شهر سرگرمی نودیا، در نزدیکی دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
شهر سرگرمی نودیا، در نزدیکی دهلی

اگر در سفر به دهلی به دنبال پارک بازی می‌گردید، می‌خواهید خرید کنید و شاید هم در یک سینمای عالی فیلم ببینید، این نوید را به شما می‌دهیم که نیاز نیست هر کدام از آن‌ها را در گوشه‌ای از این شهر بزرگ پیدا کنید. مجموعه‌ای که امروز قصد معرفی‌اش را به شما داریم، تمامی این بخش‌ها را زیر یک سقف جمع کرده تا شما بتوانید در آن‌جا روزی هیجان انگیز و مفرح را سپری کنید. "شهر سرگرمی" از آن‌ جاهایی است که هر کس که به تور هند می‌رود، باید سراغی از آن‌جا بگیرد.

 

"شهر سرگرمی" در کجا واقع شده است؟

نودیا درست خارج از مرزهای دهلی جدید واقع شده و از شهر به هیچ وجه دور نیست. این شهر جاذبه‌های تفریحی زیادی دارد که عملا برای جذب گردشگرانی است که به دهلی سفر کرده‌اند.

"شهر سرگرمی" (Entertainment city) چطور جایی است؟

کار ساخت این مجموعه‌ی تفریحی  در سال ۲۰۰۲ آغاز شد که البته ابتدا تنها یک مرکز خرید با نام The Great India Place بود. سال ۲۰۰۷ که این مکان به بهره‌برداری رسید به سرعت برنامه‌های جدید برای توسعه آن نیز ریخته شده و به ترتیب بخش‌های تفریحی مختلف به آن‌جا اضافه شد. این بخش‌های تفریحی شامل پارک‌های بازی، کارتینگ، کیدزانیا، مجموعه‌ی سینمایی و ... می‌شد.

"شهر سرگرمی" یک مکان مفرح و دیدنی است که بخش‌های متعددی داشته و هر کس با هر سلیقه‌ای، سرگرمی مورد علاقه خود را در آن‌جا پیدا خواهد کرد. همچون یک مرکز خرید بزرگ بین‌امللی، در این مکان می‌توانید خرید کنید، فیلم ببنید، بازی کنید و به زودی یک هتل هم در آن اضافه می‌شود تا بتوانید حتی اقامت خود در سفر به هند را نیز در هتل ۵ ستاره‌ی مذکور داشته باشید.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

بخش‌های مختلف "شهر سرگرمی"

The Great India Place

همانطور که گفتیم، کار این مجموعه با این مرکز خرید آغاز شد. خود The Great India Place نیز به بخش‌های مختلف تقسیم شده و و مثلا نیمی از طبقه همکف، تنها به فروشگاه‌های لباس زنانه اختصاص یافته و نیمی دیگر تنها لباس‌های مردانه می‌فروشند. در مجموع حدود ۱۷ متر مربع مساحت مفید در این مرکز خرید در نظر گرفته شده که شامل بیش از ۲۵۰ فروشگاه مختلف می‌شود. خود The Great India Place‌دارای بخش‌های بازی برای کودکان و فودکورت و همچنین یک سینمای ۷ بعدی، خارج از بخش‌های سرگرمی "شهر سرگرمی" است.

Worlds of Wonder

Worlds of Wonder به واقع برای خودش دنیایی است. این مکان شامل یک پارک بازی، یک پارک آبی و همچنین مسیر کارتینگ می‌شود. بازی‌های متنوع برای تمام سنین و همچنین فضای شاد و دوست داشتنی، باعث می‌شود تا تفریح در Worlds of Wonder را به همه پیشنهاد کنیم. مخصوصا پارک آبی آن‌جا که در روزهای مختلف برنامه‌های شاد نیز در آن برگزار می‌شود. همچنین کارتینگ آن نیز به شدت جذاب است و تجهیزات مدرن و خوبی در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

 

راهنمای خرید در سفر به دهلی

Gardens Galleria

این مکان مرکز خرید دیگری در مجموعه "شهر سرگرمی" است که فروشگاه‌های گران‌قیمت‌تری در خود دارد و چندین برند معتبر جهانی نیز در آن به چشم می‌خورد. این مکان نیز بخش‌های سرگرمی مخصوص به خود را داشته و به غیر از یک سینمای واقعیت مجازی یک قطار بازی برا یکودکان نیز دارد. هتل ۵ ستاره‌ای نیز که قرار است در "شهر سرگرمی" بازگشایی شود، با ۱۰۰ اتاق چسبیده به Gardens Galleria گشوده خواهد شد.

KidZania

کیدزانیا یک برند جهانی است که می‌توانید پارک‌های بازی آن  را در سفرتان به جاهای مختلف دنیا از جمله تور دبی یا سفر به بانکوک ببینید. در این پارک‌ها، بچه‌ها باید در فضایی کودکانه و همراه مربیان و دیگر کودکان، شغل‌هایی که دوست دارند را انتخاب کنند و در آن‌ها به کار و ماجراجویی بپردازند. در کیدزانیه "شهر سرگرمی" شغل‌هایی همچون خلبان، جراح، کارآگاه، سرآشپز، مهندس، تهیه کننده تلوزیون، گوینده رادیوف، مکانیک و ... وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن‌ها مشغول شوند.

 

Appu Ghar Express

پارک بازی دیگری که در فضای کاملا سرپوشیده و با تهیه هوا و کولر، در هر زمان از سال جایی عالی برای بازی بچه‌ها محسوب می‌شود. این پارک بازی در کنار تجهیزات فیزیکی و سواری‌های مختلف، بازی‌های ویدیویی متنوع نیز برای مشتریان خود فراهم آورده است. همچنین این محل یک رستوران بزرگ نیز دارد که انواع غذاهای هندی در آن سرو می‌شود که قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارند.  از نکات مهم در مورد Appu Ghar Express این است که یک سالن بولینگ ۱۲ خطه‌ی بسیار عالی دارد که برای طرفداران این فعالیت، بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

پیشنهاد چند سفر یک روزه از دهلی به شهرهای اطراف

مجموعه سینمایی INOX

INOX یکی از معروف‌ترین و البته برترین شرکت پخش فیلم در هند است که در ۵۷ شهر هند بیش از ۱۱۳ مجموعه سینمایی دارد و شعبه "شهر سرگرمی" نیز یکی از آن‌هاست که جز بهترین سینماهای هند به حساب می‌آید. در این مجموعه فیلم‌های هندی و آمریکایی با زبان اصلی پخش می‌شوند تا گردشگران نیز به خوبی بتوانند از آن بهره ببرند.

در نهایت "شهر سرگرمی" بخش‌های کوچک بیشتری همچون چندین رستوران، فروشگاه‌های مختلف و نمایشگاه‌های متفاوت نیز در خود دارد که خودتان باید بروید در سفر به دهلی، آن‌ها را تجربه کنید.

۰۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران