ارمنستان از نظر جغرافیایی کجا واقع شده

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
ارمنستان از نظر جغرافیایی کجا واقع شده

همسایه شمالی ایران، به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر هم‌وطنان ما محسوب می‌شود. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را داشته باشید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات کلی درباره کشوری که می‌خواهید به آنجا بروید، کسب کنید. ارمنستان یکی از گزینه‌های خوبی است که علاوه بر آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی خوب و ارزانی را برای گردشگران ایرانی فراهم کرده است. اگر برای گرفتن ویزا به سفارت‌های مختلف در شهر ایروان می‌روید و یا می‌خواهید از طبیعت اطراف شهر دیدن کنید، با ما همراه باشید تا ارمنستان را بیشتر بشناسید.


اطلاعات کلی درباره ارمنستان

ارمنستان، همسایه شمالی و کوهستانی ایران، کشوری محصور در خشکی است که در قفقاز جنوبی قرار گرفته، از شمال با گرجستان و جمهوری آذربایجان و از جنوب با کشور ما و ترکیه هم‌مرز است. برخی از بخش‌های این کشور از دشت پوشیده شده و رودهایی در جریان دارد. در ارمنستان تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کنید. مرتفع‌ترین نقطه این کشور، کوه آراگاتس است که ارتفاع آن حدود چهار هزار متر بالاتر از سطح دریا است. تاریخ ارمنستان بخشی از تاریخ مردم ارامنه در فلات ارمنستان با قدمتی سه هزار ساله است که بعدها گسترش پیدا کرده و پسوند ستان به نام این کشور اضافه شده است. به این صورت که اولین بار نام ارمنیا در کتیبه‌ای از داریوش اول دیده شد و سپس به مرور زمان نام آن به ارمنستان کنونی تغییر یافت. پس از ایران، اتحادیه جماهیر شوروی ارمنستان را تحت سلطه خود درآورد و در نهایت این کشور در سال ۱۹۹۱ به استقلال دست یافت و جمهوری ارمنستان تشکیل شد. هم اکنون واحد پول این کشور درام است و به اختصار با حروف ADB نشان داده می‌شود.

 

گشت و گذار فرهنگی در ۶ مکان هنری ایروان

تقسیمات کشوری ارمنستان

کشور ارمنستان از نظر جغرافیایی به سه ناحیه تقسیم می‌شود: ارمنستان بزرگ، ارمنستان کوچک و ارمنستان جدید.
این کشور پانزده استان و ایالت و جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر دارد. ارمنستان کوچک دربخش غربی ارمنستان بزرگ واقع شده و ارمنستان جدید سومین منطقه از این کشور است که به قرن یازدهم باز می گردد. ارمنستان ۲۰ شهر اصلی دارد. ایروان به عنوان یکی از مهمترین شهرهای این کشور و پایتخت ارمنستان شناخته می‌شود. دقیق‌تر که بگوییم، کشور ارمنستان از شمال با کشور گرجستان، از جنوب با کشور ایران و نخجوان، از شرق با جمهوری آذربایجان و از غرب با کشور ترکیه دارای مرزهای مشترک است.

 

۶ حقیقت جالب برای آشنایی با فرهنگ ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان در حالت کلی کوهستانی و متعادل با دمایی مابین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد در تابستان است. در این کشور به علت بارندگی زیاد، طبیعت زیبا و سبزی را خواهید دید. به همین دلیل، فصل گرم بهترین زمان سفر به این کشور است. در زمستان دمای هوا گاهی به ۱۲ درجه زیر صفر هم می‌رسد. اگر جزو افرادی هستید که سرما را دوست ندارید و در هوای سرد نمی‌توانید از گردش در طبیعت لذت ببرید، سفر در فصل زمستان به این کشور برای شما گزینه مناسبی نیست.

دین و زبان ارمنستان

ارمنستان یکی از اولین کشورهایی است که دین مسیحیت به آن راه پیدا کرد. این تاریخ به قرن چهاردهم برمی‌گردد. دین رسمی ارمنستان مسیحیت است و می‌توانید در این کشور کلیساهای مختلفی را ببینید. زبان اصلی مردم این سرزمین ارمنی است و فرهنگ آن‌ها بیشتر مربوط به مردم بومی این منطقه می‌شود. زبان ارمنی به دو زیر شاخه ارمنی شرقی و ارمنی غربی تقسیم می‌شود که تفاوت کوچکی در تلفظ‌های آن وجود دارد. زبان دوم این کشور نیز زبان روسی است. برخی از مردم این کشور بعد از استقلال و جدا شدن از شوروی به کشاورزی روی آورند و این صنعت را توسعه دادند. سنت‌گرایی را می‌توان در فرهنگ مردم ارمنستان دید. این موضوع در نوع لباس پوشیدن و معاشرت بین زنان و مردان قابل مشاهده است. ارمنی‌ها مردمی مهربان و صادق هستند که با روی خوش از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند تا خاطره خوشی در ذهن‌ گردشگران به جای بماند.

 

پایتخت ارمنستان

یکی از شهرهای مهم کشور ارمنستان ایروان است که پایتخت این کشور محسوب می‌شود. ایروان بزرگ‌ترین و پرگردشگرترین شهر ارمنستان، سالانه افراد زیادی را برای گردش و تفریح به خود می‌بیند. این شهر در امتداد رود هرازدان قرار گرفته و آب و هوای مناسبی دارد. این شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیار دارد که بهتر است در سفر خود، از همه آنها دیدن کنید.

 

معرفی برترین موزه‌های ایروان

۳۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران