محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ویتنام

ویتنام سرزمینی خاص است که از کلان‌شهرهای شلوغ و مملو از امکانات تا مناطق طبیعی شگفت‌انگیز و سواحل دیدنی را شامل می‌شود. به همین دلیل است که ابتدا باید مقاصد محبوب این کشور را بشناسید تا بتوانید شهر ایده‌آل خود برای تور ویتنام را پیدا کنید. پس همراه ما باشید تا محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور زیبا در آسیا را به شما معرفی کنیم.

 

۱- خلیج هالونگ

منظره‌ی کم‌نظیر خلیج هالونگ با آن تپه‌های آهکی که از دل آب بیرون زده‌اند، یکی از دلایلی است که خیلی از گردشگران خارجی به ویتنام سفر می‌کنند. مسافران تور ویتنام، حتی اگر اصل سفر خود را برای هوشی مین یا هر مقصد دیگری برنامه‌ ریزی کنند، حتما یکی دو روز راهی خلیج هالونگ خواهند شد. در این بین اما اگر یک جای کم‌تر شلوغ با زیبایی نزدیک به خلیج هالونگ ویتنام را می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم به خلیج لان ها بروید که جایی فوق‌‌العاده زیباست.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

۲- هوشی مین

هوشی مین اگر چه کلان‌شهری بزرگ و مدرن است که هر روز بیشتر شبیه به پایتخت‌های اروپایی می‌شود، اما هنوز آن شخصیت ویتنامی خاص خود را دارد. شهری شلوغ مملو از جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید و تفریحی که فعالیت‌های شبانه‌ی متنوعی را نیز برای گردشگران مهیا کرده است.

۳- پارک ملی فونگ نها که بانگ

"هانگ سون دونگ" بزرگ‌ترین غار جهان که یکی از عجایب طبیعی ویتنام به حساب می‌آید، در این پارک ملی شگفت انگیز واقع شده. یکی از مراکز طبیعی فوق‌العاده زیبای ویتنام که گردشگران بسیار زیادی را هر ساله به خود می‌بیند. البته رفتن به این مکان برایتان خیلی گران تمام خواهد شد، چون باید ابتدا سفر خود را برای یکی از شهرهای ویتنام برنامه‌ریزی کنید و سپس به تورهای گران پارک ملی فونگ نها که بانگ بروید. اما شگفتی‌های این پارک ملی بسیار است که بزرگ‌ترین غار جهان و وجود بیش از ۳۰۰ نوع پرنده مختلف، تنها بخشی از آن‌ها به حساب می‌آید.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

۴- فو کوک

اما اگر به دنبال سواحل استثنایی ویتنام می‌گردید، فو کوک مقصد شما خواهد بود. جایی با سواحل شنی روشن و آبی شفاف که تصویری رویایی از یک مقصد گرمسیری ایده‌آل را برایتان به نمایش می‌گذارد. این جزیره در مجموع خیلی بزرگ نیست، اما زیبایی‌های متعددی در خود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. با این حال مهم‌ترین دلیل برای سفر به فو کوک در ویتنام، سواحل چشم‌نواز و البته اقامتگاه‌های لاکچری آن‌جاست.

۵- هانوی

پایتخت ویتنام نیز مسلما در بین محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ویتنام است. کلان‌شهری دیگر در این کشور که تلفیقی از مدرن‌ترین مراکز خرید، پارک‌های تفریحی و مراکز فرهنگی و تاریخی متعدد است. البته یکی دیگر از بخش‌های جذاب سفر به هانوی، انواع غذاهای محلی و خیابانی است که واقعا عاشقشان خواهید شد.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام

۶- هوی آن

هوی آن یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ویتنام است که گردشگران زیادی از آن‌جا بازدید می‌کنند. معماری خاص این شهر که از تاریخ حضور ژاپنی‌ها و چینی‌ها در آن نشات می‌گیرد، مردمان خونگرم و البته تفریحات شبانه‌ی جذاب، از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود، هوی آن یک مقصد عالی در سفر به ویتنام باشد.

۷- پارک ملی با بی

شاید پارک ملی "با بی" در تیررس عموم گردشگرانی که به تور ویتنام می‌روند نباشد، اما آن‌هایی که در این کشور به دنبال ماجراجویی هستند، حتما به آن‌جا می‌روند. یک منطقه‌ی کوهستانی زیبا با دره‌ها و دشت‌های سرسبز، رودخانه‌های بزرگ که می‌توانید در آن‌ها قایق سواری کنید و البته جنگل‌ها و حیات وحشی دیدنی که شامل انواع میمون‌ها، خرس‌ها و البته ده‌ها نوع پرنده مختلف می‌شود.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط ویتنام

۸- نا ترانگ

یکی دیگر از مقاصد ساحلی بسیار محبوب در این کشور، ناترانگ در ویتنام است که بر خلاف فو کوک، یک شهر بزرگ بوده که با هتل‌های بزرگ و مراکز خرید و پارک‌های تفریحی، یک مقصد کاملا متفاوت نسبت به آن جزیره خواهد بود. به همین دلیل شما در کنار سواحل بسیار زیبا، امکان رفتن به رستوران‌های جذاب، شرکت در تفریحات شبانه و جشن‌های بزرگ و البته رفتن به مقاصد کوچک‌تر اطراف نا ترانگ را نیز در این سفر خواهید داشت.

۹- هیو

هیو در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ام، پایتخت ویتنام محسوب می‌شد، اما آن‌هایی که این کشور را می‌شناسند، خیلی اوقات پیشنهاد می‌کنند تا به جای رفتن به هوشی مین یا هانوی، هیو را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. جایی در کنار رودخانه‌ی "عطر" که در آن هم هتل‌های بزرگ و جذاب دیده می‌شود هم زیبایی منحصر به فرد یک شهر شاه‌نشین را دارد.

 

بهترین سوغاتی‌های ویتنام

۱۰- ها گیانگ

و در پایان لیستمان اشاره‌ای داشته باشیم به ها گیانگ زیبا که در مقصد زیبای کوهستانی این کشور محسوب می‌شود. اگر در تور ویتنام به این شهر بروید، می‌توانید هم در دشت‌های بزرگ و مزارع طبقاتی آن گردش کنید، هم سراغ مراکز فرهنگی آن‌جا بروید.

۲۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران