اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در ازمیر

ازمیر، در بخش غربی ترکیه و در ساحل دریای اژه و خلیج ازمیر قرار دارد. شهری که به مروارید دریای اژه معروف است عمدتا به خاطر بنادر، جشنواره‌ها و ترکیب مردمانی از فرهنگ‌های مختلف شهرت دارد. مانند هر شهر ساحلی، این شهر، هم در تابستان و هم در زمستان آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدلی دارد. ژانویه و فوریه سردترین ماه‌های سال هستند. با این حال، حتی در این دوره هم دما به زیر ۶-۷ درجه نمی‌رسد. طبیعتا گردشگران تور ترکیه ترجیح می‌دهند بین ماه‌های می تا سپتامبر از این منطقه دیدن کنند. در کل، آب و هوای این محدوده این امکان را به ما می‌دهد که بگوییم ازمیر شهری بی فصل است. بنابراین هر ماه از سال، جذابیت‌های بسیاری را به گردشگران ارائه می‌دهد.

اینجا مراکز گردشگری معروف جهان و دهکده‌های دست نخورده را در خود جای داده است. کوردون، آسانسور تاریخی، کمرالتی، پارک حیات وحش ازمیر و بسیاری دیگر از مکان‌های جذاب دیگر را در این خطه خواهید یافت. مقاله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر، می‌تواند اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد. اما اگر به دنبال غنی کردن پیچ شبکه اجتماعی و افزایش فالوورهایتان هستید، توصیه می‌کنیم در سفر با تور ازمیر حتما از اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها دیدن کنید.

 

برج ساعت

اولین مقصد ما در این سفر مجازی، برج ساعت خواهد بود که یکی از مکان‌های معروف برای بازدید در شهر به شمار می‌آید. این اثر با ارتفاع ۲۵ متر، در میدان کناک قرار دارد و نماد شهر ازمیر است. این میدان که میدان مرکزی شهر محسوب می‌شود، همیشه مملو از جمعیت است. در نتیجه این برج محل، ملاقات مردمان ازمیر و گردشگران است.

در ضمن باید گفت نمای شبانه برج بسیار جذاب است و بعلاوه کبوترهایی که دور آن جمع شده‌اند، زیبایی خاصی به این بنا می‌دهند. در این حوالی، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی را خواهید یافت از جمله پارک آتاتورک که در مجاورت برج ساعت قرار دارد و همچنین تعداد زیادی رستوران و کافه که انواع غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کنند.

جالب است بدانید برج ساعت معروف ازمیر، یک بنای تاریخی است که در سال ۱۹۰۱ توسط معمار فرانسوی ریموند چارلز، برای بزرگداشت سلطان عبدالحمید دوم عثمانی و به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد به قدرت رسیدن وی ساخته شد. در بالای برج نیز، یک ساعت عتیقه قرار دارد که از سوی امپراتور آلمان، ویلیام دوم هدیه داده شده است.

 

بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

شهر باستانی افسوس

برای گرفتن بیشترین لایک‌های اینستاگرام در ازمیر، باید حتما از شهر باستانی افسوس دیدن کنید. اگرچه تاریخ دقیق شکل گیری این بنا دقیقا مشخص نیست، اما گمان می‌رود که در ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شده باشد. گفتنی است این شهر، زمانی یک ایستگاه بسیار محبوب در جاده ابریشم بود و اکنون نیز، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌هایی است که سالانه در تور ترکیه حدود ۲ میلیون بازدیدکننده دارد.

در شهر باستانی افسوس، چندین ساختمان را در پس زمینه خواهید یافت که هر کدام، به خودی خود تاریخی غنی دارند. اولین آنها معبد آرتمیس است. متاسفانه معبد آرتمیس که یکی از عجایب هفتگانه جهان تا به امروز به شمار می‌آید، به خوبی حفظ و نگهداری نشده است. یکی دیگر از سازه‌هایی که در شهر باستانی افسوس بیشتر جلب توجه می‌کند، کتابخانه سلسوس است. این کتابخانه که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، با تکنیک دوجداره برای حفظ ۱۲۰۰۰ طومار ساخته شد و یادآور ارزشی است که ما انسان‌ها همیشه برای دانش و یادگیری قائل بوده‌ایم. در ضمن، باشکوه‌ترین تئاتر روباز دوران باستان را در اینجا خواهید یافت که ظرفیت میزبانی همزمان ۲۴۰۰۰ نفر را داراست.

منطقه Foca

فوچا، یکی از محبوب‌ترین مناطق این شهر است. خیابان‌های باریک فوچا، می‌تواند به شما دنیای کاملا متفاوتی را ارائه دهند. به همین دلیل، حتما کوچه پس کوچه‌های این حوالی را ببینید و گردشی دلپذیر را تجربه کنید. خصوصا اگر می‌خواهید عکس‌هایی جذاب بگیرید، حتما از کوچه‌های فرعی دیدن کنید! مطمئن باشید که عکس‌های ثبت شده، از پر لایک‌ترین عکس‌های پیج شما خواهند بود.

گفتنی است این منطقه، با بیش از ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت در شمال غربی ازمیر واقع شده و در مجاورت مناطق منمن و علی آقا قرار دارد. این محدوده، دارای دریای بسیار شفاف و سواحل عمومی است. همچنین یکی از ایستگاه‌های مورد علاقه غواصان، با نقاط غواصی فراوان به شمار می‌آید. از سوی دیگر، تاریخ منطقه بسیار قدیمی بوده و اماکن تاریخی و آثار باستانی زیادی در اینجا خواهید یافت.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

بهشت پرندگان ازمیر

مقصد چهارم ما در این سفر جذاب و رنگارنگ، بهشت پرندگان ازمیر است که عمدتا به خاطر وجود فلامینگوها شهرت دارد. این محدوده، در سیگلی و در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر ازمیر واقع شده و در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ هکتار میزبان ۲۸۸ گونه پرنده است.

بطور کلی این منطقه، یکی از مسیرهای مهاجرت پرندگان بوده و از جمله مکان‌هایی است که دوستداران طبیعت می‌توانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند. سالانه حدود ۵۰ هزار پرنده به اینجا سر می‌زنند. و این بهشت در عین حال برج‌های مشاهده، دوربین‌های دوچشمی و مسیرهای دوچرخه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

پارک حیات وحش ازمیر

یکی دیگر از مکان‌های اینستاگرامی در منطقه سیگلی، پارک حیات وحش ازمیر است. تفاوت اصلی این پارک با باغ وحش، این است که فضای زیادی برای حیوانات وجود دارد و آنها احساس می‌کنند در محیط طبیعی خود هستند. پرندگان، حیوانات گرمسیری و گیاهان کمیاب اینجا را به مکانی جذاب بدل کرده‌اند.

جالب است بدانید بیش از ۱۵۰۰ حیوان از ۱۲۰ گونه مختلف را در اینجا خواهید یافت و انواع حیوانات عبارتند از: پرندگان شکاری و پرندگان جنگلی آفریقا، زرافه، گورخر، اسب آبی، شترمرغ، شتر، گوزن قرمز، غزال، فیل، خرس، گرگ، کفتار، میمون، ببر، شیر، کروکودیل، حشرات و مارها. بنابراین در اینجا می‌توانید سلفی‌های جذابی را با این موجودات باشکوه بگیرید.  

گفتنی است این مکان با مساحتی بالغ بر ۴۲۵۰۰۰ متر مربع، در سال ۲۰۰۸ توسط شهرداری ازمیر تاسیس شد. این پارک که توسط درختان زیبا و یک حوض دلپذیر احاطه شده است، مکانی محبوب برای پیک نیک کودکان و بزرگسالان به شمار می‌آید.

 

سفری جذاب برای کودکان در تور ازمیر

آسانسور تاریخی

آسانسور تاریخی، یکی از مکان‌های محبوب برای بازدید در تور ازمیر است و به دلیل نام ترکی‌اش به Asansör شهرت دارد. ارتفاع این ساختمان به ۵۸ متر می‌رسد. از بالای این بنا، می‌توانید به چشم‌اندازی پانوراما و باشکوه از مناظر اطراف و خلیج ازمیر دسترسی داشته باشید.

این بنا توسط نسیم لوی، یک تاجر یهودی، در سال ۱۹۰۷ ساخته شد تا از سد توپوگرافی بین مناطق خیابان میثات پاشا (در سطح دریا) و خیابان حلیل رافت پاشا (در بالای تپه) عبور کند. حقیقت این است که در آغاز قرن بیستم و قبل از ساخت آسانسور، مردمان برای بالا و پایین رفتن در منطقه، یا باید مسیری طولانی را پیاده‌روی می‌کردند و یا از ۱۵۵ پله بالا می‌رفتند. اما این برج آسانسور خیابانی عمومی، با دو کابین آسانسور، روشی نوآورانه برای حمل‌ونقل بود که ترافیک عابران پیاده را تسهیل کرده و همچنین به پیشرفت شهر کمک کرد.

منطقه Alsancak

مطمئنا یکی از اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در ازمیر، Alsancak است. این منطقه نه تنها در روز، بلکه شب‌ها نیز بسیار شلوغ است و از جمله مکان‌های جوان پسند شهر به شمار می‌آید. خیابان‌های معروفی مانند خیابان شهدای قبرس و گل سوکاک در این منطقه قرار دارند. یکی دیگر از مکان‌های معروف این محدوده، کوردون آلسانجاک است. این نوار به طول ۲ کیلومتر، تا بندر آلسانجاک امتداد دارد.

علاوه بر اینها میدان گوندوگدو که یکی از مکان‌های مهم ازمیر است نیز، در اینجا واقع شده است. اما اهمیت اصلی این منطقه، این است که خورشید از اینجا طلوع می‌کند. همه اینها نشان می‌دهند که جاده‌های آسفالت آلسانجاک، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی محسوب می‌شوند.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های ازمیر

منطقه Alachatı

تقریبا می‌توان گفت آلاچاتی، اولین مقصد تمام بازدیدکنندگان تور ازمیر است. آلاچاتی، شهری در شبه جزیره ترکیه و در حوالی دریای اژه است. در اینجا احساس خواهید کرد به دنیایی کاملا متفاوت قدم می‌گذارید. خیابان‌های باریک و جذاب و خانه‌های سنگی را خواهید یافت که برای حفظ بافت تاریخی، تحت حمایت قرار گرفته‌اند و مردم فقط برای کارهای مرمتی جزئی، مجاز به بازسازی خانه‌ها هستد. این مکان کوچک و دنج، همچنین اسکله تفریحی قایق بادبانی را در خود جای داده و بعلاوه، علاقمندان به موج سواری را از سراسر ترکیه و جهان به سوی خود جذب می‌کند.

روستای Shirinja

روستای شیرینجه، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه سلجوک ازمیر است. یکی از نکات برجسته این روستا این است که تاریخ آن، بر اساس تقویم مایاها ارائه شده است. در پیشگویی‌ها گفته شده که در آخرین روز دنیا، هیچ ویرانی در روستا رخ نخواهد داد. به همین دلیل، سالانه هزاران گردشگر برای دیدن این روستای خارق‌العاده به این محدوده سرازیر می‌شوند. اما البته، این تنها دلیل شهرت دهکده نیست. خیابان‌های پر دست‌انداز، قهوه خانه‌ها و رستوران‌های معتبر، شما را تشویق می‌کنند تا در اینجا عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید.

گفتنی است این دهکده تپه‌ای زیبا، در ۸ کیلومتری شرق سلجوک، در نزدیکی افسوس و در بخش داخلی دریای اژه در جنوب ازمیر واقع شده است. این محدوده به خاطر روغن زیتون، شراب‌های میوه‌ای، سایر محصولات طبیعی و بوتیک هتل‌های زیبایش شهرت دارد. جالب است بدانید در آخر هفته‌های دلپذیر در ماه‌های گرم سال، هزاران بازدید کننده داخلی و خارجی به این روستا سفر می‌کنند.

 

بهترین هتل‌های ازمیر برای ماه عسل

کلیسای St. Polycarp

این کلیسا، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر به شمار می‌آید و کناک ازمیر را با شکوه و عظمتش مزین کرده است. این بنا یادبودی است از قدیس پولیکارپ، اسقف ازمیر، که بین سال‌های ۶۹-۱۵۵ زندگی می‌کرد. این ساختمان با ساختار معماری و تاریخ متفاوت و همچنین مجسمه‌ها و آثار هنری‌اش، یکی از سازه‌های توریستی پرطرفدار در ازمیر است که بسیار ارزش دیدن و عکس گرفتن دارد.

گفتنی است کلیسای سنت پلیکارپ، در سال ۱۶۲۵ به دستور سلطان سلیمان اول عثمانی و به درخواست پادشاه فرانسه لویی سیزدهم ساخته شد. اما در طول حیات خود بارها، شاهد آسیب‌ها و بازسازی‌های متعددی بوده است. ساختمان کلیسا در زلزله ۱۶۸۸ اسمیرنا و آتش سوزی که در ماه‌های بعد رخ داد آسیب دید و بین سال‌های ۱۶۹۰-۱۶۹۱، مورد بازسازی قرار گرفت.

همچنین در آتش سوزی سال ۱۷۶۳ دچار خسارت شد و در سال ۱۷۷۵، با کمک پادشاه فرانسه لویی شانزدهم بازسازی شد و به کلیسای سه شبستان بدل گشت. بعلاوه طی مرمت انجام شده بین سال‌های ۱۸۹۲-۱۹۸۹، بخش‌هایی به آن اضافه شد و با نقاشی‌های دیواری که زندگی پولیکارپ را به تصویر می‌کشند، کامل گشت. اما در نهایت، در آتش سوزی بزرگ اسمیرنا ویران شد و در سال ۱۹۲۹، مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.

قلعه Selcuk

این قلعه تاریخی، در منطقه سلجوک در بزرگراه ازمیر - آیدین قرار دارد. دیوارهای قلعه سلجوک آثاری از دوره بیزانس، آیدینوگولاری و عثمانی را شامل می‌شوند. بعلاوه، مسجدی نیز در این قلعه وجود دارد. این بنا، از جمله مکان‌هایی است که در میان گردشگران داخلی و خارجی به شدت محبوبیت دارد.

در حین بازدید از قلعه، سفری بین دوره‌های تاریخی مختلف را تجربه خواهید کرد. خیابان‌های سنگفرش شده، آب انبارها و باروها، ویرانه‌هایی هستند که شاهد تاریخ بوده‌اند. منظره قلعه سلجوک که در موقعیتی مشرف به شهر قرار دارد نیز، بسیار زیبا و باشکوه است. اگر در سفر با تور ازمیر قصد بازدید از قلعه را دارید، حتما دوربینتان را به همراه داشته باشید. شما می‌توانید فریم‌های بسیار زیبایی را از این مناظر ثبت کنید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره ازمیر

سواحل ازمیر

وقتی به اینستاگرامی‌ترینی مکان‌های دنیا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بیشتر آنها در کنار دریا واقع شده‌اند. قابل ذکر است که ازمیر، شهری ساحلی بوده و دارای سواحل متعدد با زیبایی‌های متفاوتی است. با توجه به آب و هوای مطبوع این شهر، توصیه می‌کنیم بازدید از بهترین سواحل ازمیر را فراموش نکنید تا ضمن بهره‌مندی از هوای تازه و زیبایی‌های طبیعی، بیشترین لایک برای پیج اینستاگرام را دریافت کنید.

۲۶ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران