چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

جاذبه‌های گردشگری دهلی
چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

برنامه‌ی سفر به دهلی دارید و به این فکر می‌کنید که چطور از فرودگاه به هتل محل اقامت خود برسید؟ چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم بر اساس بوجه‌های متفاوت آن‌ها را یک به یک در این نوشته بررسی کنیم تا با خطری جمع به تور هند بروید.

 

تاکسی‌های پیش پرداخت

محبوب‌ترین راه برای رفتن از فرودگاه به هتل، استفاده از تاکسی‌های پیش پرداخت است. این تاکسی‌های مجاز به ورود به بخش‌های طرح ترافیک هستند و در بسیاری موارد شما را از شر بخش‌هاش شلوغ در امان می‌دارند. برای گرفتن تاکسی‌ شما باید در ترمینال ۳ فرودگاه به بادجه تاکسی‌ها مراجعه کرده، آدرس هتل را بدهید و هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. شما دو رسید تحویل می‌گیرید که یکی را باید هنگام رسیدن به محل به تاکسی تحویل دهید. فراموش نکنید تا رسیدن به مقصد آن را به راننده ندهید تا به درستی شما را به هتل برساند، راننده برای گرفتن کرایه از شرکت، به رسید احتیاج دارد.

 

جذاب‌ترین محله‌های دهلی را بشناسید

فرودگاه دهلی 

Uber و Ola

Uber و Ola (نسخه هندی Uber) دو نرم‌افزار معروف برای گرفتن تاکسی ایتنرنتی هستند که در فرودگاه فعالیت دارند. نیازی نیست برنامه‌ی آن‌ها را نصب کنید چون دفتر این دو تاکسی در همان بخش ورودی فرودگاه موجود بوده و شما می‌توانید از آن‌ها برای گرفتن تاکسی استفاده کنید. Uber در مجموع ارزان‌تر خواهد بود و به طور کلی این این دو سرویس، از تاکسی‌های معمولی ارزان‌ر هستند. پیشنهاد می‌کنیم اپ این دو را نصب کنید و در سفر به دهلی، از آن‌ها برای گرفتن تاکسی استفاده کنید تا هم قیمت کم‌تری بپردازید و هم از مبلغ کامل مسیر، در ابتدا باخبر باشید.

فرودگاه دهلی 

رادیو تاکسی (Radio Taxi)

این تاکسی‌ها در اختیار شرکت‌های خصوصی بوده و نام‌های مختلفی نیز دارند. از جمله Meru Cabs، Mega Cabs و Easy Cabs که هر سه در فرودگاه فعالیت دارند و بادجه آن‌ها را در ترمینال بین‌المللی مشاهده خواهید کرد. این‌ تاکسی‌ها مبلغ را بر اساس تاکسی‌متر حساب کرده و عموما از دو گزینه قبلی گران‌تر خواهند بود.

 

گشت وگذاری شبانه در دهلی

فرودگاه دهلی

ترانسفر خصوصی

بعضی از هتل‌های ترانسفر فرودگاهی را در پکیج خود ارائه می‌کنند، اما بعضی دیگر این گزینه را دارند اما شما برای استفاده از آن باید حتما مبلغی اضافی را پرداخت کنید. این مبلغ مسلما از گرفتن تاکسی بسیار گران‌تر خواهد بود و شامل پول  پارکینگ، هزینه‌های فررودگاه و ... نیز می‌شود. پیشنهاد ما این است که اگر تور شما شامل ترانسفر فرودگاهی نمی‌شد، از همان تاکسی برای رفت و آمد به هتل استفاده کنید.

فرودگاه دهلی

قطار

مسیر متروی فرودگاه دهلی که با نام Delhi Metro Airport Express  مشخص شده است، خط نارنجی نام دارد و اگر به ایستگاه‌های مترو بروید، کاملا مشخص شده است. برای ورود به ایستگاه مترو فرودگاه دهلی، باید از ترمینال ۳ استفاده کنید که به این ایستگاه دسترسی دارد. قطارها عموما هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و کار آن‌ها از ساعت ۵ صبح آغاز شده و تا ۱۱:۳۰ شب ادامه پیدا می‌کند. البته نباید فراموش کنید که با توجه به نزدیک ترمینال ۲، بسیاری از مسافران پروازهای داخلی نیز از مترو استفاده می‌کنند.

 

یک روز در دهلی، پایتخت زیبایی‌های هند

فرودگاه دهلی

شکی نیست که استفاده از مترو برای رفتن به هتل بسیار ارزان خواهد بود، اما مسلما باید شلوغی‌های مترو را نیز در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. همچنین اگر به هر دلیلی مجبور بودید، می‌توانید از ترمینال ۱D نیز وارد یکی دیگر از ایستگاه‌های متروی فرودگاه شوید که البته به اندازه ایستگاه قبلی مدرن نیست.

 

اتوبوس

راه حل آخر استفاده از اتوبوس برای رفتن به هتل است. مسیر اتوبوسی فرودگاه به مرکز دهلی ختم می‌شود و هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یک دستگاه اتوبوس در این مسیر حرکت خود را آغاز می‌کند. ایستگاه‌های این مسیر شامل Connaught Place، ایستگاه راه آهن نیو دهلی، قلعه قرمز و ترمینال مرکزی اتوبوس در دروازه کشمیر می‌شود. اتوبوس‌های این مسیر قیمت کمی دارند و راحت با سیستم تهویه هوا هستند. البته فراموش نکنید که حرکت اتوبوس‌ها آرام است و حتما باید زیر و بم رسیدن به مقصد خود را بلد باشید تا در راه دچار مشکل نشوید.

 

غذاهای خیابانی دهلی که محلی‌ها عاشقش هستند

فرودگاه دهلی

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران