۷ مکان در ازمیر برای قدم زدن و دویدن

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
۷ مکان در ازمیر برای قدم زدن و دویدن

ازمیر، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است. این شهر در قسمت غربی ترکیه قرار دارد. مقاصد گردشگری ازمیر بسیار زیاد و جذاب هستند، به طوری که بسیاری از گردشگران در انتخاب بین تور ازمیر یا تور استانبول مردد می‌شوند! می‌توانید بخشی از اطلاعات این شهر را در مقاله بهترین جاذبه‌های تاریخی ازمیر بیابید.

در عین حال ازمیر تنها با حدود ۸۰ روز بارانی در سال، بهشتی برای دوندگان و علاقه مندان به پیاده‌روی به شمار می‌آید. از تفرجگاه‌های بزرگ اسکله و دریای اژه تا پارک‌های شهر، می‌توانید برخی از بهترین مکان‌ها در ازمیر برای قدم زدن و دویدن را بیابید و از سوزاندن کالری‌تان در این مناظر خیره‌کننده لذت ببرید.

 

Kordon

این تفرجگاه معروف در ازمیر نه تنها به خاطر وجود انواع کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها شهرت دارد، بلکه به دلیل مسیر عالی دویدن و پیاده روی به طول ۵-۶ کیلومتر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این مسیر از اسکله Konak شروع می‌شود و می‌توانید تا ایستگاه قطار Alsancak را بدوید و نه تنها از منظره عالی دریا و نسیم خنک تابستانی‌اش لذت ببرید، بلکه هنگام عبور، از برخی جاذبه‌های توریستی این شهر نیز دیدن کنید.

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است؟

Karşıyaka 

در آن سوی خیابان و میدان کوردون، محله Karşıyaka را خواهید دید که از ساحل و تفرجگاهی بی‌نظیر برای پیاده روی برخوردار است. در این محدوده افراد زیادی را مشاهده خواهید کرد که از ساحل Mavişehir به سمت بندر Karşıyaka در حال قدم زدن و دویدن هستند. گفتنی است این مسیر، کاملا در امتداد دریاست و بنابراین هیچ خودرویی از آن عبور نمی‌کند که ریتم حرکت شما را بر هم زند.

Kültürpark

Kültürpark که بسیار مورد علاقه مردم محلی ازمیر است، در شهر واقع شده اما از بافت شهری و ازدحام آن بسیار دور است. مسیر پیاده روی و دویدن در زیر درختان، بسیار دنج و آرام بوده و در پایان دویدن، می‌توانید تمرینات کششی خود را روی چمن‌های سبز زیبا انجام دهید. این پارک همچنین دارای تئاتر Atatürk Açık Hava Tiyatrosu (تئاتر فضای باز آتاتورک) است که در آن موسیقی زنده، باله، رقص مدرن و نمایش‌های تئاتر اغلب به روی صحنه می‌روند. بنابراین شاید دویدن شما با موسیقی زنده گوشنوازی همراه باشد!

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

Güzelyalı

پایین تر از کوردون، محله Güzelyal prom واقع شده که دارای تفرجگاه آب نمای اختصاصی است و بسیاری از مردم محلی و گردشگران تمایل دارند در آنجا به دویدن، پیاده روی و یا دوچرخه سواری بپردازند. جالب است بدانید که در حین گشت و گذار در کنار دریای زیبای اژه، ماهی‌ها و ماهیگیرهای فراوانی را خواهید دید. شما می‌توانید از بندر Ferry Üçkuyular شروع به حرکت کرده و تا مرکز فرهنگ Sabancı پیاده روی‌تان را ادامه دهید و اگر برای یک تمرین واقعی و سخت آماده هستید، تا بندر Ferry Alsancak به حرکتتان ادامه دهید.

Inciraltı Kent Ormanı

Inciraltı Kent Ormanı که به تعبیر مردم محلی به "باغ بهشتی" نیز شهرت دارد، یکی از فضاهای سبز کمتر شناخته شده در ازمیر است. اینجا یک پارک شهری است و در کنار دریا در محدوده‌ای خوش آب و هوا و باصفا واقع شده است. دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری در زیر درختان که با صدای امواج در این نزدیکی در هم می‌آمیزد، تجربه بسیار شگفت انگیزی از سفر با تور ازمیر برایتان به همراه دارد. شما پس از پیاده روی و دویدن نیز، می‌توانید به ساحل بروید و از گشت و گذار در آن و جمع آوری صدف‌های دریایی لذت ببرید.

 

معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

Hasanağa Garden

به دنبال مرگ Aliotti تاجر ایتالیایی الاصل در محله بوکا، املاک او توسط ورثه‌اش برای فروش گذاشته شد و این باغ در سال ۱۹۲۶ توسط شخصی به نام Sarıgöllü Hasan Ağa خریداری شد. متاسفانه این باغ در اوایل دهه ۱۹۳۰ در آتش سوخت، اما پس از بازسازی مجدد بعنوان مکانی برای پیک نیک در اختیار مردم بوکا قرار گرفت. امروزه در این فضای بزرگ و سرسبز پیست‌هایی برای اسکیت بورد، زمین‌های بازی، مسیرهای پیاده روی و دویدن، پیست دوچرخه سواری و زمین چمن در نظر گرفته شده است.

YASSICA ADA

این جزیره که در خلیج ازمیر ترکیه واقع شده، جزیره‌ای خالی از سکنه است اما یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این منطقه به شمار می‌آید. گفتنی است شهرداری ازمیر یک اسکله، یک ساحل 400 متری و یک رستوران در قسمت جنوبی جزیره ایجاد کرده است. علاوه بر این، شرکت حمل و نقل ازمیر نیز خدمات منظم کشتیرانی را از اسکله‌های مناطق کوناک و کارشیاکا به این جزیره ارائه می‌دهد. بنابراین به راحتی می‌توانید خود را به این منطقه برسانید و از فضای دلباز و خلوت و دنج آن و طبیعت بی‌نظیرش برای پیاده روی و دویدن نهایت بهره را ببرید.

۰۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران