پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

جاذبه‌های گردشگری قشم
پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

قشم یکی از توریستی‌ترین جزیره‌های ایران به حساب می‌آید که هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است. جزیره‌ای که به شب‌های مهتابی‌اش شناخته می‌شود و به روزهای شرجی آفتابی‌اش. جزیره‌ای که به بازارهای سنتی‌ ماهی‌اش مشهور است در سراسر ایران. جزیره‌ای که بهترین رستوران‌های دریایی ایران را در خود جای داده است و در بهترین هتل‌ها از مهمانانش میزبانی می‌کند. در سفرتان با تور قشم به این جزیره اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی هستید همراه ما باشید تا در یک گشت و گذار به پارک کروکودیل این جزیره برویم و آن را خدمتتان معرفی کنیم.

 

 راهنمای کامل سفری به یادماندنی به قشم 

 

پارک کروکودیل قشم

 


پارک کروکودیدر سال ۱۳۸۹ خورشیدی پارکی در جزیره قشم افتتاح شد که تنها مرکز پرورش و نگهداری تخم کروکودیل در خاورمیانه به حساب می‌‎آید. مرکزی که بزرگترین کروکودیل خاورمیانه در آن نگهداری می‌شود و علاوه بر این حیوان، انواع مختلفی از پستانداران و پرندگان نیز در این مجموعه زیست می‌کنند. موجوداتی همچون شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، بز تالی، کبک، طاووس، بلدرچین، بز کوهی، لاکپشت کوهی، مرغ شاخدار، سار، مرغ مینا، کرکس مصری، میمون، جوجه تیغی، سوسمار ایگوانا، مار پیتون برمه، طوطی، عقاب تالابی و راسو. بازدید از این پارک یکی از بهترین تفریح‌های خانوادگی به حساب می‌آید. چرا که تماشای زیست حیوانات یکی از تجربه‌های جالب توجه در دوران کودکی به حساب می‌آید. این پارک کار خود را با وارد کردن ۸ کروکودیل مالزیایی شروع کرد اما امروزه بیش از ۱۰۰ کروکودیل در آن زندگی می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر با کروکودیل‌ها و دنیایشان آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب و معرفی این پارک همراه ما باشید.

 

 دلایلی که چرا هر گردشگری باید از جزیره قشم در ایران بازدید کند 

 

پارک کروکودیل قشم

 


موجودات با نمکی به نام کروکودیل


کروکودیل‌ها خزنده‌هایی هستند از عصر دایناسورها که ۴ دست و پا دارند و قدرت فک و دندان‌هایشان آنقدر قوی است که هرچیزی را قادرند درهم بشکنند و خورد کنند. این جانداران قادرند هم در آب زندگی می‌کنند و هم در خشکی. از آنجا که در آب تخم گذاری می‌کنند و در خشکی زیست. شاید برایتان جالب باشد بدانید این حیوانات صاحب ۳ چشم هستند. چشم اول از بالا به پایین، دوم از پایین به بالا و سومی از جلو به عقب. چشم سوم این حیوانات مثل عینک شنا موجب شفاف دیدن آنها زیر آب می‌شود. این جاندار یک شکارچی صبور و فرصت طلب به حساب می‌آید که با آرامش شکار خود را غافلگیر می‌کند. او برای مدتی با حوصله شکارش را تعقیب می‌کند تا خوب ارزیابی‌اش کند و بعد با یک جهش سریع، در یک لحظه کار خود را انجام می‌دهد. آنها ۶۸ دندان دارند که هر سال می‌ریزند تا دندان‌های جدید به دست آورند.

 

 ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز که شما را مشتاق سفر به قشم و دیدن زیبایی‌هایش می‌کند 

 

پارک کروکودیل قشم

 


بزرگترین کروکودیل ایران


یک کروکودیل نر در این پارک زندگی می‌کند که مسن‌ترین و بزرگترین کروکودیل ایران به حساب می‌آید. کروکودیلی که ۲۶ سال سن دارد، ۳۵۰ کیلوگرم وزن و ۴ متر طول. شاید برایتان جالب باشد بدانید کروکودیل‌ها به طور متوسط میان ۷۰ تا ۸۰ سال عمر می‌کنند و بزرگترین کروکودیل دنیا لولانگ نام دارد که وزن آن ۱۰۷۵ کیلوگرم و طول آن ۶ متر است.

 

 

پارک کروکودیل قشم

 


خدمات پارک کروکودیل


جدای از بازدید و به وجود آوردن امکانی برای تفریح، این پارک خدمات تخصصی دیگری نیز به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. خدماتی از آموزش و پرورش کروکودیل گرفته تا فروش و خدمات مشاوره‌ای درباره‌ی به وجود آوردن یک تجارت. مسئولان این پارک آماده‌ی هرگونه همکاری با علاقه‌مندان به پرورش و نگهداری کروکودیل‌ها هستند.

 

 گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم 

 

پارک کروکودیل قشم

 


نکات ویژه به هنگام بازدید از این پارک


۱- فضای این پارک کاملا باز است اما باید بدانید استعمال دخانیات در آن ممنوع می‌باشد و این نکته را به طور ویژه باید مد نظر قرار دهید.
۲- پرتاب اشیا و خوراکی به داخل قفس‌های موجود در این پارک ممنوع می‌باشد و به هیچ عنوان نباید به حیوانات غذا دهید. البته مگر در محل‌های تعیین شده و ساعت‌های مقرر.
۳- در صورتیکه مشاهده کردید حیوانی بیمار است حتما مسئولان این پارک را در جریان بگذارید و خودتان دست به هیچ اقدام دیگری غیر از اطلاع رسانی نزنید.
۴- بازدید از این پارک یک روز خاطره‌انگیز برای فرزندان شما می‌سازد اما اگر خانوادگی به قشم نرفته‎اید نیز گشت و گذار در این پارک می‌تواند برای شمایی که علاقه‌مند به حیوانات هستید جذاب باشد.

 

 

پارک کروکودیل قشم

 


ساعات کاری پارک کروکودیل قشم


پارک کروکودیل در بزرگراه قشم و درگهان واقع شده است. درهای این پارک در روزهای عادی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ۸ صبح تا ۱۰ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است.

۰۵ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران