بهترین ماه برای سفر و تفریح در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین ماه برای سفر و تفریح در بالی

نواحی روی خط استوا و حوالی آن آب و هوایی گرمسیری دارند. بالی به عنوان یکی از نقاط توریستی و گرمسیری جنوب شرقی آسیا به عنوان مقصدی لاکچری و نهایی شناخته می‌شود. با این که تصور عمومی بر این است که این ناحیه همیشه آب و هوایی گرمسیری دارد اما بالی دو فصل با خصوصیات مختلف دارد که بین آن‌ها تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. دو فصل خشک و مرطوب هر کدام ویژگی‌ها و فعالیت‌های مختص به خودشان را ارائه می‌دهند اما در نهایت روی هزینه‌های سفر با تور بالی هیچ تاثیری نداشته و در تمام سال قیمت‌ها یکسان است.

 

از اردیبهشت تا مهر، فصل خشک

به طور رسمی فصل خشکی از اردیبهشت شروع شده و تا مهر ادامه می‌یابد. این چند ماه درست زمانی‌ست که بادهای جنوب شرقی آب و هوای خشک استرالیا را با خودشان به ارمغان می‌آورند. در حقیقت متوسط روزهای بارانی و رطوبت چسبناک معروف بالی از شهریور ماه کم کم بالا می‌رود. در فصل خشک باید انتظار روزهای گرم و آبی آسمانی را انتظار داشته باشید و از نسیم مطبوع عصرگاهی لذت ببرید. شما می‌توانید از این نسیم دل‌انگیز به خصوص در سواحل و ارتفاعات جزیره لذت ببرید.

چیزهایی که در اولین سفر به بالی شما را شگفت‌زده می‌کند

 

بالی

 

مزایای سفر در فصل خشک بسیار است. مثلا رطوبت هوا کم و بهترین گشت و گذارها در سواحل ممکن است. به علاوه شما می‌توانید در زیباترین سواحل بالی موج‌سواری کرده و گشت و گذارتان را تا اولوواتو در نوک جنوب غربی ادامه دهید. همچنین با توجه به شرایط خوب جوی امکان غواصی و تماشای دنیای شگفت‌انگیز زیر آب نیز وجود دارد.

یکی از بهترین زمان‌های سفر به بالی همین دوره است. زیرا شما می‌توانید با پیوستن به تورهای هدایت شده گردشگری به دیدن مزارع برنج چشمگیر، آبشارهای بدوگال، دوچرخه سواری، کلی فعالیت‌های متنوع جذاب، و همچنین تجارب فضای باز بروید. همچین در این فصل می‌توان به دیدن آتشفشان‌های فعال منطقه رفت که مسیری عموما سخت و لغزنده دارند.

۷ آبشار زیبا برای آبتنی و تفریح در طبیعت زیبای بالی

 

بالی

 

همه می‌خواهند در فصل خشک از بالی دیدن کنند. به همین دلیل هم عموما بازارها و مراکز خرید بالی، رستوران‌ها و هتل‌ها در اوج فصل گردشگری یعنی ماه‌های تیر و مرداد مملو از جمعیت گردشگران است. با این که قیمت‌ها خیلی فرقی نمی‌کند اما باز هم شاهد برخی تغییرات هستیم. بنابراین بهتر است شهریور و مهر و یا اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم تماشای طلوع خورشید از کوه باتور را که با صعودی ۱.۵ تا ۲ ساعت در دسترس است را از دست ندهید. شما می‌توانید با پیوستن به تورهای هدایت شده شانس دیدن کوه باتور و کوه‌های باستانی دیگر مثل آبانگ، آگونگ، و همچنین کوه رینجانی در محله همسایه لومبوک را خواهید داشت.

 

بالی

 

از آبان تا فروردین، فصل مرطوب

احتمالا مسافرانی که در فصل مرطوب از بالی دیدن می‌کنند دائما از رطوبت روی پوست و چسبندگی لباس‌هایشان شکایت کنند. اما این موضوع باز هم تاثیر چندانی در گردشگری این جزیره تفریحی ندارد. زیرا در اوج فصل رطوبت یعنی دی ماه باز هم بالی مقصدی فوق‌العاده برای تعطیلات در نظر گرفته می‌شود.

در این فصل شلوغی گردشگران کم‌تر بوده و فضای گشت و گذار بازتر است. شما می‌توانید به راحتی در بهترین رستوران‌ها میز رزرو کنید و در کلاب‌های ساحلی تفریح کنید. ویلاهای لوکس و استخردار بالی را می‌توانید با قیمت‌های مناسب تری رزرو کنید و انتخاب‌های بیشتری در دسترس هستند و آن نرخ‌های تند و آتشین کمی فروکش می‌کنند. برای خاطر جمع شدن‌تان اشاره کنیم که اوج این فصل آذر تا هفته اول دی است.

 

بالی

 

در فصل مرطوب، میانگین دمای بالی ۳۱ درجه است، اما آسمان به طور ناجوانمردانه‌ای پوشیده از ابر و دم کرده است. اگر قصد سفر با تور بالی در نیمه دوم سال را دارید آبان ماه با کم‌ترین میزان بارش و خنکای هوا مناسب‌ترین زمان است. در این فصل فعالیت‌ها نیز تغییر می‌کند. مثلا رفتن به اسپا و لمیدن در آب گرم رواج زیادی می‌یابد. می‌توانید عصر را به Spring Day Spa در سمینیاک بروید و یا در حمام گل یاسمن شناور شوید. به کلاس آشپزی بالیایی بروید و یا در استودیوهای یوگا به آرامش برسید. در این زمان سطح آب بالاتر و جریان آب پر خروش‌تر است و جان می‌دهد تا با گروه دوستان در آب‌های سفید رفتینگ کنید.

بهترین تفریح‌هایی که می‌توانید در سمینیاک بالی انجام دهید

 

بالی

 

 

در این فصل رودخانه‌ها پرخروش و آبشارها به پر آب‌ترین حالت خود می‌رسند. ماجراجویی‌های گردشی برای کشف جنگل‌ها و رودخانه‌ها نیز به اوج خودش می‌رسد. تورهای هدایت شده زیادی گردشگران را به دل طبیعت رویایی جزیره می‌برند. بنابراین به یکی از این تورها ملحق شوید و تا می‌توانید تفریح کنید.

البته خوش گذرانی در استخر و اسپا مربوط به هر دو فصل می‌شود اما رفتن به استخرهای بی‌نهایت و تماشای مناظر نفسگیر اقیانوس و جنگل فوق‌العاده خواهد بود.

۲۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران