گشت و گذار در بازار چینی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
گشت و گذار در بازار چینی کیش

تور کیش پر از شگفتی و کارهای تفریحی و گردش‌های مختلف بوده و دنیایی جالب و قابل اکتشاف مقابل شما می‌گستراند. شما هر چقدر هم که ورزش‌های آبی انجام دهید و در رستوران‌ها غذاهای عالی بخورید اما در نهایت دوست دارید بروید بازارها را بگردید و سوغاتی و یادگاری‌های بامزه بخرید. کیش به عنوان مقصدی بین‌المللی در کنار اتباع ایرانی میزبان غیر بومی‌هایی مثل چینی‌ها نیز هست. هندی‌ها و عرب‌ها از دیگر ساکنین این جزیره گرمسیری هستند. همین ویژگی باعث شده تا شاهد تغییرات فرهنگی همچون بازار چینی‌ها در کیش باشیم.

 

بازار چینی چیست؟

این بازاری با محصولات چینی است که تمام اجناس آن مستقیما از چین وارد می‌شود. اگرچه در دیدگاه عمومی اجناس چینی بی‌کیفیت هستند در اینجا شما می‌توانید همه طیفی محصول پیدا کنید. از لحظ کیفی هم از اجناس ضعیف و ارزان تا باکیفیت و گران‌تر انتخاب‌ها مختلف است. نکته جالبی که درباره این بازار وجود دارد این است که نه تنها اجنساس چینی است بلکه ساکنان آن نیز چینی هستند.

با وجود جایی همچون شهر چین تور کیش از فضای صرفا تفریحی خارج شده و رنگ و لعابی فرهنگی به خود می‌گیرد. مخصوصا برای فرهنگ دوستان این بازار رنگارنگ به منزله ساعت‌ها سرگرم شدن خواهد بود. اگر فکر کردید فقط لباس‌های هندی پر چین و پارچه هستند و رنگ‌ها و طرح‌های خیره کننده دارند پس حتما باید سری به این بازار بزنید و لباس‌های سنتی چینی را از نزدیک ببینید. مردم شرق آسیا مثل چین، کره و ژاپن هنوز هم لباس‌های سنتی‌شان را برای مراسم رسمی می‌پوشند و فرهنگ قدیمی‌شان را حفظ کرده‌اند. وقتی در راهرو‌ها قدم می‌زنید فانوس‌های چینی قرمز نواری توجه شما را به خود جلب می‌کنند و حسی شبیه بودن در قلب یکی از بازارهای چین را به شما القا می‌کند. در این بازار بگردید و انواع زیادی از کالاها شامل کیف و کفش، اکسسوری، اسباب بازی، سوغاتی چینی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت پوست و مو و کالاهای دیگر را پیدا کنید.

 

هزینه سفر به جزیره کیش چه قدر است؟

 

شعبات بازار چینی

این بازار در حال حاضر با دو شعبه در جزیره فعالیت می‌کند که یکی از آن‌ها درست در کنار مرکز خرید مروارید کیش واقع شده و شعبه دوم را نیز می‌توانید در طبقه دوم مرکز خرید پانیذ پیدا کنید.

ساعت کاری

این بازار از ساعت ۹ صبح تا ظهر حدود ۱:۳۰ برای شیفت صبح باز بوده، ساعت ۲ تعطیل و مجددا ساعت ۵ عصر باز می‌شود و تا ۱۱ شب فعال می‌ماند. بنابراین اگر تمایل دارید تا از این بازارها دیدن کنید باید در این بازه زمانی به بازدید بروید. توصیه می‌کنیم برای فرار از گرمای ظهر تا غروب به دیدن این بازارها بروید و یا صبح زود، سپس زمان ناهار را به یکی از رستوران‌ها و یا مناطق سرپوشیده فعال پناه ببرید.

 

آشنایی با قوانین جالب جزیره کیش

نقاط مهم نزدیک به بازار چینی

شعبه ۱ بازار شهر چین در فاصله بسیار کم از مرکز مروارید واقع شده است. شما می‌توانید در بازدید از مرکز خرید مروارید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو جا دیدن کنید. در حالی که مرکز خرید مروارید طیف متنوع از کالاها با برندهای مختلف را ارائه می‌دهد در شهر چینی شما فقط با اجناس چینی طرف خواهید بود، بنابراین فرصت خوبی برای مقایسه و خرید فراهم می‌آید.

مرکز خرید سارینا ۲ یکی دیگر از نقاط نزدیک به بازار چینی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه به آن برسید. این مرکز خرید یکه تاز در کیش بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به خرید و گشت و گذار است. یکی از نکاتی که دو مرکز خرید سارینا ۲ و بازار چین را از هم متمایز می‌کند آن حالت فرهنگی حاکم در بازار چین است. ما می‌گوییم حتی اگر از بازار چینی چیزی هم نمی‌خرید اما گشت و گذار بین غیر ایرانی‌ها و جامعه کوچکی که ساخته‌اند جالب بوده و خالی از لطف نیست.

 

گروه هتل‌های هلیا کیش

مرکز خرید شارستان کیش با کمی فاصله بیشتر نقطه بعدی نزدیک به این بازار است. شارستان یکی از مراکز خرید تازه ساخت با عناصر سنتی در کیش است که درست در مرکز شهر واقع شده است. این مرکز خرید با یک موقعیت دسترسی فوق‌العاده از چند جهت قابل رسیدن است. شما می‌توانید بعد از بازدید از بازار چین به سمت مرکز شهر حرکت کنید و هم به این مرکز خرید جذاب بروید و هم جایی برای خوردن غذا و رفع خستگی پیدا کنید.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران