هیجان‌ در پارک دلفین آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
هیجان‌ در پارک دلفین آنتالیا

آنتالیا رتبه چهار را در بین شهرهای توریستی دنیا از لحاظ رونق گردشگری دارد. به طوری که طبق آمارهای به دست آمده سالانه چندین میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا به آن سفر می‌کنند. تور آنتالیا قبل از هر چیزی به دلیل سواحل بی‌نظیر و تفریحات دریایی که دارد توانسته توجه هر کسی را به خود جلب کند. البته در این میان جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع بسیاری نیز وجود دارد. بنابراین اغلب افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند یک سفر به یادماندنی را در آنتالیا برای خود رقم بزنند. از جمله جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی آنتالیا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم پارک دلفین نام دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از بازدید از این مکان شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با پارک دلفین آنتالیا (Antalya Dolphinland)

پارک دلفین آنتالیا پیشنهادی بسیار خوب برای کسانی است که دوست دارند تنوعی در برنامه‌های تفریخی خود در طول سفر به آنتالیا داشته باشند. این مکان که بومیان آن را با نام دلفین‌لند نیز می‌شناسند مکانی جذاب برای کودکان و همچنین بزرگسالان است. چرا که با رفتن به آن می‌توان از دلفین‌ها، نهنگ سفید و شیرهای دریایی دیدن کرد. بازدید از این حیوان‌های بانمک و دیدنی به صورت نمایش‌هایی جذاب امکان‌پذیر است. ناگفته نماند که پارک دلفین آنتالیا در اصل متعلق به مجموعه تفریحی آبی بزرگ به نام پارک آبی آکوالند (Aqualand) است. پس اگر به تفریحات آبی علاقه بسیار زیادی دارید و از طرفی به فکر یک تنوع جذاب هستید دلفین‌لند بهترین انتخاب برای شما عزیزان خواهد بود.

امکانات پارک دلفین آنتالیا

پارک دلفین آنتالیا اولین بار در سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را شروع کرد. این مکان فرصتی بی‌‌نظیر برای تمامی علاقه‌مندان به تفریحات آبی و حیواناتی مثل دلفین‌ها را فراهم کرده است. در کنار تمامی این موارد دلفین‌لند دارای ساحلی زیبا، صندلی‌های مخصوص برای حمام‌ آفتاب، استخرهای آب سرد، سونا، جکوزی و در نهایت تماشای نمایش جذاب دلفین‌ها است. تمامی این خدمات در کنار پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده و در محیطی استاندارد و زیبا ارائه می‌گردد.

گردشگران می‌توانند با رفتن به این مکان از تفریحات هیجان‌انگیز دیگری مثل سرسره‌های شیب‌دار، آبشارهای جذاب، سقوط آزار هیجان‌انگیز و ... نیز استفاده کنند. همچنین میهمانان این مجموعه می‌توانند سری به رستوران و کافی‌شاپ قرار گرفته در آن زده و شکم خود را با منو غذایی لذیذ و خوشمزه آن‌ها سیر کنند.

 

سفر به آنتالیا در ماه مبارک رمضان

قسمت‌های مختلف پارک دلفین آنتالیا

مجموعه دلفین لند آنتالیا از چندین بخش جذاب و دیدنی تشکیل شده است. تمامی گردشگران می‌توانند با رفتن به این پارک از قسمت‌های مختلف این پارک دیدن کرده و یک روز فوق‌العاده و خاصی را برای خود رقم بزنند. از جمله مهم‌ترین بخش‌های پارک دلفین آنتالیا در زیر معرفی شده‌اند:

  • قسمت مربوط به شنا و نمایش بسیار جذاب و دیدنی دلفین‌ها و شیرهای دریایی

در این بخش شیرین کاری‌های جذابی توسط این حیوان‌های باهوش و دوست داشتنی به نمایش گذاشته می‌شود. مدت زمان نمایش ۱ ساعت بوده و برای تماشای آن باید بلیط ورودی تهیه شود. این بلیط برای کودکان ۵۰ لیر و برای بزرگسالان ۷۰ لیر است.

  • استخر شنا با دلفین‌ها

اگر عاشق دلفین‌ها هستید در این مکان می‌توانید فرصت شنا با آن‌ها را به دست آورید. قبل از این کار آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد. توجه داشته باشید که برای این منظور باید هزینه جداگانه‌ای به مبلغ ۶۰۰ لیر را پرداخت کنید. مدت زمان در نظر گرفته شده برای شنا با دلفین‌ها حدود ۵ دقیقه است.

  • پارک آبی آکوالند

همان طور که گفته شد پارک دلفین آنتالیا بخشی از یک مجمپعه بزرگ به نام آکوالند است. آکوالند یکی از مجهز‌ترین و بزرگترین پارک‌های آبی ترکیه است که می‌توانید از انواع تفریحات هیجان‌انگیز در آن لذت ببرید. هزینه خرید بلیط ورودیه به این پارک آبی برای بزرگسالان ۷۵ لیر و برای کودکان ۵۵ لیر است.

 

مقررات ورود به پارک دلفین آنتالیا

به منظور رعایت نظم و جلوگیری از هر گونه مشکل در پارک دلفین آنتالیا یک سری قوانین در نظر گرفته شده است. رعایت تمامی این قوانین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مدام توسط مسئولین این مجموعه کنترل می‌شود. چند مورد از مهم‌ترین این مقررات عبارتند از:

  • پوشیدن مایو در استخرها اجباری بوده و استفاده از لباس‌های شخصی مثل تی‌شرت در آن‌ها ممنوع است.
  • بازدیدکنندگان اجازه وارد کردن غذا از بیرون به درون این مجموعه را ندارند.
  • در خرید بلیط افراد زیر ۱۲ سال کودک و افراد بالای ۱۲ سال بزرگسال محسوب می‌شوند.
  • با توجه به شرایط و تعداد توریست‌ها احتمال بیشتر شدن قیمت بلیط‌ها در برخی از روزهای سال وجود دارد.
  • خرید بلیط اینترنتی از تخفیف ۲۰٪ برخوردار است.

 

گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

 

مسیر دستیابی به پارک دلفین آنتالیا

مسافران تور آنتالیا می‌توانند از تاکسی‌های درون شهری برای رفتن به پارک دلفین آنتالیا استفاده کنند. برای دستیابی آسان‌تر می‌توانید مسیر آدرس زیر را در پیش بگیرید:

  • Meltem Mh., Dumlupınar Blv. Konyaaltı Koruluğu, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

توجه داشته باشید که قبل از رفتن به آن ساعات کاری را کنترل کنید. چرا که در روزهای مختلف سال ساعات کاری تغییر می‌کند. معمولا ورود به آن از ساعت‌های بین ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ امکان‌پذیر است. هر چه قدر که زودتر به این مجموعه بروید فرصت بیشتری برای استفاده از امکانات آن را خواهید داشت.

 

رفتینگ، تفریحی پرهیجان در تور آنتالیا

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران