتل به صورت آنلاین درباره بالی مشکلاتی نیز دارد که اول از همه عکس‌هایی است که از این هتل‌ها منتشر می‌شوند و در خیلی‌هایشان اتاق‌ها در بهترین شرایط عکاسی شده‌اند، اما دیگر آن وضعیت را ندارند. با این حال حتما هتل خود را از پیش رزرو کنید، چون ممکن است جایی که مد نظر دارید در آن زمان پر باشد یا حتی اگر در زمان‌های شلوغی به تور بالی بروید، ممکن است جای مناسب پیدا نکنید یا قیمتی چند برابری برای یک اقامتگاه پرداخت کنید.

تمامی هتل‌ها رزرو آنلاین ندارند

یکی از نکاتی که حتما در مورد بالی باید مد نظر داشته باشید این است که تمامی هتل‌ها رزرو آنلاین ندارند و به همین دلیل است که گاهی اسم هتل‌ها و عکس‌هایی می‌بینید که نمی‌توانید آن‌ها را روی اینترنت پیدا کنید. در واقع به نظر می‌رسد، سه برابر هتل‌هایی که روی سایت‌های رزرو آنلاین می‌بینید، در بالی هتل برای اقامت باشد! حتی بعضی از هتل‌ها، بخشی از اتاق‌های خود را نیز در لیست سایت‌های اجاره‌ی آنلاین قرار نمی‌دهند.

تا این‌جای کار ما موارد بدیهی و کلی را در مورد رزرو هتل در بالی به شما گفتیم، در پست بعدی نگاهی می‌اندازیم به نکات ریزتری که عموما مختص به بالی هستند.

 

۸ فعالیت دلپذیر در سفر مجردی به بالی

۰۴ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران