۷ غذایی که باید در آنکارا امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
۷ غذایی که باید در آنکارا امتحان کنید

آنکارا به عنوان پایتخت رسمی و اداری ترکیه چیزهای زیادی برای ارائه دارد که همه آن‌ها پشت شهرت فراوان و جهانی استانبول پنهان مانده است. از جاذبه‌های دیدنی یا بوتیک‌های مد روز و مراکز خرید دست شما برای انجام کارهای مختلف در تور آنکارا باز است. در کنار تمام این‌ها یکی از جذاب‌ترین تجارب خوردن غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و دوست داشتنی است که باید در طول اقامتتان در این شهر از آن‌ها امتحان کنید. بنابراین از کباب سنتی گرفته تا دسرهای شیرینی که معرفی می‌کنیم حتما انتخاب‌هایی داشته باشید.

 

ماهی کبابی در Yelken Balık

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید پس حتما به یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی آنکارا، یعنی Yelken Balık که از محبوب‌ترین نماینده غذاهای اژه‌ای و مدیترانه‌ای در آنکارا را سرو می‌کند بروید. در کنار کباب‌های ماهی فوق‌العاده مزه غذا هم سرو می‌شود. ماهی‌هایی که در منوی رستوران قرار داده می‌شود فصلی و تازه بوده و بسیار باکیفیت هستند. در حقیقت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید با غذایی که برایتان سرو می‌شود مناسب و معقول است.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

آدرس: Yelken Balık, Kazım Özalp Mahallesi, Reşit Galip Cd. No:58, Çankaya/Ankara, Turkey,

 

İskender at Uludağ Kebabçısı

این رستوران یکی از بهترین کباب‌‌های اسکند در آنکارا را سرو می‌کند و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. کباب اسکند از ورقه نازک نان با کباب دونر که روی آن کره آب شده و سس گوجه ریخته شده، درست می‌شود. با اینکه می‌توان در منوی رستوران دیگر غذاها و کباب‌های بسیار متنوعی را پیدا کرد اما آنچه که امضای تجاری آن‌ها محسوب می‌شود همین کباب اسکندر است. بنابراین اگر از عاشقان کباب هستید و دوست دارید طعمی به یادماندنی را امتحان کنید حتما سری به این رستوران بزنید.

آدرس: Uludağ Kebabçısı, Gaziosmanpaşa Mahallesi, Kırlangıç Sok. 12/B, Çankaya/Ankara, Turkey,

 

دسرهای شیری در زینال

دسرهای ترکی طیف بسیار گسترده و متنوعی دارند که می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در زینال پیدا کنید. دسرهای ترکی اغلب بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستند و همچون باقلوا و لوکوم در دنیا شناخته شده هستند اما هیچ شکی نیست که دسرهای براساس شیر در زینال بهترین‌ها هستند. از جمله این‌ها می‌توانیم به kazandibi  (پودینگ غلیظ با یک قسمت کاراملی کمی سوخته)، muhallebi (پودینگ با مصطکی) یا tavuk göğsü  (پودینگ غلیظ با برش‌های نازک سینه مرغ) اشاره کنیم. اگر در گروه هستید چیزهای متنوعی سفارش دهید و با هم به اشتراک بگذارید.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

آدرس: Zeynel, Remzi Oğuz Arık Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

 

دونر در Süha’nın Yeri

چیزی که به شدت باعث شهرت این رستوران شده کباب دونر منحصر به فردی است بر روی آتش چوب پخته می‌شود و طعمی فوق‌العاده و بهشتی به خود می‌گیرد. برای ناهاری فوق‌العاده به این رستوران بروید و ساندویچ دونر و دوغ سفارش دهید و از ترکیب فوق‌العاده مزه آن‌ها نهایت لذت را ببرید. توجه کنید که سوها در بین مردم محلی به شدت محبوب است و همیشه مهمانان خودش را دارد بنابراین گاهی پیش می‌آید که مجبور شوید برای صندلی خالی کمی صبر کنید اما قطعا ارزشش را خواهد داشت.

آدرس: Süha’nın Yeri, Küçükesat Mahallesi, Esat Cd. 33/A, Çankaya/Ankara, Turkey,

 

باقلوا در Baklavacı Hacıbaba

اگر از علاقه‌مندان به شیرینی‌جات هستید یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید در آنکارا اشتهایتان را برطرف کنید حاجی‌بابا است. اشاره کنیم که این یکی از قدیمی‌ترین باقلوا فروشی‌های کل آنکارا است که در سال ۱۹۴۹ تاسیس شده و اکنون توسط نسل سوم خانواده اداره می‌شود. منشا این فروشگاه از غازیانتپ که معدن باقوا محسوب می‌شود آمده است. در اینجا خودتان را مهمان خوشمزه‌ترین باقلواها کنید.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: Baklavacı Hacıbaba, Necatibey Cad. No: 20/D, Sıhhiye, Çankaya/Ankara, Turkey,

 

کباب دونر در Bursa Hacı Bey Kebabçısı

این رستوران قدیمی که از سال ۱۹۶۱ در آنکارا فعالیت می‌کند، کباب دونر را همانگونه که از ابتدا بوده و با دستورالعملی سنتی و بسیار خوشمزه سرو می‌کند و در تمام این سال‌ها نیز بسیار موفق عمل کرده است. در اینجا شما می‌توانید از برش‌های کباب دونر با سس گوجه و ماست لذت ببرید.

آدرس: Bursa Hacı Bey Kebabçısı, Nasuh Akar Mahallesi Ziyabey Caddesi No:10, Çankaya/Ankara, Turkey,

 

آبنبات و لوکوم در Ali Uzun Şekercilik

آخرین ایستگاه تور دسر آنکارا به علی اوزونAli Uzun) ) یک فروشگاه شیرینی فروشی واقعا شگفت انگیز که از سال ۱۹۳۵ فعالیت می‌کند، منجر می‌شود.  این فروشگاه جایی است که می‌توانید همه شیرینی‌های کلاسیک ترکی که دلتان می‌خواهد را پیدا کرده و برای سوغات بخرید و با خودتان ببرید.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Ali Uzun Şekercilik, Cumhuriyet Mahallesi, Selanik Cd. 15/A, Çankaya/Ankara, Turkey,

۱۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران