دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا می‌باشد که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. اولین چیزی که با صحبت در مورد تور دبی به ذهن‌ها می‌رسد سواحل زیبا و آسمان‌خراش‌های بی‌نظیر آن هستند. یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر دبی که در آن می‌توان هر دو گزینه ساحل و آسمان خراش را مشاهده کرد، برج العرب دبی است. این برج که کارآیی هتل را دارد توانسته در لیست بلندترین سازه‌های جهان قرار بگیرد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که نیاز است قبل از بازدید در مورد این هتل برج العرب دبی بدانید آشنا کنیم.

 

معرفی هتل برج العرب دبی

برج العرب یک هتل مجلل واقع در شهر دبی، امارات متحده عربی است. این هتل که توسط گروه هتل جمیرا اداره می‌شود، یکی از بلندترین هتل‌های جهان است که در جزیره‌ای مصنوعی و در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا قرار دارد. هتل برج العرب دبی که بر روی جزیره‌ ساخت دست بشر قرار گرفته، توسط یک پل منحنی خصوصی به خشکی متصل می‌شود. شکل این سازه به گونه‌ای طراحی شده که شبیه بادبان یک کشتی باشد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این برج باشکوه می‌توان به سکوی هلیکوپتر آن واقع در نزدیکی پشت بام، در ارتفاع ۲۱۰ متری از سطح زمین اشاره کرد.

منطقه ساحلی که برج العرب و هتل جمیرا بیچ در آن واقع شده‌اند، قبلاً ساحل شیکاگو نامیده می‌شد. این هتل در جزیره‌ای از زمین‌های احیا شده در ۲۸۰ متری هتل ساحلی شیکاگو سابق واقع شده است. هتل سابق در زمان ساخت برج العرب تخریب شد. نام این منطقه ریشه در شرکت پل و آهن شیکاگو دارد که زمانی مخازن ذخیره نفت شناور غول پیکر را در این سایت جوش می‌دادند.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

 

طراحی و ساخت هتل برج العرب دبی

پروژه ساخت جزیره‌ای که برج العرب در آن قرار دارد اولین بار در سال ۱۹۹۴ آغاز شد. در تکمیل این پروژه حدود ۲۰۰۰ کارگر ساختمانی شرکت داشتند. آنچه برج العرب را از دیگر آسمان‌خراش‌های دبی متمایز کرده شکل طراحی آن به شکل بادبان قایق است. ساخت این پروژه عظیم حدود ۵ سال به طول انجامید و در نهایت در ۱ دسامبر ۱۹۹۹ افتتاح گردید. برج العرب دارای سکوی هلی کوپتر در طبقه ۵۹ بوده که از آن به عنوان پیست اتومبیل رانی، رینگ بوکس، مسابقه تنیس و نقطه پرش برای بالاترین کایت موج سواری دنیا نیز استفاده می‌شود.

 

امکانات هتل برج العرب دبی

هتل برج العرب یکی از لوکس‌ترین هتل‌هایی است که در دنیا برای اقامت گردشگران و ثروتمندان بنا شده است. این اقامتگاه در دسته هتل‌های ۵ ستاره دنیا است که بالاترین رتبه رسمی را دارد. در حالی که گاهی اوقات به اشتباه به عنوان "تنها هتل هفت ستاره جهان" توصیف می‌شود. برج العرب پنجمین هتل بلند بوده و از امکانات لوکس و رفاهی بسیار بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین اممانات این هتل بی‌نظیر عبارتند از:

  • اتاق‌ها و سوئیت‌های فوق لوکس

هتل برج العرب دبی توسط گروه جمیرا اداره می‌شود. برج العرب علیرغم وسعت بزرگی که دارد تنها ۲۰۲ سوئیت اتاق خواب را در خود جای می‌دهد. مساحت کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ متر مربع بوده و بزرگترین سوئیت آن ۷۸۰ متر مربع وسعت دارد. تمامی اتاق‌ها با تلفیقی از طراحی غربی و شرقی دکور شده‌اند و همین موضوع زیبایی دوچندانی را به آن‌ها بخشیده است. سوئیت رویال برج العرب با قیمت شبی ۲۴۰۰۰ دلار آمریکا در رتبه ۱۲ گران‌ترین هتل جهان قرار دارد.

 

معرفی بهترین هتل‌های دبی قدیم

  • خدمات

این هتل خدمات بسیاری از جمله سرویس شاتل با انواع وسایل نقلیه لوکس مانند رولز رویس و لامبورگینی را ارائه می‌دهد. این هتل دارای چرخ دستی‌های گلف است که به مهمانان در رفت و آمد به ساحل کمک می‌کند. همچنین مهمانان می‌توانند از سیستم حمل و نقل هتل برای جابجایی در سراسر ساحل جمیرا شامل هتل جمیرا بیچ، جمیرا النسیم، جمیرا القصر و سوق مدینه جمیرا استفاده کنند. این هتل همچنین میزبان رویدادهای بسیاری در سالن رقص به نام الفلک است. از دیگر خدمات منحصر به فرد این هتل که در بالا اشاره شد می‌توان به سرویس هلیکوپتر با یک بالگرد بر روی ساختار باشکوه ساختمان اشاره کرد. سالانه برنامه‌های متعددی در سکو مخصوص هلیکوپتر برگزار می‌گردد.

  • رستوران‌ها

شش رستوران در هتل برج العرب وجود دارد که المنتهی و المهارا از جذاب‌ترین آن‌ها هستند. المنتهی در ۲۰۰ متر بالاتر از خلیج فارس قرار دارد و منظره‌ای زیبا از دبی را برای مهمانان ارائه می‌دهد. رستوران المهارا که از طریق یک سفر شبیه سازی شده زیردریایی قابل دسترسی است، دارای یک آکواریوم بزرگ از آب دریا است که تقریباً ۹۹۰۰۰۰ لیتر آب را در خود جای داده است.

 

نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

 

دانستنی‌های جالب در مورد هتل برج العرب دبی

در کنار شکوه و عظمت بی‌نظیری که هتل برج العرب دبی دارد، موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که این هتل را از دیگر بناهای دنیا متمایز کرده‌اند. در ادامه به چند مورد از جالب‌ترین این موارد برای آشنایی بیشتر با برج العرب پرداخته‌ایم:

  • برج العرب بیش از هر چیزی با ارتفاع بلندی که دارد شناخته می‌شود. این بنا که ۳۲۱ متر ارتفاع دارد، ۱۴ متر از برج ایفل بلندتر و ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیت کوتاه‌تر است.
  • لحاف‌هایی که در اتاق‌های برج العرب استفاده می‌شوند از منحصر به فردترین لحاف‌های جهان هستند. به طوری که لحاف‌ها از پر اردک‌های ایسلندی تهیه می‌شود که قیمت بسیار بالایی دارند.
  • این هتل دارای منو از ۱۷ نوع بالشت‌ مختلف می‌باشد که با توجه به خواسته گردشگران در دسترس مهمانان قرار می‌گیرند.
  • سازه برج العرب در جزیره‌ای که ساخته دست بشر است، قرار دارد. برای اینکه مهمانان بتوانند دسترسی آسانی به ساحل داشته باشند پلی به طول ۳۴۰ متر تعبیه شده است.
  • ساخت و ساز کل این مجموعه که امروزه به نمادی از شهر دبی تبدیل شده اولین بار در سال ۱۹۹۴ آغاز شد. سه سال ساخت جزیره و سپس دو سال خود هتل طول کشید.
  • برج العرب علاوه بر اینکه بلندترین هتل تمام سوئیت جهان است، در سال ۲۰۰۸ رکورد گینس گران‌ترین کوکتل را نیز به ارزش ۲۷۳۲۱ درهم را شکست. همچنین بزرگترین قلع خاویار جهان را در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرد که حاوی ۱۷ کیلوگرم خاویار امپراس بود. برای اطلاع خاویار امپراس تنها خاویار ارگانیک کاملا تأیید شده جهان از ماهیان خاویاری بومی است.

  • این هتل دارای ۱۶ عدد گل فروشی در داخل بنا است. این گل فروشی‌ها گل‌آرایی هتل را در اختیار دارند. گل‌های موجود در این مکان گل‌هایی از هلند، کنیا، آفریقای جنوبی و تایلند هستند. مهمانان می‌توانند قبل از ورود به هتل سفارش گل‌آرایی درخواستی خود را بدهند تا مدریت هتل برای آن‌ها اجرا کنند.
  • فضای داخلی برج العرب با طلای ۲۴ عیار طلاکاری شده است. تقریباً ۱۷۹۰ متر مربع از ورق طلای ۲۴ عیار برای تزئین فضای داخلی مجلل هتل استفاده شده است.
  • بزرگ‌ترین سقف کریستالی سواروسکی در این مکان قرار دارد. سقف رستوران ژاپنی این هتل، با ۲۱۰۰۰ کریستال تزئین شده که هدف آن نشان دادن کهکشان راه شیری بود. گفته می‌شود هزینه نصب این سقف کریستالی حدود ۱.۳ میلیون درهم بوده است.

 

مهم‌ترین رکوردهای گینس در دبی

  • بیش از ۲۴۰۰۰ متر مربع سنگ مرمر گران‌قیمت در سراسر هتل العرب استفاده شده است. این هتل دارای بیش از ۳۰ نوع سنگ مرمر در دیوارها و کف است.
  • یک اسپای فوق‌العاده مجلل در طبقه هجدهم هتل قرار دارد. مهمانان علاوه بر ریلکس کردن در این مکان می‌توانند از مناظر فوق‌العاده شهر دبی نیز لذت ببرند.
  • برج العرب دارای سکوی لوکس ۱۰۰۰۰ مترمربعی می‌باشد که دارای دو استخر، کابانا و یک منطقه ساحلی به مساحت ۱۱۲۰ متر مربع است. نکته جالب اینکه برای ساخت این منطقه حدود ۱۰۰۰ تن ماسه سفید وارد آن کرده‌اند. این مکان اولین بار در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. ناگفته نماند که دو استخر آن با ۱۰ میلیون کاشی معرق طلا و لاجوردی تزئین شده‌اند.
  • این هتل دارای یک بیمارستان مخصوص لاک پشت‌ها می‌باشد. برج العرب و مدینات جمیرا دارای توانبخشی لاک پشت دبی (DTRP) هستند که با همکاری دفتر حفاظت از حیات وحش دبی اداره می‌شود. طبق آمارهای داده شده از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۴، بیش از ۱۶۰۰ لاک پشت دریایی در این موسسه نجات یافته و با سلامت کامل به خلیج فارس بازگردانده شده‌اند.

 

جمع‌بندی

با توجه به مطالب آورده شده در این مقاله بر هر گردشگری آشکار شده که برج العرب نه تنها در دبی بلکه در کل دنیا در دسته معروف‌ترین برج‌ها قرار گرفته است. بنابراین جای تعجبی نخواهد بود اگر بگوییم که العرب امروزه به نماد امارات متحده عربی و همچنین شهر دبی تبدیل شده است. این برج مرتفع با قرار گرفتن بر روی یک جزیره مصنوعی ساخت بشر و طراحی که به شکل یک قایق بادبانی دارد در تور دبی توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. خدمات ارائه شده در هتل برج العرب بسیار لوکس بوده و اقامت در آن یکی از لاکچری‌ترین اقامت‌هایی است که هر گردشگری در زندگی خود می‌تواند تجربه کند. حتی اگر اقامت در برج العرب با بودجه شما سازگار نیست پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهر دبی حتما از آن دیدن کرده و عکس‌های زیبایی را با پشت زمینه‌ای از این برج برای خود به یادگار بگذارید.

 

بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی

۱۳ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران