ورزش‌های ماجراجویانه‌ در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
ورزش‌های ماجراجویانه‌ در ترکیه

ترکیب تعطیلاتی جذاب در شهرهای مختلف ترکیه با چند فعالیت و ورزش ماجراجویانه، می‌تواند از سفر شما یک خاطره‌ی فراموش نشدنی بسازد. ترکیه کشوری بزرگ با اقلیم‌های متفاوت است و هر گوشه‌اش یک دیدنی و یک ماجراجویی خاص انتظار شما را می‌کشد. خیلی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز هستند که می‌توانید در این کشور تجربه کنید و ما امروز قصد داریم، برترینِ آن‌ها را برای گردشگران تور ترکیه برشماریم. مسلما اگر ورزشکار حرفه‌ای در رشته‌ای خاص هستید، این راهنما خیلی به کار شما نمی‌آید و در آینده ما یک لیست عالی برای آن دسته از مسافران نیز تهیه خواهیم کرد.

 

۱- پاراسیلینگ

ابتدا به یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها بپردازیم. در پاراسیلینگ شما سوار بر چتر، به یک قایق تندرو متصل خواهید شد و همانطور که قایق پیش می‌رود، شما نیز در آسمان اوج می‌گیرید. این ورزش جذاب و فوق‌العاده هیجان‌انگیز را تقریبا در هر مقصد ساحلی محبوب ترکیه می‌توانید تجربه کنید. همچنین یکی از خوبی‌های پاراسیلینگ این است که می‌توان آن را هم به صورت تک نفره و هم دو نفره امتحان کرد، پس حتما این فعالیت دو نفره را هم در ترکیه تجربه نمایید.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

۲- غواصی

غواصی جزو یکی از بهترین‌ ورزش‌های آبی بوده که شما می‌توانید آن را در نقاط مختلف ترکیه امتحان کنید. . اما آنتالیا از بهترین مقاصد ترکیه برای غواصی، با دنیای زیر آب متنوع و زیبایی که دارد و بدون شک برای داشتن یک تجربه‌ی عالی و منحصر به فرد می‌توانید، می‌توانید در این شعر به غواصی بپردازید. شما می‌توانید در تورهای غواصی آنتاالیا شرکت کرده و البته این فعالیت را در مقاصد مختلف دیگری همچون کوش آداسی یا بدروم نیز به انجام برسانید.

۳- قایق‌سواری در رودخانه‌ی خروشان

برای تجربه‌ی چنین ورزش فوق‌العاده‌ای حتما باید به اطراف آنتالیا بروید.قایق سواری یکی از بهترین تفریح‌های آبی در آنتالیا است. یکی دو محل عالی در این رابطه وجود دارد که تورهای مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌شود. یکی ازآن‌ها تور قایق سواری در دره‌ی کوپروکای است که در پارک ملی به همین نام برگزار شده و جدا از این که یک تجربه‌ی لذت بخش جمعی از قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان بوده، شما را به جایی جذاب می‌برد تا یکی از زیباترین نقاط اطراف آنتالیا را تماشا کنید.

 

بهترین نقاط ترکیه برای گرفتن زیباترین عکس‌ها

۴- جت اسکی سواری

اگر چه حالا دیگر جت اسکی‌ها در همه جا پیدا می‌شوند، اما هنوز هم این ورزش یکی از بهترین و هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی است که به صورت یک یا دو نفره می‌توانید در آب‌های آنتالیا انجام دهید. با توجه به ساحلی که در آن قرار دارید و تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنید، رنج قیمتی این ورزش نیز برایتان کاملا متفاوت خواهد بود، اما این روزها بسیاری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ساحلی، جت‌اسکی‌هایی فراهم کرده‌اند که مسافران هتل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۵- فلایبوردینگ

فلایبوردینگ یکی از ورزش‌های آبی نوظهور است که در آن از تخته‌های خاصی استفاده می‌شود که به وسیله‌ی یک لوله، آب با فشار بالا از زیر آن پمپاژ شده و شما با آن به آسمان می‌روید و می‌توانید حرکات جالبی از جمله شیرجه در آب را با آن تجربه کنید. اگر چه انجام این ورزش برایتان هزینه‌ی نسبتا زیادی همراه خواهد داشت اما فلایبوردینگ یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی است که در آنتالیا می‌توانید به سراغش بروید.

 

معرفی ۷ ساحل برتر ترکیه برای خنک شدن در تابستان داغ

۶- اسکی

زمستان‌ها در ترکیه، چندین مکان بسیار عالی برای اسکی نیز وجود خواهند داشت. پس یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب و خاطره انگیزی که می‌توانید در این کشور به انجام برسانید، اسکی در دامنه‌های برفی این کشور است.

۷- بالن سواری

یکی از کارهایی که حتما باید در ترکیه تجربه کنید، بالن سواری بر فراز آسمان است. مقاصد مختلفی برای این کار پیشنهاد می‌شود که از بهترین آ‌ن‌ها باید به کاپادوکیا اشاره کرد. اما خب در اطراف استانبول یا حتی مقاصد ساحلی نیز امکان انجام این کار را دارید.

 

بهترین فروشگاه‌های آنلاین در ترکیه

۸- ماهیگیری

آخرین پیشنهاد ما در لیست، شاید برای خیلی‌ها جالب و هیجان انگیز نباشد، اما ماهیگیری برای خیلی‌های لذت‌بخش بوده و مسلما دوست دارند در جایی همچون آنتالیا به این فعالیت مشغول شوند. برای انجام آن بهتر است به ساحل لارا بروید و از تجهیزات کرایه‌ای استفاده کنید. البته بهترین راه برای تجربه‌ی عالی ماهیگیری در سفر با تور ترکیه، رفتن به تورهای مخصوص چند ساعته است که شما را به جاهایی عالی می‌برند تا بتوانید ماهی‌هایی بزرگ و خاص با تجهیزات عالی سوار با قایق بگیرید. البته این تورها عموما گران قیمت هستند.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران