دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی

جاذبه‌های گردشگری داخلی
دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی

سفر زمینی یکی از پرطرفدارترین انواع سفرها در بین گردشگران است. برای اینکه سفر زمینی به یکی از بهترین سفرهای شما تبدیل شود انتخاب مسیر زیبا و خوش منظره از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم نیست که تصمیم خود را برای چه نوع سفر زمینی گرفته‌اید، چه با اتوبوس و چه با اتومبیل شخصی گذر از جاده‌های زیبا لذت سفر شما را دو چندان خواهد کرد. اگر شما نیز علاقه‌مند به سفرهای زمینی هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران آشنا کنیم.

 

جاده عباس آباد در مسیر کلاردشت

اولین مورد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی، جاده عباس آباد به سمت کلاردشت است. این جاده مسیری به طول ۳۰ کیلومتر است که از بین جنگل‌های هیرکانی واقع در غرب مازندران گذر می‌کند. مسافران این مسیر می‌توانند به کمک جاده چالوس و مرزن آباد و همچنین از شهر عباس آباد به آن دسترسی پیدا کنند. این جاده دارای پیچ و خم‌های بسیار زیادی در بین کوه‌های منطقه است. همین پیچ و خم‌های کوهستانی سبب به وجود آمدن چشم‌انداز زیبایی شده است.

 

بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در ایران

جاده اردبیل در مسیر آستارا

بدون شک یکی از زیباترین جاده‌های ایران، جاده اردبیل به سمت آستارا است. این مسیر که بسیاری آن را با نام گردنه حیران می‌شناسند در فصل بهار و تابستان بسیار سرسبز شده و در اغلب روزهای سال پوشیده از مه است. البته این مسیر در فصل پاییز نیز به دلیل زرد شدن برگ درختان زیبایی خاص خود را دارد. مسیر پیچ در پیچ به طور ۸۰ کیلومتر در میان دره‌های سرسبز و رو به نمای جنگل قطعا هر مسافری را مجذوب خود خواهد کرد.

جاده اسالم در مسیر خلخال

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران، جاده اسالم به سمت خلخال است. این جاده فوق‌العاده زیبا از استان گیلان آغاز شده و تا استان اردبیل ادامه دارد. کسانی که سفر زمینی در این جاده داشته باشند امکان ندارد لحظه‌ای چشم از زیبایی‌های جاده بردارند. آنچه این جاده را زیبا کرده پوشش جنگلی درختان متراکم و سرسبز است. مسیر این جاده در حدود ۷۰ کیلومتر بوده و در این مسیر می‌توان از درختان سرسبز، دشت‌های گسترده و آباد، منظره روستاهای زیبای شمال و ... دیدن کرد.

 

گذران چند روز عاشقانه در شهرهای ایران

جاده شاهرود در مسیر گرگان

جاده شاهرود که در مسیر گرگان قرار دارد از جمله جاده‌های زیبایی است که رفتن به آن می‌تواند برای عاشقان طبیعت بسیار جذاب باشد. این مسیر ۱۳۰ کیلومتری شامل جنگل‌های توسکستان و منطقه حفاظت شده جهان نما است. با گذر کردن از این جاده می‌توان از مناطق ییلاقی و زندگی روستایی شمالیان دیدن کرد. اوج زیبایی این جاده در دو فصل بهار و پاییز است. چرا که فصل بهار دارای منظره‌ای بسیار اباد و سرسبز بوده و در فصل پاییز برگ‌های رنگارنگ درختان قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جاده چالوس

آوازه جاده چالوس در بین تمامی ایرانیان پیچیده و نیازی به تعریف و تمجید نیست. این جاده که در مسیر مازندران از سمت استان البرز قرار دارد یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود. به دلیل مناظر زیبا و کوه‌های در هم تنیده و جاده پیچ در پیچ آن در اغلب روزهای سال این جاده مملو از مسافران می‌باشد. به طوری که می‌توان افرادی را که به پیک نیک در اطراف این جاده مشغول هستند را مشاهده کرد. جاده چالوس یکی از طولانی‌ترین جاده‌های کشور بوده و به دلیل توریستی بودن آن رستوران‌ها و امکانات بسیاری در اطراف آن تاسیس شده است.

 

رمانتیک‌ترین مقاصد ایران را بشناسید

جاده جنگلی تنکابن در مسیر دوهزار

اگر به دنبال یک جاده بکر و اما زیبا و خوش منظره می‌گردید، رفتن به جاده جنگلی تنکابن ‌را هرگز نباید فراموش کنید. تنکابن واقع در استان مازندارن بوده و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. مسافران تنکابن در مسیر دوهزار می‌توانند نمایی فوق‌العاده زیبا از منظره دریای خزر و رودخانه‌ای که در این مسیر وجود دارد نهایت لذت را ببرند. همچنین اگر از ماشین سواری خسته شدید می‌توانید پیاده شده و خود را با پیاده‌روی و جنگل‌نوردی مشغول کنید.

جاده ساهکل در مسیر دیلمان

جاده ساهکل در مسیر دیلمان از چشم‌انداز جنگلی بسیار انبوهی برخوردار است. به طوری که به جز رنگ سبز درختان نمی‌توان رنگ دیگری را در این منظره پیدا کرد. به خصوص در اواسط فصل بهار این جاده در اوج زیبایی خود بوده و آب و هوایی بسیار ملایم و دلنشین دارد. اگر قصد دارید برای فرار از زندگی شلوغ و پر تنش شهری به سفر بروید جاده ساهکل را حتما در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

 

معرفی زیباترین آبشارهای ایران

جاده نیشابور و شاهرود در مسیر مشهد

جاده نیشابور و شاهرود از جمله دیدنی‌ترین جاده‌های ایران است که مسافران تور مشهد می‌توانند از این مسیر گذر کرده و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرند. در طول این جاده می‌توان باغ‌ها و روستاهای سرسبز بسیاری را که از درختان میوه پوشیده شده‌اند را مشاهده کرد. از جمله روستاهای معروفی که در این محدوده قرار دارند می‌توان به روستای بوژان، روستای باغرود، روستای گرینه، روستای بار و ... اشاره کرد.

 

کلام آخر

کشور ایران دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشم‌اندازهای دیدنی فوق‌العاده‌ای است. پس مهم نیست که در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید. شما می‌توانید به راحتی به یکی از جاده‌های زیبای کشور عزیزمان دسترسی پیدا کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. علاوه بر موارد گفته شده در این مقاله می‌توان به جاده هجیج، جاده شهداد، جاده طبس، جاده مرزی ارس جلفا، جاده کلاله به خالد نبی، جاده ساحلی بریس چابهار، جاده رامسر به جواهرده و ده‌ها جاده دیگر اشاره کرد.

۰۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران