گشتی خانوادگی همراه با کودکان در بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
گشتی خانوادگی همراه با کودکان در بمبئی

شاید وقتی نوبت به تور هند برسد کمتر کسی به فکر گشت و گذار با کودکان در این شهر باشد. احتمالا شما هم مثل اغلب مردم تصور می‌‌کنید در سفر به بمبئی باید در خیابان‌های شلوغ بگردید و یا در بازارهای دستفروشی سرگردان شوید. در حالی که بمبئی کلانشهری بسیار وسیع و متنوع برای تمام بودجه‌هاست که از تجارب لوکس تا ارزان و یا رایگان تنوع زیادی را در دسترس قرار داده است. حالا در سفری خانوادگی که فرزندان شما همراهتان هستند برنامه دارید از چه جاهایی دیدن کنید؟ در ادامه با ما باشید.

 

موزه Dr. Bhau Daji Lad

موزه دکتر بائو داجی لاد که در سال ۱۸۵۵ تاسیس شده، قدیمی‌ترین موزه بمبئی و سومین موزه هند است. این موزه که در باغ‌های گیاه شناسی و باغ وحش Jijamata Udyaan با قدمت ۱۵۵ ساله در بیکولا واقع شده، دارای آثار تاریخی، نقشه‌های قدیمی، عکس‌های سیاه سفید، نسخه‌های خطی و کتاب‌های کمیابی است که زندگی در بمبئی در طول قرن‌های ۱۹ و ۲۰ را به تصویر می‌کشد و به نمایش می‌گذارد. بیشتر کودکان در بازدید از این موزه‌ها‌ مجذوب شهر فرنگ و مدل‌های سفالی قدیمی‌ترین قایق‌های شهر، کارخانه‌های نساجی، مجتمع‌های مسکونی و غیره شوند، ضمن اینکه در مورد تاریخ شگفت انگیز بمبئی نیز چیزهای زیادی یاد خواهند گرفت.

 

آشنایی با ۵ موزه‌ فرهنگی در بمبئی

آدرس: Doctor Baba Saheb Ambedkar Road, Byculla East, Byculla Mumbai, Maharashtra, 400027, India

 

Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya

این اصلی‌ترین موزه بمبئی و جایی عالی برای یک روز جذاب و ماجرایی همراه کودکان است. معماری خیره کننده ساختمان، همراه با مجموعه غنی موزه و کارگاه‌های مختلفی که بسیاری از آن‌ها مخصوص کودکان است، صرف نظر از سن هرکسی را مجذوب خود می‌کند. این موزه یافته ها و آثار باستانی مربوط به تمدن دره سند ، دوران مغول و همچنین سایر پادشاهی های برجسته را در خود جای داده و از این جهت بسیار پر بار و غنی است. گالری‌های مختلف این موزه شامل بخش‌هایی است که به نپال و تبت، نقاشی‌های اروپایی و تاریخ طبیعی اختصاص داده شده است.

آدرس: 159-161 Mahatma Gandhi Road, Lion Gate, Fort Mumbai, Maharashtra, 400023, India

 

باغ‌های معلق (Hanging Gardens)

باغ‌های معلق در تپه مالابار از معدود فضای سبز بمبئی جنوبی است که به خوبی محافظت می‌شود. این پارک سرسبز که در سال ۱۸۸۱ ساخته شده و مشرف به دریای عمان است، هر کس را عاشق خود می‌کند. زیبایی و فضای دل انگیز این باغ به حدی است که کودکان از همان ابتدا شور و هیجان زیادی پیدا خواهند کرد. این باغ‌ها شامل جاذبه‌های مختلفی از جمله درختان شکل داده به صورت حیوانات، یک ساعت گل و "کفش پیرزن" یا خانه چکمه‌ای میشود که‌ یک سازه غول پیکر بوده و کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آگرا

آدرس: Malabar Hill, Mumbai

 

کتابخانه کودک Spellbound

بمبئی دارای کتابفروشی های بی‌شماری است که در بیشتر آن‌ها بخش‌های عالی و گسترده‌ای ‌برای کودکان در نظر گرفته شده است. همچنین کتابفروشی های بی‌نظیری برای نوجوان و جوانان وجود دارد که کتاب‌های جذابی ارائه می‌دهند. کتابفروشی Spellbound Kids در جوهو مجموعه‌ای عالی از کتاب‌ها و مطالب آموزشی و تعاملی را در خود جای داده که ارزش بررسی دارند.

آدرس: 1Model Town Society, Gulmohar Road, JVPD Scheme, Juhu Mumbai, Maharashtra, 400049, India

 

غارهای الفتنا (Elephanta Caves)

اگر به دنبال سفر ماجراجویانه یک روزه هستید تا با فرزند خود تجارب به یادماندنی و منحصر به فردی کسب کنید پس غارهای تاریخی Elephanta باید از جمله گزینه‌های بسیار با ارزشی برای شما باشد. با یک ساعتی کشتی سواری از دروازه هند شما می‌توانید این غارهای تاریخی معبد هندو و بودایی را که تا ۲ هزار سال قدمت دارند را پیدا کنید. این غارها دارای کارهای مجسمه‌سازی خیره کننده همراه با اهمیت تاریخی عمیق هستند و از این رو به شدت مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته‌ا‌ند.‌ کودکان نه تنها کشتی سواری قطار سواری تا غارها را دوست خواهند داشت، بلکه در مورد تاریخ باستان بمبئی نیز چیزهای زیادی می‌آموزند.

 

بازدید از موزه آلبرت هال جیپور

آدرس: Gharapuri, Mumbai

 

ساحل جوهو

اگر به دنبال جایی ساحلی برای پیک نیک با فرزندان خود هستید گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. ساحل جوهو که یکی از معروف‌ترین سواحل بمبئی محسوب می‌شود انتخابی عالی برای گردش با کودکان است، البته تا زمانی که به دنبال جایی خلوت نباشید. این ساحل در بیشتر اوقات شلوغ اما تمیز بوده و به اندازه کافی برای بازی دلبند شما فضا در اختیار دارد.

آدرس: Juhu Beach, Juhu

 

مرکز ملی هنرهای نمایشی

شما می‌توانید با رفتن به یکی از سالن‌های نمایشی شهر بینش بیشتری درباره فرهنگ هند و مخصوصا بمبئی به فرزندتان بدهید. مرکز ملی هنرهای نمایشی (NCPA) غالبا میزبان نمایش‌های موسیقی، تئاتر و رقص است که برای کودکان تهیه می‌شود. این اجراها شامل سبک‌های مختلفی از کلاسیک تا معاصر بوده و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد از تور بمبئی به شما هدیه کند.

 

بهترین بوتیک هتل‌های گوا

آدرس: NCPA, Nariman Point, Mumbai

۰۹ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران