تفریحی لوکس در میدان سوارکاری دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تفریحی لوکس در میدان سوارکاری دبی

سوارکاری یکی از ورزش‌ها و تفریحاتی است که در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. کسانی که به این ورزش لاکچری علاقه داشته و برنامه سفر به دبی را در سر دارند می‌توانند به میدان سوارکاری دبی رفته و از این تفریح بی‌نظیر نهایت لذت را ببرند. ما نیز به نوبه خود در این مقاله، شما مسافران تور دبی را با این مکان هیجان انگیز و دوست داشتنی آشنا می‌کنیم.

 

آشنایی با میدان سوارکاری دبی (Meydan Racecourse)

در کنار تمامی تفریحات متنوع و گوناگونی که در دبی وجود دارد توریست‌ها می‌توانند از ورزش و تفریح پر زرق و برق اسب‌دوانی نیز نهایت لذت را ببرند. این میدان با داشتن امکانات تفریحی و رفاهی لوکس شما را در رقم زدن یک روز به یادماندنی و هیجان انگیز همراهی خواهد کرد. میدان سوارکاری دبی ظرفیت پذیرش بیش از ۶۰ هزار تماشاگر را داشته و از شکوه و عظمت بالایی برخوردار است. این مکان هر سال محل برگزاری مسابقات جام جهانی دبی است. در این مسابقه جایزه‌ای به مبلغ بالای ۲۶ میلیون دلار در نظر گرفته شده که آن را به ثروتمندترین روز مسابقه در جهان تبدیل کرده است. البته فقط در ماه‌های نوامبر تا مارس از این مکان به عنوان میدان سوارکاری استفاده می‌شود. در ماه‌های آوریل تا اکتبر کاربرد مرکز تجاری و کنفرانس را داشته و در دیگر روزهای سال با هدف برگزاری مسابقه‌های بین المللی کارناوال دبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منطقه اختصاص داده شده به میدان سوارکاری دبی دارای مساحتی به اندازه ۶۷ میلیون فوت مربع است. البته اگر مساحت کل منطقه‌ای که به این مکان اختصاص داده شده را در نظر بگیریم با رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون فوت مربع روبرو خواهیم شد. این مجموعه عظیم علاوه بر قسمت اسب‌دوانی، بخش‌های گوناگونی از قبیل یک هتل پنج ستاره، یک زمین گلف نه حفره، یک موزه اسب سواری و یک گالری را نیز شامل می‌شود.

 

هتل مجلل و ۷ ستاره کاخ طلایی امارات

 

مسابقات میدان سوارکاری دبی

میدان سوارکاری دبی شاهد مسابقه‌ها و مراسم متعدد بسیار زیادی در طول سالیان بوده است. در بین تمامی این مسابقه‌ها مهم‌ترین آن‌ها مسابقه جام جهانی دبی می‌باشد. این مسابقه هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. اولین مسابقه جام جهانی اسب‌کاری در سال ۱۹۹۶ برگزار شد و از همان سال طرفداران بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب کرد. همه ساله در این ماه بهترین اسب‌های جهان در میدان سوارکاری دبی حضور پیدا می‌کنند. این مراسم شامل چندین مسابقه مختلف است که علاقه‌مندان باید قبل از شرکت در آن از تاریخ و ساعت دقیق مسابقه‌ها مطلع شوند.

علاوه بر مسابقات جهانی دبی، مسابقه‌های متنوع دیگری نیز در این مجموعه برگزار می‌گردد. از جمله این مسابقه‌ها می‌توان به مراسم ورد کاپ دبی، مسابقات زمستانی و کارناوال‌های مخصوص دبی اشاره کرد.

 

۱۰ فستیوال معروف امارات که به صورت سالانه برگزار می‌شوند

 

دسترسی به میدان سوارکاری دبی

میدان سوارکاری دبی در فاصله ۱۶.۷ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی دبی قرار گرفته است. بنابراین مسافران می‌توانند در عرض ۱۵ دقیقه از فرودگاه به آن دسترسی پیدا کنند. برای این منظور باید در مسیر جاده المیادان که در منطقه‌ای به نام ناد الشیا قرار گرفته حرکت کنید. توریست‌ها می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و مترو برای رفتن به میدان سوارکاری دبی استفاده کنند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو Business Bay نام داشته و در فاصله ۹ کیلومتری از این مکان قرار دارد. از جمله نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به میدان سوارکاری دبی می‌توان به دبی مال و امارات مال اشاره کرد. هر یک از این مجموعه‌ها فاصله ۱۰ دقیقه‌ای از میدان سوارکاری دارند. ناگفته نماند که به منظور ورود به میدان سوارکاری باید بلیط ورودیه تهیه شود. این بلیط‌ها قبل از برگزاری مسابقه‌ها پیش فروش می‌شوند. با توجه به موقعیت صندلی و زمان خرید، قیمت بلیط نیز متغیر خواهد بود. نرخ کلی بلیط‌ها به صورت زیر است:

  • بلیط مخصوص تراس برای نشستن به صورت گروهی به قیمت ۳۲ درهم
  • بلیط‌های عادی پیش فروش شده به قیمت ۴۰ درهم
  • بلیط با امتیاز رفتن به رستوران Sky Bubble و تماشای مسابقه از آنجا به قیمت ۱۴۰۰ درهم
  • بلیط مخصوص صندلی‌هلی نزدیکی خط پایان به قیمت ۱۵۰۰ درهم
  • کودکان کمتر از ۱۲ سال نیازی به تهیه بلیط ندارند.

یکی از نکات جالب در خصوص مسابقات برگزار شده در میدان سوارکاری ممنوع بودن قمار و شرط‌بندی در آن است. بر خلاف اغلب مسابقه‌های سوارکاری دنیا در این مجموعه هزینه بلیط صرفا بابت ورودیه و بهره‌مندی از امکانات موجود در آن خواهد بود.

۰۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران