گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

در بین سفرهای داخلی که می‌تواند توجه هر ایرانی را به خود جذب کند تور کیش را نمی‌توان نادیده گرفت. کیش زیباترین جزیره جنوب ایران می‌باشد. علاقه‌ای که بسیاری از افراد به این جزیره دارند ما را بیشتر ترغیب کرده است تا گشت یک روزه در جزیره کیش را که بسیار سرگرم کننده و جامع است را برای گردشگران توصیف کنیم. چرا که شما مبلغی را صرف کرده‌اید که از این مکان خوش منظره و زیبا دیدن کنید. پس بهتر است از تمامی زمان خود استفاده کنید. همچنین تجربه‌هایی در هر سفری وجود دارد که هر گردشگری باید آن‌ها را امتحان کند.

 

چه کارهایی را باید در گشت یک روزه در جزیره کیش انجام داد؟

کارهای زیادی است که می‌توان در طول سفر خود در جزیره زیبای کیش انجام داد. همچنین این جزیره جاهای زیادی برای گشت و گذار و تفریح دارد. علاوه بر تفریحات آبی که از اجتناب‌ناپذیرترین سرگرمی‌ها در تور کیش است یک روز کاملی را برای گشتن در سطح شهر برای شما عزیزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این کارها شامل موارد زیر می‌باشند:

 

 معرفی دیدنی‌های جذاب و تاریخی کیش 

 جزیره زیبای کیش

 

  • دیدن درخت آرزوها در کیش

درختان انجیر معابد قدیمی‌ترین درخت در جزیره کیش است. این درخت پیشینه‌ای ۶۰۰ ساله دارد. گردشگران می‌توانند روز خود را با دیدن این درخت زیبا آغاز کنند. درختان انجیر معابد در اصل یک تنه است که شاخه‌های آن رو به پایین رشد می‌کنند. دوباره وارد خاک می‌شوند و از آنجا برای بار دیگر قد علم می‌کنند. گردشگران و بومیان این منطقه معتقدند که این درخت مقدس است و آرزوهای آن‌ها را برآورده می‌کند. آن‌ها با بستن تکه پارچه‌ای بر روی یکی از شاخه‌های این درخت آرزو می‌کنند. این درخت با عنوان‌هایی مثل درخت سبز, درخت آرزوها و درخت لور نیز شناخته می‌شود. در فضای اطراف درخت آرزوها آلاچیق‌ها و منقل‌هایی برای پیک نیک تعبیه شده است.

 

 جزیره زیبای کیش

 

  • شهر زیرزمینی کاریز در کیش

بعد از اینکه درخت آرزوها را دیدید توصیه می‌کنیم به سمت شهر زیر زمینی کاریز راه بیافتید. شهر زیر زمینی کیش از سطح زمینی حدود ۱۶ متر فاصله دارد. قدمت این مکان به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. آنچه این جا را از سایر شهرهای زیر زمینی متمایز می‌کند بافت مرجانی آن است. در سقف این مکان مرجان‌ها و صدف‌هایی دیده می‌شود. شهر زیر زمینی کاریز حدود ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد. گردشگران می‌توانند در این مکان خودشان را به خوردن یک میان وعده یا چای مهمان کنند و نفسی برای ادامه روز تازه کنند.

 

 کارتینگ کیش، هیجان‌انگیزترین تفریح جزیره

جزیره زیبای کیش

 

  • محله عرب‌ها در کیش

در نزدیکی شهر زیرزمینی کاریز کیش محله عرب‌ها قرار دارد. این محله برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد. پس در حین برگشت از شهر زیر زمینی حتما از این محله نیز دیدن کنید. در این محله می‌توانید از بازار عرب‌ها و خانه تاریخی که در آنجا واقع شده است نیز دیدن کنید. همچنین اگر تا این موقع چیزی نخورده‌اید از تست کردن غذای خوشمزه عربی در این محله غافل نشوید.

 

 ۱۰ رستوران کیش برای داشتن لحظه‌های خاطره‌انگیز از سفر 

 جزیره زیبای کیش

 

  • رفتن به بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان در کنار محله عرب‌ها قرار دارد. پس می‌توانید قبل از رفتن به جای دیگر به بازار ماهی بروید. حتی اگر قصد خرید ماهی ندارید توصیه می‌کنیم که از این مکان دیدن کنید. این بازار سالن بزرگ مسقفی است که انواع ماهی‌های جنوبی را که تازه هستند می‌توانید از آنجا پیدا کنید. حتی اگر جز افراد خوش شانس باشید صدف، خرچنگ و هشت پا نیز در این بازار پیدا خواهید کرد.

 

 جزیره زیبای کیش

 

  • تماشای غروب در کنار کشتی یونانی

بعد از این همه گشت و گذار به ساعات غروب آفتاب نزدیک خواهید شد. پس فرصت را از دست ندهید و سریعا به سمت کشتی یونانی حرکت کنید. با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی همزمان با دیدن این جاذبه تاریخی در دل خلیج فارس از غروب زیبای جزیره نیز لذت ببرید و عکاسی کنید. قطعا در این منطقه عکس‌های بسیار خوبی را خواهید گرفت.

 

 بهترین فصل برای سفری عالی به کیش کدام است؟ 

 جزیره زیبای کیش

 

  • رفتن به مراکز خرید

دیگر هوا کم کم تاریک شده است. رایج ترین تفریحی که اکثر گردشگران در شب‌های کیش انجام می‌دهند این است که خود را در مراکز خرید کیش غرق خرید می‌کنند. پس اگر هنوز خسته نشده‌اید قبل از رفتن به هتل به مراکز خرید کیش بروید. در این مراکز خرید می‌توانید اجناس با قیمت‌های مناسب‌تری در مقایسه با شهرهای دیگر ایران به دست آورید. چند تا از معروف‌ترین مراکز خرید جزیره کیش عبارتند از:

 

 ۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

جزیره زیبای کیش

  • مرکز خرید دامون
  • مرکز خرید سارینا
  • بازار مرجان
  • بازار مروارید
  • بازار مریم
  • بازار پردیس ۱ و ۲
  • مرکز خرید زیتون
  • مرکز خرید پانیذ
  • مرکز خرید ونوس
  • بازار پارس خلیج
  • بازار صفین
۲۵ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران