انتخاب بهترین زمان برای سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
انتخاب بهترین زمان برای سفر به بالی

سفر با تور بالی آرزوی هر گردشگری است. به طوری که تمامی علاقه‌مندان به سفر دوست دارند یک بار هم که شده باشد سفر به بالی را در بین برنامه‌های مسافرتی خود قرار دهند. از آنجایی که امروزه هزینه‌های سفر بالا رفته است هیچ گردشگر ایرانی دوست ندارد زمان نامناسبی را برای مسافرت انتخاب کند. این سخن در مورد بالی نیز صدق می‌کند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم بهترین زمان برای سفر به بالی را بررسی کرده و به یک نتیجه کلی برسیم. اگر شما نیز فکر سفر به این جزیره منحصر به فرد را دارید و دوست دارید بهترین زمان ممکن را در طول سال انتخاب کنید در این مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین زمان سفر به بالی با توجه به شرایط آب و هوایی

یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب زمان مناسب برای سفر توجه به شرایط اب و هوایی است. چرا که در صورت نامساعد بودن شرایط جوی امکان گردش و تفریح و استفاده از زمان خود در طول سفر وجود نخواهد داشت. بالی با قرار گرفتن در محدوده خط استوا یکی از مناطق گرمسیر و استوایی در کره زمین است. به همین دلیل در اکثر روزهای سال دمای آن بالا بوده و آب و هوایی شرجی دارد. در بالی دو فصل تابستان و باران‌های موسمی وجود دارد. اگر دوست دارید با خیال راحت از تمامی تفریحات در سفر خود لذت ببرید توصیه می‌کنیم در فصل باران‌های موسمی به این مکان سفر نکنید. در عوض اواسط خرداد ماه تا اواسط مهر ماه مناسب‌ترین زمان برای رفتن به آن و گذراندن یک تعطیلات به یادماندنی است.

 

تفریح با فیل‌ها در سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی با توجه به فستیوال‌های مهم آن

اندونزی یکی از کشورهای قدیمی با فرهنگ‌ها و سنت‌های جالب است. اکثر این سنت‌ها و جشنواره‌ها در جزیره بالی با شکوه و اهمیت زیادی برگزار می‌گردند. قطعا تجربه شرکت در هر کدام از این فستیوال‌ها می‌تواند برای مسافران بالی بسیار خوش‌آیند و فراموش نشدنی باشد. از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های بالی که می‌توانید در سفر شرکت کنید عبارتند از:

  • فستیوال هنر بالی (دومین شنبه ماه ژوئن تا دومین شنبه ماه جولای)
  • فستیوال گالونگان (در ۱۰ روز پایانی سال با توجه به تقویم مردم اندونزی)
  • فستیوال بادبادک‌ها (ماه جولای)
  • فستیوال نوسا دوئا (ماه آگوست)
  • نیپی (بعد از رصد ماه در نهمین ماه سال)

بهترین زمان سفر به بالی با توجه به ازدحام جمعیت

بالی به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد یکی از توریستی‌ترین مناطق شناخته شده در کره زمین محسوب می‌شود. به همین دلیل همواره در تمامی روزهای سال بازار گردشگری آن داغ است. اما در برخی از ماه‌ها و به خصوص در فصل باران‌ها و بادهای موسمی گردشگران کمتری رفتن به آن را ترجیح می‌دهند. سفر کردن در این روزها یکسری مزایا و معایب خاص خود را دارد که مسافران با توجه به انتظارات خود از سفر می‌توانند آن را انتخاب کنند. بزرگترین مزیت سفر در این فصل قیمت‌های بسیار ارزان پروازها و هتل‌ها است. به طوری که می‌توانید یک سفر اقتصادی و به صرفه‌ای را برای خود رقم بزنید. همچنین به دلیل خلوت بودن می‌توانید با خیال راحت به گردش بپردازید. اما از طرفی دیگر در این روزهای سال به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی امکان گردش و تفریح به اندازه سایر روزهای سال فراهم نخواهد بود. حتی شاهد در برخی از ساعت‌ها و حتی روزها نتوانید از هتل خود بیرون بروید و مجبور خواهید شد با تفریحات موجود در هتل خود را مشغول کنید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بالی

بهترین زمان سفر به بالی با توجه به هزینه‌ها

برای خیلی‌ از مسافران هزینه سفر اهمیت بالایی دارد. به طوری که دوست دارند با هزینه‌های پایین یک سفر باکیفیت و خوبی را برای خود رقم بزنند. از آنجایی که تور بالی در فصل‌های پاییز و زمستان نسبت به فصل‌های بهار و تابستان طرفداران کمی در بین توریست‌ها دارد تعداد مسافران به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. کاهش تعداد مسافران سبب می‌شود تا نرخ‌های سفر از جمله بلیط پرواز و رزرو هتل‌ها تا حد زیادی کاهش یابد. حتی شما می‌توانید در این روزها تخفیف‌های بسیار خوبی را از فروشنده‌های بالی دریافت کنید. این در حالی است که در فصل‌های پر توریست هیچ اثری از تخفیف نخواهید دید و از طرفی دیگر تمامی هزینه‌های شما چندین برابر خواهد شد. پس اگر به فکر سفری ارزان و اقتصادی به بالی هستید پیشنهاد می‌کنیم فصل‌هایی که بازار گردشگری هنوز داغ نشده است را انتخاب کنید و با حداقل هزینه سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در آخر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله نکات مهم قبل از سفر به بالی بزنید و با اطلاعات بیشتر خود را آماده سفر کنید.

 

خرید در بالی، جزیره سفرهای عاشقانه

۱۷ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران