مجتمع الماس شرق مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
مجتمع الماس شرق مشهد

در میان انبوه مراکز خرید مشهور مشهد، مجتمع الماس شرق یکی از مجموعه‌های با سابقه محسوب می‌شود که در میان خود مشهدی‌ها و اهالی خراسان بسیار محبوب است. یک مکان شاد و مفرح که برای خرید نیز عالی بوده و انتخاب‌های زیادی پیش پایتان می‌گذارد. حتما پیشنهاد می‌کنیم در تور مشهد به دیدن مجتمع الماس شرق بروید، مرکز خریدی که امروز قصد معرفی کامل آن را به شما داریم.

 

کوتاه درباره مجتمع الماس شرق مشهد

بنای زیبای این مجتمع به گونه‌ای طراحی شده که در خور اسم آن باشد. یک طراحی تلفیقی از معماری مدرن و سنتی ایرانی که بر بالای آن، طرحی از الماس ۵۰ متری کار شده و زیبایی منحصر به فردی به آن داده است. این مکان که یکی از محبوب‌ترین و پر رفت و آمدترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود، در کنار امکان خرید اجناس گران، می‌تواند برای خرید مقرون به صرفه نیز جایی عالی به حساب بیاید و تنوع محصولات در آن واقعا عالی‌ست.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب مجتمع الماس شرق مشهد، وجود بخش‌های تفریحی متنوع در آن‌جاست که باعث شده این مجموعه هم برای خرید و هم برای تفریح یک مکان ایده‌آل باشد. الماس شرق دارای زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر بوده که بنای اصلی آن زیربنای ۱۰۸ هزار متری دارد. این بنا ۶ طبقه است و ۱۲۳۸ واحد تجاری دارد که شامل فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است.

خرید در مجتمع الماس شرق مشهد

سفر به مشهد بدون خرید کردن کامل نیست و همانطور که گفتیم، یکی از بهترین جاها برای خرید در این شهر مقدس، مجتمع الماس شرق است. در این مجتمع بزرگ، مجموعه‌ای متنوع از فروشگاه‌های بسیار متنوع می‌بینید که شامل مغازه‌های لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات، لوازم شخصی، لوازم آرایش، عطر و ادکلن، لوازم الکترونیک و ... می‌شوند. همچنین وجود فروشگاه‌هایی با لوازم گران قیمت و برند در کنار فروشگاه‌های قیمت متوسط، باعث می‌شود، تقریبا هر کس با هر سلیقه‌ای و هر بودجه‌ای، بتواند جنس مورد نظر خود را پیدا کند.

در کنار فروشگاه‌های معمولی که در مراکز خرید دیگر می‌بینید، این محل مغازه‌هایی برای فروش انواع خشکبار، انواع نقره‌جات و همچنین فرش‌های دستباف و ماشینی دارد. همین، مجتمع الماس شرق مشهد را به محلی عالی برای خرید سوغات نیز بدل می‌کند.

 

تجربه‌ی سفر به مشهد با قطارهای لوکس

بخش‌های تفریحی

همانطور که گفتیم، یکی از نکات مثبت مرکز خرید، وجود مراکز تفریحی متنوع در آن است، اما اولین چیزی که در بدو ورود به چشمتان می‌آید، آبنمای بزرگ الماس بوده که درست در مرکز این مجتمع واقع است و جت‌های ۱۵۰ نازل آن، آب را تا ارتفاع ۳۰ متری به بالا پرتاب می‌کند. این آبنما از ساعت ۱۰ صبح هر یک ساعت و بعد از ظهرها از ساعت ۵:۳۰ هر یک ساعت، برنامه‌ی جذابی از موسیقی و رقص آب و نور را اجرا می‌کند.

اما به قسمت‌های جذاب‌تر برسیم و اول از همه از سرزمین عجایب بگوییم که در طبقات سوم و چهار قرار گرفته و از جمله پارک‌های بازی برتر مشهد محسوب می‌شود. این محل با توجه به این که در محیطی سرپوشیده واقع شده، برای تمام فصول از سال عالی است و هر زمان که به سفر مشهد بروید، با خیال آسوده می‌توانید، بچه‌های خود را به بازی‌های متنوع و البته ایمن آن بسپارید. البته بازی‌هایی برای بزرگسالان نیز در این پارک در نظر گرفته شده و احتمالا خود شما را هم درگیر خود خواهد کرد.

فراموش نکنید که حتما سری به آکواریوم مجتمع الماس شرق مشهد بزنید. این آکواریوم خیلی بزرگ نیست، اما حالا که تا این جا آمده‌اید، به سراغ آبزیان مختلف آب شور از جمله کوسه ماهی‌های این محل بروید.

خانه وارونه یکی دیگر از انتخاب‌های جالب توجه در این مرکز خرید است که با توجه به محبوبیت نمونه‌های خارجی، در این جا نیز ساخته شده است. دکور برعکس این مکان باعث می‌شود یک نمای جالب در عکس‌هایی که می‌گیرید به وجود بیاید. البته انتظار نمونه‌های خارجی را در این محل نداشته باشید، با این حال خانه وارونه در نوع خود جالب است.

سینمای ۵ بعدی با نمایش فیلم‌های مخصوص ۲۰ دقیقه‌ای با افکت‌های بسیار خوب، یکی دیگر از فعالیت‌های عالی خواهد بود که می‌توانید همراه خانواده در این مجتمع تجربه کنید.

 

چند راهکار برای کم کردن هزینه‌های سفر در مشهد

نکات پایانی درباره مجتمع الماس شرق مشهد

  • در کنار مراکز مختلفی که به آن‌ها اشاره کردیم، چند رستوران و کافه و البته آتلیه عکاسی با دکور سنتی را نیز باید اضافه کنید.
  • از نظر سرویس‌های رفاهی نیز الماس مشهد نمره‌ی خوبی می‌گیرد و تمامی امکانات لازم برای شما در این محل فراهم شده است.
  • هزینه‌ی ورودی برای پارک بازی گرفته می‌شود که مبلغ اندکی بوده و برای هر بازی نیز باید به صورت جدا هزینه‌ی آن را پرداخت نمایید.
  • فاصله‌ی این مجتمع با حرم حدود ۲۰ دقیقه با ماشین خواهد بود

آدرس: انتهای بلوار خیام

۲۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران