حال و هوای کوش آداسی در فصل تابستان

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
حال و هوای کوش آداسی در فصل تابستان

یکی از کشورهای مورد علاقه ما ایرانی‌ها برای مسافرت و گردشگری کشور ترکیه است. دلیل این انتخاب نیز همسایگی و طبیعت زیبای این کشور می‌باشد. امروز می‌خواهیم شما را بیشتر با جزیره جذاب و دیدنی کوش آداسی آشنا کنیم و بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این جزیره بسیار زیبا در ایام تابستان بسیار خوش آب و هوا بوده و طرفداران زیادی دارد. در ادامه شما را بیشتر با تور کوش آداسی و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا می‌کنیم.

 

آب و هوای شهر کوش آداسی

شهر کوش آداسی آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. یعنی تابستان‌های بلند و گرم و زمستان‌های معتدلی دارد. این شهر ۳۰۰ روز از سال از تابش کامل نور خورشید بهره‌مند است و با توجه به شرایط جوی، پرداختن به تفریحات ساحلی شهر کوش آداسی از ماه آپریل تا نوامبر ممکن است. میانگین دمای روزهای سال در کوش آداسی ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتیگراد می‌باشد. بیشترین بارش در این شهر بین ماه نوامبر تا فوریه دیده می شود. بین ماه‌های نوامبر تا فوریه میانگین ده روز بارانی را در هر ماه داریم.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر کوش آداسی

آب و هوای کوش آداسی در فصل تابستان

شاید بتوان گفت بهترین فصل برای مسافرت با تور کوش آداسی تابستان است. در این فصل از سال وضعیت آب و هوای این شهر در کنار گرمای شدید به دلیل تفریحات آبی مورد پسند توریست‌ها است. میانگین دمای هوا در این روزها ۳۰ درجه سانتیگراد است. مسافران می‌توانند از هشت تا نه ساعت تابش متمرکز خورشید استفاده کنند. در ایام تابستان آب و هوای این شهر مناسب برای تفریحات ساحلی و دریایی است. در کنار شلوغ بودن آن می‌توان آرامشی کمیاب را در این جزیره تجربه کرد.

تفریحات جزیره کوش آداسی در فصل تابستان

در تور کوش آداسی در روزهای تابستان می‌توانید از بسیاری ازجاذبه‌های دیدنی‌ این شهر زیبا دیدن کرده و از زیبایی‌های این شهر ساحلی نهایت لذت را ببرید. حال شما را با تعدادی از این جاذبه‌های توریستی این شهر شگفت انگیز بیشتر آشنا می‌کنیم:

 

اقامت در ۵ ویلای جذاب کوش آداسی


۱) غواصی در تور فصل تابستان کوش آداسی

یکی از مهم‌ترین تفریحات و جاذبه‌های جزیره کوش آداسی غواصی در آب‌های درخشان و آرام آن است. زیبایی و گیرایی این آب‌ها به ویژه در فصل تابستان صد چندان می‌شود. شایان ذکر است که یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی بین نسل جوان کشور ترکیه به ویژه افرادی که در شهرهای ساحلی غرب این کشور زندگی می‌کنند، غواصی است. معروف‌ترین شهر آن برای غواصی جزیره زیبای کوش آداسی است و گردشگران زیادی برای تجربه غواصی در کوش آداسی به این جزیره سفر می‌کنند. اگر غواصی بلد نیستید و یا مبتدی محسوب می‌شوید به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا در این مکان آموزش کاملی به شما داده می‌شود و شما می‌توانید همانند یک غواص حرفه‌ای از زیبایی‌ها و اعجاز این دنیای رنگارنگ لذت برده و تجربه‌ای تکرار نشدنی داشته باشید.

۲) بازدید از آثار تاریخی و باستانی در تور تابستان کوش آداسی

یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره پیشینه جذاب است که یادگارهای به جا مانده از زمان رومی‌ها، عثمانی‌ها، سلجوقیان و یونان باستان را در خود جای داده است. از آثار تاریخی شگفت انگیز این شهر می‌توان از مسجد عیسی بیگ در کوش آداسی(از بناهای دوره سلجوقیان)، معبد آرتمیس کوش آداسی (از بناهای بجا مانده یونان باستان) و همینطور کلیسای باستانی سنت جان در کوش آداسی (از دوران امپراطوری روم شرقی) نام برد. آثار باستانی این شهر به نوعی هویت آن می‌باشند. معماری زیبا و متنوع وخیره کننده این ساختمان‌ها که شامل معماری یونانی، معماری رومی، معماری دوران سلجوقیان و معماری دوران عثمانی ها می باشد تنها یک اثر هنری نیست و بازگوکننده اتفاقات و داستان‌هایی است که این شهر پشت سر گذاشته است. پس اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید بازدید از این بناها را از دست ندهید.

 

بهترین استیک‌های کوش آداسی را کجا بخوریم؟

۳) تور کشتی در جزیره کوش آداسی

گشت و گذار با کشتی یکی از تفریحات مهم و موردعلاقه گردشگران و مسافران این شهر است. شما می‌توانید بلیط خود را رزرو و خریداری کرده و پس از سوار شدن ساعت‌ها از این مناظر دیدنی لذت ببرید. این تور شامل نهار و نوشیدنی نیز می‌باشد از این رو با خیالی راحت از سفر خود لذت می‌برید. در بعضی از این کشتی‌های توریستی موسیقی زنده نواخته می‌شود که ترکیب آن با هوای مطبوع بهاری زیبایی سواحل این شهر فراموش نشدنی است.

۴) پارک‌های کوش آداسی

شهر کوش آداسی دارای منظره‌ای سرسبز با جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. پارک‌های اطراف این شهر بسیار دیدنی بوده و از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی به شمار می‌روند. از پارک‌های معروف آن می‌توان به پارک ملی پنینشولا کوش آداسی (دیلک پارک) و پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی اشاره کرد که بسیار زیبا و دارای طبیعتی بی نقص هستند. این پارک‌ها ساحلی با مناظری جالب و دیدنی رو به دریا دارند که بسیار تماشایی است. دیدن فضای جنگلی بکر، پوشش گیاهی جالب، حیوانات و پرندگان مختلف در آنها، سبب جذب بسیاری از گردشگران علاقه‌مندان به این پارک‌ها شده است. در بسیاری از این پارک‌ها فضاهایی برای شنا و استراحت گردشگران وجود دارد.

 

تور سافاری اسب سواری در کوش آداسی

۵) پاموکاله کوش آداسی

از زیباترین و محبوب‌ترین مکان‌های توریستی این شهر می‌توان به پاموکاله اشاره کرد که در نزدیکی آن واقع شده است. این منطقه شامل حوضچه‌هایی است که به شکل پله به پله بر روی هم قرار گرفته‌اند و بصورت طبیعی بر اثر انباشت آب حاوی مواد معدنی از بالای کوه‌ها به مرور زمان بوجود آمده اند که منظرهای بسیار زیبا و به یاد ماندنی را ساخته‌اند. بسیاری از توریست‌ها درون این حوضچه‌ها شنا می‌کنند و ساعت‌ها از این فضای زیبا لذت می‌برند.

۱۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران