۷ تفریح جذاب در محله قدیمی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۷ تفریح جذاب در محله قدیمی دبی

در دبی چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد، از بالا رفتن از بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه، تا اسکی در فضای داخلی در اسکی دبی گزینه‌های مختلفی برای هر سلیقه‌ای در نظر گرفته شده است. با این همه نباید فراموش کنیم که روزگاری دبی تنها شهری بیابانی و ماهیگیری بوده که در اطراف نهر گسترده شده بود. ما انواع راهنمایی‌ها از گردش و خرید تا تفریحات آبی و لوکس را معرفی کردیم، برای کسانی که مایلند در تور دبی زندگی قبل از شروع رشد سریع شهر را ببینند، محله قدیمی دبی مکان ایده‌آل برای بازدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و سنت اماراتی است.

 

از بازار طلا دیدن کنید

برای کسانی که به دنبال خرید طلا با قیمت‌های عالی و یا درک بهتر از بازار جواهرات در دبی هستند، بازار طلا (gold souk) جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند بزرگ‌ترین زنجیره طلای جهان را در رکوردهای جهانی گینس مشاهده کنند و قطعات با قیمت مناسب را خریداری کنند. این بازار زیر نظر دولت فعالیت می‌کند و تمامی قطعات طلای آن تاییده کیفیت دارند بنابراین در صورت تمایل می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. به علاوه با چانه زنی و معامله می‌توانید خرید خوبی داشته باشید.

در اطراف محله البسکتیه قدم بزنید

قدمت محله قدیمی البسکتیه به قرن نوزدهم برمی‌گردد و قدیمی‌‌ترین محله دبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در خیابان‌های پر پیچ و خم این محله کاوش کنید و اصیل‌ترین سبک معماری دبی را ببینید که پایه‌گذاران دبی بنا نهاده‌اند. ساختمان‌ها با برج‌های بادگیر یادآور زمانی هستند که هیچ سیستم تهویه هوایی در دبی وجود نداشت. اگرچه البسکتیه دیگر محل زندگی بازرگانانی نیست در دبی فعالیت می‌کردند با این وجود محله اصیل و ابتدایی دبی جایی که همه چیز از آنجا شروع شد، هنوز چیزهایی مثل گالری هنری، سوغاتی فروشی و خرده فروشی‌های سنتی برای ارائه دارد.

 

معرفی ۹ مکان عالی ناشناخته در دبی

هنر بومی را در گالری XVA تحسین کنید

شاید یکی از بی‌نظیرترین و جالب‌ترین جاذبه‌های البستکیه گالری XVA باشد. در اینجا می‌توانید صحنه هنر محلی را بررسی کنید و درباره هنرمندان بین‌المللی بیشتر بدانید. به علاوه در اینجا نمایشگاه‌هایی از هنرمندان مهم این منطقه و هنرهای زیبای سنتی منطقه برگزار می‌شود که از لحاظ بار ارزشی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارند. گشت و گذار در اینجا واقعا لذت بخش و روح‌نواز است مخصوصا اینکه کنتراست رنگی سازه‌های که بیشترشان از مواد دریایی مثل مرجان‌ها هستند توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند و ترکیبی جالب بین هنر و تاریخ را ارائه می‌دهد.

از موزه قهوه بازدید کنید

برای دوست‌داران قهوه از سراسر جهان، موزه قهوه در البسکتیه یک مقصد رویایی است. این موزه طعم‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را گرد هم آورده تا در میان معماری سنتی، تجربه نوشیدن قهوه در محیطی دنج و زیبا را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. برخی از سبک‌های مشهور ارائه شده توسط موزه قهوه شامل قهوه محلی عربی، قهوه اتیوپی و قهوه ژاپنی می‌شود که توصیه می‌کنیم از بین آن‌ها حتما انتخابی داشته باشید. هدف اصلی از رفتن به موزه قهوه نوشیدن قهوه‌ای اعلا و درجه یک است اما در کنار این می‌توانید از آثار باستانی دیدن کنید و یا درباره تفت دادن و دم کردن قهوه‌ها اطلاعات جالبی کسب نمایید.

 

معرفی تور گشت و گذار خصوصی در دبی

از خوردن ناهار سنتی در چایخانه عربی لذت ببرید

کافه Art Basta نقطه‌ای جذاب در قلب محله قدیمی است که فضایی راحت و شیک در بین ساختمان‌های سنتی البسکتیه ارائه می‌دهد. در این کافه می‌توانید از خوردن غذاهای معمولی و روزانه عربی لذت ببرید و لمس فرهنگی بیشتری داشته باشید. این کافه که به اسم چایخانه عربی هم شناخته می‌شود دارای یک تراس در فضای باز است که می‌توانید در آن صبحانه، ناهار و شام از غذاهای محلی لذت ببرید. در این چایخانه می‌توانید از طعم‌های اصیل دبی با مناظری زیبا لذت ببرید و ریلکس کنید.

در بازار ادویه خرید کنید

بازار سنتی ادویه دبی تجربه‌ای بی‌نظیر در این قسمت از دبی است که مخلوطی از رایحه‌های روح‌نواز و آرامشبخش ادویه‌های سراسر منطقه را یکجا ارائه می‌دهد. بازار ادویه این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا در یک فضای کلاسیک ادویه‌های سنتی و کمیاب را خریداری کنند و برخی از ادویه‌های با کیفیت در منطقه را در اینجا پیدا کرده و با خودشان به منزل ببرند.

از موزه دبی دیدن کنید

موزه دبی که شاید محبوب‌ترین موزه دبی باشد در داخل قلعه تاریخی ال فهیدی که قدمت آن به سال ۱۷۸۷ برمی‌گردد قرار گرفته است. این قلعه سهم بزرگی در تاریخ دبی داشت زیرا در ابتدا محل اقامت یک پادشاه بوده است و همچنین نقش زرادخانه و زندان را زیر در طول دوران‌ها برعهده داشته است. در اینجا گردشگران سیر تحول دبی قدیم تا به امروز را به درستی درک خواهند کرد.

 

جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران