تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری روسیه
تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

کشور روسیه یکی از کشورهای همسایه به ایران و از جمله مقاصد گردشگری محبوب بین اغلب گردشگران است. وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، طبیعت جذاب و پیشینه تاریخی پر فراز و نشیب این کشور باعث شده تا تور روسیه به یکی از پرطرفدارترین تورها تبدیل شود. در کنار تمامی این موارد مشاهده دو پدیده طبیعی به نام‌های شفق زمستانی و شب‌های سفید تابستان سبب شده تا توریست‌های این کشور در انتخاب زمان مسافرتی خود به این کشور دچار سردرگمی شوند. اگر شما نیز قصد سفر به روسیه را دارید ولی هنوز زمان سفر خود را مشخص نگرده‌اید برای تصمیم‌گیری آسان در این مقاله همراه ما باشید.

 

سفر به روسیه در فصل تابستان و تجربه شب‌های سفید

کشور روسیه یکی از مناطق سرد سیر زمین به حساب می‌آید. به طوری که در این فصل سرمای بسیار شدیدی کل کشور را در بر می‌گیرد. به همین دلیل اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا روزهای گرم سال را برای لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری و گشت و گذار در سطح شهر را برای سفر به این کشور انتخاب کنند. اما در کنار تمامی جذابیت‌هایی که فصل تابستان برای توریست‌ها دارد تجربه شب‌های سفید سبب ترغیب بیشتر آن‌ها برای تنظیم برنامه مسافرتی خود در این روزهای سال می‌گردد. به این صورت که هر ساله در اوایل فصل تابستان در کشور روسیه این پدیده جالب رخ می‌دهد. مخصوصا در تاریخ‌های ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر ماه این پدیده طبیعی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این فصل شب‌های روسیه همانند روز روشن بوده و اثری از تاریکی در آن مشاهده نمی‌شود. به طوری که در برخی از ساعات شب آسمان رنگ صورتی به خود گرفته و منظره‌ای فوق‌العاده زیبا و دیدنی به وجود می‌آید. سالانه حدود ۸ میلیون توریست صرفا برای تماشای این منظره مسیر روسیه را در پیش می‌گیرند. علت این موضوع به وسعت مدار عرضی، طلوع و غروب برمی‌گردد. به این صورت که خورشید نمی تواند به طور کامل در افق فرو برود و در نتیجه آن شب‌های سفید پدیدار می‌شوند. شهر سنت پترزبورگ از جمله شهرهای توریستی است که می‌توانید شب‌های سفید را در فصل تابستان مشاهده کنید.

به دلیل روشنی هوا در روزهایی که شب‌های سفید اتفاق می‌افتند خواب مردم کم شده و شهر حالتی زنده و شاد به خود می‌گیرد. بنابراین توریست‌ها می‌توانند در کنار این پدیده عجیب طبیعی یک سفر متفاوت و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. اگر دوست دارید قبل از تاریک شدن مطلق هوا طلوع دوباره آفتاب را مشاهده کنید قطعا فصل تابستان می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما مسافران روسیه باشد.

 

بهترین شهرهای روسیه برای سفر در پاییز

سفر به روسیه در فصل زمستان و تجربه شفق قطبی

با توجه به اینکه کشور روسیه زمستان‌هایی بسیار سخت و سوزناک دارد، اما جذابیت‌های آن باعث شده تا بسیاری از افراد این فصل را برای سفر به آن انتخاب کنند. اگر دوست دارید تا در دل فرهنگ و سبک زندگی مردم روسیه فرو بروید و از نزدیک با آن‌ها آشنا شوید هیچ فصلی بهتر از زمستان برای سفر به این کشور نخواهد بود. چرا که قیمت‌ها نسبت به تابستان افت کرده و منظره زیبایی از برف و یخبندان شما را مبهوت خود خواهد کرد. اما در کنار تمامی این موارد مشاهده پدیده طبیعی کمیاب به نام شفق قطبی در روسیه دلیل اصلی انتخاب این فصل برای سفر توریست‌ها خواهد بود.

شفق قطبی یک پدیده خارق‌العاده و نادری است که در آن آسمان به زیباترین حالت خود در می‌آید. به این صورت که ستاره‌ها در کنار ترکیبی از رنگ‌های سبز، بنفش و ... تصویری وصف نشدنی را ایجاد می کنند. این پدیده معمولا از اواخر ماه سپتامبر تا اواخر ماه مارس قابل مشاهده است. همچنین برای تماشای آن باید صبر کنید تا ساعت ۹ شب فرا برسد. البته در تمامی شهرهای روسیه این اتفاق قابل مشاهده نبوده و تنها در برخی از شهرها رخ می‌دهد. سنت پترزبورگ از جمله شهرهایی است که برخی اوقات می‌توان به وضوح آن را دید. از دیگر شهرهای روسی که شفق قطبی در آن‌ها دیده می‌شود عبارتند از: مورمانسک، کیرووسک، ماریان مار (Naryan-Mar).

 

کلام آخر

بعد از اینکه با هر دو پدیده دیدنی شفق قطبی و شب‌های سفید آشنا شدید سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک بیشتر ارزش دیدن را دارد؟ و یا بهترین زمان برای سفر به روسیه کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دو پدیده‌های خارق‌العاده و بی‌نظیر طبیعت هستند که هر بیننده‌ای را مبهوت و مسحور خود خواهند کرد. به همین قبل از تصمیم‌گیری نهایی بهتر است سایر جنبه‌های سفر را نیز در نظر گرفته و بهترین انتخاب را با توجه به سلیقه شخصی خود و انتظاراتی که از یک سفر خوب دارید بگیرید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ

 

۰۱ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران