گشتی در پارک ساحلی زیتون قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
گشتی در پارک ساحلی زیتون قشم

تور قشم از همه نظر می‌تواند برای علاقه‌مندان به گردش و تفریح ایده‌آل و جذاب باشد. چرا که در این سفر می‌توان تنوع بالایی از تفریحات مثل رستوران گردی، خرید، تفریحات آبی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی جزیره و ... را تجربه کرد. در میان تمامی این موارد توصیه می‌شود تا حتما رفتن به پارک ساحلی زیتون قشم را نیز در لیست برنامه‌های گردشگری خود در جزیره قشم قرار داده و از آن لذت ببرید. اگر فکر می‌کنید که رفتن به این پارک ساحلی می‌تواند در سفر شما که قشم جذاب باشد در این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات این تفریح و نحوه دسترسی به آن آشنا شوید.

 

آشنایی با پارک ساحلی زیتون قشم

اولین الویت در بین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم پرداختن به تفریحات آبی و لذت گذراندن زمان در سواحل زیبا خلیج فارس است. یکی از بهترین موقعیت‌های این جزیره زیبا برای استفاده از امکانات ساحلی و لذت بردن از چشم‌انداز زیبای خلیج فارس رفتن به پارک ساحلی زیتون است. برای بازدید از این پارک ساحلی باید خود را به جنوبی‌ترین منطقه از جزیره قشم برسانید. پارک ساحلی زیتون دارای فضایی سرسبز و دیدنی است که وجود درختان نخل در آن زیبایی این فضا را دوچندان کرده است. علاوه بر آن قرار گرفتن آلاچیق‌هایی درون پارک سبب شده‌اند تا تمامی افراد بتوانند یک پیک نیک به یاد ماندنی را در آن برای خود رقم بزنند. پارک ساحلی زیتون به عنوان بزرگترین و مجهزترین پارک در جزیره قشم شناخته می‌شود. پس اگر به تفریحاتی نظیر پیاده‌روی در کنار ساحل، پیک نیک، تماشای غروب آفتاب و مواردی از این قبیل علاقه دارید حتما بازدید از این پارک را در برنامه‌های خود در قشم قرار دهید.

 

آشنایی با پارک کروکودیل قشم

 

امکانات پارک ساحلی زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون به عنوان بهترین پارک‌های ساحلی قشم وجود دارد از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار است. تمامی این امکانات سبب شده تا گردشگران تور قشم بتوانند یک روز راحت و خاصی را در این پارک ساحلی بگذرانند. از جمله امکانات موجود در این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم بودن فضایی برای پیاده‌روی در کنار ساحل و در فضایی سرسبز
  • چشم‌انداز بسیار زیبا از صخره‌های طبیعی و نخلستان‌ها
  • داشتن مسیری برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری
  • فضایی برای والیبال ساحلی، بستکبال و فوتبال
  • فراهم بودن فرصتی برای انجام غواصی در صورت علاقه
  • برخورداری از انواع تفریحات آبی مثل اسکی روی آب، قایق سواری، پاراگلایدر، بنانا، جت اسکی، شاتل و ...
  • زمین بازی برای کودکان
  • وجود رستوران های باکیفیت با منو غذاهای دریایی و خوشمزه در اطراف پارک
  • کافه‌هایی دنج برای استراحت کردن و خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود
  • سینما چهاربعدی روباز
  • غرفه‌های فروش صنایع دستی برای خرید یادگاری و سوغاتی
  • اختصاص دادن منطقه‌ای برای ساخت مجسمه‌های شنی

در صورتی که به هر کدام از این تفریحات علاقه داشته باشید می‌توانید مسیر پارک ساحلی زیتون را در سفر خود به جزیره قشم در پیش بگیرید. مطمئن باشید که یک روز به یادماندنی و متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

 

بهترین زمان برای بازدید از پارک ساحلی زیتون قشم

جزیره قشم به دلیل قرار گرفتن در بخش جنوبی کشور ایران دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. به همین دلیل سفر به آن در فصل تابستان چندان توصیه نمی‌شود. مخصوصا اگر به طبیعت‌گردی و رفتن به پارک ساحلی زیتون را در سر دارید بهتر است فصل‌های خنک سال را برای این منظور انتخاب کنید. بهترین زمان برای بازدید از این پارک ساحلی هر فصلی به غیر از تابستان است. چرا که حالت شرجی هوا و دمای بالا مانع از پرداختن به تفریحات موجود در این منطقه خواهد شد.

 

گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

 

طریقه دستیابی به پارک ساحلی زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون واقع در جنوبی‌ترین بخش جزیره قشم است. برای دستیابی به آن باید سوار اتومبیل شده و به سمت ساحل جنوبی جزیره حرکت کنید. آدرس دقیق برای دستیابی به این جزیره به صورت زیر است:

ـ استان هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون.

ورود به محوطه این پارک برای عموم مردم آزاد است. تمامی افراد می‌توانند بدون تهیه بلیط ورودی و به صورت رایگان به این پارک آمده و از امکانات و تفریحات موجود در آن استفاده کنند. مدت زمانی که توصیه می‌شود به گردش و تفریح در این پارک اختصاص دهید در حدود ۳ تا ۵ ساعت است.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران