آشنایی با فرودگاه دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
آشنایی با فرودگاه دهلی

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی در پایتخت هند، دهلی دروازه ورود به این کشور است. این پایانه هوایی شلوغ‌ترین فرودگاه هند و یکی از شلوغ‌ترین‌های آسیا است که در رتبه پانزدهم دنیا قرار گرفته است. بیشتر مسافرانی که به این فرودگاه قدم می‌گذارند توریست‌های تور هند هستند که برای تماشای شگفتی‌های این کشور مثل تاج محل، قلعه معروف هلالی شکل سرخ، شهر مقدس وارناسی و گزینه‌هایی از این قبیل به این کشور سفر می‌کنند. به عنوان یکی از شلوغ‌ترین ترمینال‌های حمل و نقل آسیا بهتر است این فرودگاه و شرایط آن را بشناسید.

 

مختصری بر فرودگاه دهلی

فرودگاه دهلی پس از این که در سال ۲۰۰۶ دستخوش بازسازی و به روزرسانی‌های گسترده‌ای شد، پیشرفت واقعا چشم‌گیری داشت. در این بازسازی یک باند فرود ۳۵ کیلومتری، و یک ترمینال عظیم بین‌المللی جدید (ترمینال ۳) که می‌تواند سالانه ۴۰ میلیون مسافر را اداره کند و ظرفیت اصلی فرودگاه را دو برابر کند به این فرودگاه اضافه شد. اما این همه تحولات این فرودگاه نیست. آن‌ها برنامه دارند تا سال ۲۰۲۲ ظرفیت مسافران را به بیش از ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون در سال (اندازه فرودگاه بین‌المللی چین، دومین کشور بزرگ جهان) برسانند. این فرودگاه به خاطر به روزرسانی‌های گسترده‌اش جوایز زیادی شامل جایزه Wings India و همچنین یک مدال نقره برای ابتکارات مدیریت پسماند پایدار، در شورای بین‌المللی تشخیص فرودگاه‌های سبز آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ می‌شود.

 

راهنمای فرودگاه بین‌المللی دابولیم گوا

چیزهایی که باید قبل از رفتن به فرودگاه بدانید

فرودگاه بین المللی دهلی دارای سه ترمینال است. توجه داشته باشید که برخی پروازهای داخلی به منظور تسهیل در کارهای گسترش فرودگاه فعلی به ترمینال ۳ منتقل شده‌اند.

ترمینال ۱ (داخلی): در یک فاصله پیاده‌روی از یکدیگر به دو ساختمان (۱C برای ورود و ۱D برای عزیمت) تقسیم شده است.

ترمینال ۲ (داخلی): پروازهای ارزان قیمت IndiGo و Spice Jet در آن تردد می‌کنند.

ترمینال ۳ (بین المللی): کلیه شرکت‌های هواپیمایی بین المللی در این ترمینال سازمان‌دهی می‌شوند.

پیاده‌روی بین ترمینال ۲ و ترمینال ۳ در کمتر از ۵ دقیقه امکان‌پذیر است در حالی که برای تردد بین ترمینال ۱ و ترمینال ۳ نیاز به رفت و آمد در National Highway  است که با شاتل اتوبوس با تاکسی انجام می‌گیرد. این مسافت حدودا بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طی می‌شود.

پارکینگ فرودگاه بین‌المللی ایندرا گاندی

برای ترمینال ۳ پارکینگ طبقاتی و برای ترمینال ۱ و ۲ پارکینگ زیر زمینی در نظر گرفته شما است. قیمت پارک ماشین در اینجا ۱۰۰ روپیه (حدود ۱.۴۰ دلار آمریکا) تا ۳۰ دقیقه، ۱۵۰ روپیه به مدت یک ساعت، ۲۳۰ روپیه به مدت دو ساعت، ۱۰۰ روپیه برای هر ساعت اضافه و ۵۰۰ روپیه را برای کل روز است. علاوه بر این، تسهیلات پارک N پرواز برای اقامت طولانی مدت در دسترس است. رزرو از طریق آنلاین شامل تخفیفاتی هم می‌شود.

 

چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

کجا غذا بخورید

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی تنوع زیادی در بخش آشپزی دارد، از غذاهای معروف هندی گرفته تا غذاهای محبوب غربی طیفی از انتخاب‌ها در دسترس قرار دارد. اگر به دنبال نام‌های آشنای بین‌المللی هستید باید بدانید که در اینجا می‌توانید مک دونالد، ساب‌وی، KFC و Pizza Hut و چیزهایی از این قبیل را پیدا کنید. اما اگر به دنبال ماجراجویی‌های کم‌تر شناخته شده‌تری هستید، پس چات (نوعی غذای خیابانی) را در Punjab Grill، کباب‌ها را در Ile Bar، و کاری‌ها را در Café Delhi Heights پیدا کنید که همه‌شان در ترمینال ۱ خروجی قرار گرفته‌اند. برای نوشیدنی به Buddy Bar در ترمینال ۱ آریوال بروید.

فود کرت در بخش بین‌المللی ترمینال ۳ شامل خیابان دلی (غذای خیابانی به سبک جدید دهلی)، انواع کاری‌ها و پنجابی کلفی می‌شود. در اینجا شما می‌توانید غذاهای خوشمزه فراوانی را در غرفه‌های غذا پیدا کنید.

کجا خرید کنید؟

فضای خرید و گشت و گذار از غذاخوری‌های آن وسیع‌تر بوده و در آن برندهای شناخته شده و باکیفیتی در دسترس هستند. شما در اینجا می‌توانید امثال لاگوست، تامی، سواروفسکی را در Terminal 3 Domestic Departures و هوگو باس، آرمانی، مایکل کورس و موارد دیگر را در خروجی بین‌المللی پیدا کنید.

از طرف دیگر ترمینال‌های شماره ۱ و ۲ فقط دارای پیشنهادات استاندارد فرودگاهی هستند و خیلی داز بوتیک‌های درجه یک سطح بالا خبری نیست.

 

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

WiFi و ایستگاه‌های شارژ

اینترنت رایگان در اینجا از طریق Tata Docomo WiFi network در دسترس قرار دارد. با این حال، شما باید از یک شماره تلفن همراه هندی برای راه‌اندازی آن استفاده کنید، زیرا فقط از طریق شماره سریال و پین ارسال شده از طریق پیام کوتاه قابل دسترسی است. ایستگاه‌های شارژ تلفن همراه را می‌توان در سراسر فرودگاه یافت. برخی از آن‌ها مانند فود کورت‌های ترمینال ۳ به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی خود را با یک کد ایمن قفل کرده و پس از شارژ دوباره آن را پس بگیرید.

محل قرارگیری فرودگاه دهلی

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی (DEL) که به نام نخست وزیر سابق کشور درآمده، حدود ۴۵ دقیقه رانندگی از مرکز شهر دهلی فاصله دارد. با این همه در زمان اوج ترافیک این مقدار می‌تواند بسیار طولانی‌تر هم شود.

 

راهنمای خرید در سفر به دهلی

آدرس: New Delhi, Delhi 110037, India

۱۰ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران