نگاهی به بازار عرب‌ها در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
نگاهی به بازار عرب‌ها در جزیره کیش

از جمله سرگرمی‌های جذابی که اکثر مسافران تور کیش به سمت آن کشیده می‌شوند، خرید کردن در مراکز خرید است. جزیره کیش دارای مراکز خرید و بوتیک‌های بسیار زیاد و متنوعی است. اما در این میان بازارهای سنتی نیز دارد که قیمت اجناس در آن‌ها مناسب‌تر از مراکز خرید بوده و طرفداران خاص خود را دارند. از جمله یکی از این مکان‌ها بازار عرب‌ها نام دارد. برای آشنایی با این بازار سنتی و قدیمی ما را دنبال کنید.

 

معرفی بازار عرب‌ها در جزیره کیش

بازار عرب‌ها در کیش از جمله قدیمی‌ترین بازارهای واقع در جزیره کیش است. به همین دلیل دارای بافتی متفاوت با سایر مراکز خرید که به چشم می‌خورند است. بازار عرب‌ها پیشنهادی عالی برای کسانی که دوست دارند تجربه خرید در بازاری سنتی و قدیمی را داشته باشند. در ساخت بنای این بازار سبک معماری سنتی عرب‌ها به چشم می‌خورد. همین سبک معماری نیز باعث شده تا افرادی که علاقه‌ای به خرید ندارند نیز به سمت این بازار جذب شوند. نکته جالب توجه دیگر نام این بازار است که نام اصلی آن بر خلاف شناخت اکثریت بازار صفین می‌باشد. غالب فروشنده‌های این بازار را عرب‌های جزیره تشکیل داده و به محض ورود به مغازه‌های آن متوجه خواهید شد که تسلط کمی به زبان فارسی داشته و به زبان عربی صحبت می‌کنند.

 

معرفی مرکز خرید رویا مال در تور کیش

تاریخچه بازار عرب‌ها در جزیره کیش

بازار عرب‌ها اولین بار در سال ۱۳۵۰ بنا شده است. برای ساخت آن بنایی به مساحت ۲۳۰۰ متر مربع اختصاص داده شده است. کل بازار دارای یک طبقه بوده و تمامی مغازه‌ها به صورت همکف در همین طبقه قرار گرفته‌اند. تعداد مغازه‌های بازار عرب‌ها حدودا ۷۰ تا بوده و علاقه‌مندان به خرید می‌توانند اجناس مختلف و متنوعی را از پوشاک گرفته تا لوازم تزیینی در این بازار پیدا کنند. علاوه بر تنوع بالای اجناس و قیمت‌های پایین این بازار مکان قرار گیری آن نیز از مزیت‌های بزرگی محسوب می‌شوند. چرا که اسکله میرمهنا و بازار ماهی‌های کیش نیز در همین حوالی قرار گرفته است. در نتیجه بعد از یک خرید می‌توانند به ماهیگیری در اسکله میرمهنا یا رفتن به یکی از رستوران‌های خوب این منطقه بپردازند.

 

معرفی مرکز خرید زیتون کیش

جذابیت‌های بازار عرب‌ها در جزیره کیش

بازار عرب‌ها با داشتن مساحتی در حدود ۲۳۰۰ متر مربع و ۷۰ مغازه دارای چندین بخش مختلف است. به طوری که تقریبا هر آنچه را که بخواهید می‌توانید در این بازار پیدا کرده و خریداری کنید. از جمله جذابیت‌های قابل توجه و جالب این بازار که هر کسی را شیفته خود می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مغازه‌های محصولات تزیینی دریایی

اگر به فکر خرید سوغاتی از کیش و یا یادگاری‌های ارزان قیمت اما دوست داشتنی از این جزیره هستید هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند بهتر از بازار عرب‌ها باشد. در این بازار مغازه‌هایی که محصولات تزیینی دریایی می‌فروشند به چشم می‌خورند. به عنوان مثال می‌توانید جا کلیدی‌های بانمکی که از صدف‌های دریا تهیه شده‌اند را خریداری کنید.

  • مغازه‌های ارزان قیمت لباس و پوشاک

قطعا می‌توان ادعا کرد که به غیر از بازار عرب‌ها مکان دیگری را در جزیره کیش نمی‌توانید برای خرید لباس‌ها و کفش‌های بسیار ارزان پیدا کنید. شما هر آنچه را که تصور کنید می‌توانید با قیمتی معقول و پایین از بازار عرب‌ها خریداری کنید.

  • فروشنده‌های عرب زبان

مورد جالب توجه دیگر که در بازار عرب‌ها با آن روبرو خواهید شد، فروشنده‌های عرب زبان هستند. این فروشنده‌ها گاهی اوقات لباس عرب‌ها را به تن می‌کنند که حس و حال خاص و خوبی را در بازار ایجاد می‌کند.

مسیر دستیابی به بازار عرب‌ها در جزیره کیش

در کل کیش جزیره‌ای کوچک در جنوب ایران است که گشت و گذار در آن بسیار آسان است. در خصوص دستیابی به بازار عرب‌ها نیز همین موضوع صادق است. به طوری که فقط کافی است تاکسی از دم در هتل خود گرفته و درخواست کنید تا شما را به بازار عرب‌ها برساند. اگر اتومبیل کرایه کرده‌اید و دوست دارید با ماشین شخصی خود به سمت این بازار بروید باید مسیر شمال غربی جزیره را در پیش گرفته و به سوی میدان سعدی بروید. بعد از رسیدن به این میدان به طرف خیابان لارک هامور بپیچید. با نگاهی به اطراف بازار عرب‌ها را مشاهده خواهید کرد. بازار عرب‌ها دارای چندین ورودی از سمت‌های مختلف است. اگر تصمیم خود را برای بازدید و خرید کردن از بازار عرب‌ها گرفته‌اید در تمامی روزهای هفته بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب در آن حضور داشته باشید.

 

توصیه‌هایی برای خرید در جزیره کیش

۳۰ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران