آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم

بدون شک یکی از زیباترین مکان‌هایی که هر گردشگر ایرانی باید یک بار هم که شده باشد به آن سفر کند جزیره قشم است. سفر با تور قشم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تفریحی و تاریخی این جزیره خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. از آنجایی که بازگشت از این جزیره زیبا بدون انجام تفریحات ساحلی غیر ممکن است در این مقاله به معرفی پارک‌های ساحلی جزیره قشم پرداخته‌ایم. ما را دنبال کنید تا سفری خاطره‌انگیز را در این مقصد گردشگری داخلی تجربه کنید.

 

پارک ساحلی زیتون

در بین پارک‌های ساحلی قشم نام پارک ساحلی زیتون در الویت قرار دارد. چرا که این مکان به دلیل موقعیت مکانی و فضای سرسبز و زیبایی که دارد توانسته توجه بسیاری از گردشگران و حتی بومیان جزیره را به سمت خود جلب کند. در نگاه اول شما شیفته چمن‌کاری‌ها و فضای سبزی خواهید شد که در پارک زیتون طراحی شده است. شما می‌توانید اندکی در بین درختان بلند و سرسبز آن نشسته و از آرامش خلیج نیلگون فارس و موج‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید در همین حوالی به پیاده‌روی مشغول شده و نفسی تازه کنید. علاوه بر آن آلاچیق‌هایی تعبیه شده‌اند تا مسافران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. فضای این پارک ساحلی مناسب برای تفریحاتی نظیر اسکیت‌سواری، دوچرخه‌رانی، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و مواردی از این قبیل است. همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید از تفریحات آبی متنوعی نظیر غواصی، گلایدرسواری، بنانا، شاتل و قایق‌های موتوری و ... بهره‌مند شده و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

 

تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب از جمله جدیدترین پارک‌های ساحلی قشم بوده و از همان زمان تاسیس موفق شده توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. نقطه عطف پارک ساحلی آفتاب برخورداری از فضایی آرام و دنج است. به همین دلیل اگر مشغله فکری زیادی داشته و دوست دارید از دغدغه زندگی دور باشید سپری کردن ساعاتی در این مکان می‌تواند پیشنهاد وسوسه‌انگیزی برای شما باشد. در این پارک ساحلی فکر همه چیز را از جمله سرویس بهداشتی، پارکینگ، سکوهایی برای نصب چادر و ... را کرده‌اند. از طرفی دیگر شما فرصت این را خواهید داشت تا با تفریحات ساحلی نظیر فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، غواصی و قایق‌سواری خود را مشغول کنید.

 

پارک ساحلی قشم

از دیگر پارک‌های ساحلی قشم می‌توان به پارک ساحلی قشم اشاره کرد. البته بسیاری از بومیان منطقه آن را با نام سینما دریا نیز می‌شناسند و به این نام شهرت دارد. پارک ساحلی قشم در بلوار معروفی به نام امام قلی‌خان قرار گرفته و دسترسی به آن برای توریست‌ها بسیار آسان است. از جمله دلایل محبوبیت این مکان می‌توان به فضای وسیع و سرسبزی زیاد آن اشاره کرد. دلیل اینکه آن را به عنوان سینما دریا می‌شناسند به وضوح رخ دادن جزر و مد در سواحل این پارک ساحلی بوده که بسیاری فقط برای تماشای فیلم جزر و مد دریا شب‌ها به آنجا می‌روند. در پارک ساحلی قشم نیمکت‌ها و فضاهایی برای نشستن و تماشای خلیج زیبای فارس تعبیه شده است که با رفتن به آن می‌توانید شب‌های خود را دلنشین و به یاد ماندنی کنید.

 

۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

 

کمپ پارک سوزا

کمپ پارک سوزا یکی دیگر از پارک‌های ساحلی قشم است که در فاصله ۳۹ کیلومتری از قشم در شهری کوچک به نام سوزا قرار گرفته است. سوزا از دیرباز به دلیل داشتن فضایی سرسبز و آباد شهرت بسیاری داشته است که پارک ساحلی آن نیز از این زیبایی طبیعی بی‌نصیب نیست. کمپ پارک سوزا از نخل‌های بلند و قدیمی تشکیل شده و در سواحل آن صدف‌های بسیاری به چشم می‌خورد که زیبایی منظره این پارک را دوچندان کرده است. اگر به مشاهده غروب زیبای آفتاب در یکی از زیباترین ساحل‌های خلیج فارس علاقه‌مندید فرصت رفتن به کمپ پارک سوزا را در سفر خود با تور قشم هرگز از دست ندهید.

 

پارک ساحلی لافت

در نگاهی به پارک‌های ساحلی قشم جا دارد که از پارک ساحلی لافت نیز نام برده شود. این پارک ساحلی در سمت شرقی جزیره قشم واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های ساحلی منطقه به شمار می‌رود. با رفتن به سمت این پارک می‌توانید در همان جا اقامت داشته و از تفریحات دریایی نظیر قایق‌سواری نهایت لذت را ببرید. این روزها آلاچیق‌های مرتب و زیبایی در همین حوالی قرار داده شده که باعث رفاه بیشتر مسافران شده است.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

 

پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی هلر با قرار گرفتن در روستایی زیبا به نام هلر با فاصله ۱۸ کیلومتری از خود جزیره قشم نام هلر را به خود اختصاص داده است. از مشخصه‌های قابل توجه این پارک می‌توان به سکوهای تعبیه شده مخصوص چادرزنی، بوفه فروش مواد غذایی، غرفه‌ فروش شیرینی، غرفه خرید سوغاتی و ... اشاره کرد.

پارک ساحلی هامون

آخرین موردی که می‌توان در بین پارک‌های ساحلی قشم به آن اشاره کرد پارک ساحلی هامون است. این پارک ساحلی با فراهم کردن محیطی دنج و آرام و فضایی مخصوص دوچرخه‌سواری توانسته توجه اکثر مسافران تور قشم را به سمت خود جلب کند. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند از تفریحات متنوع ساحلی نظیر غواصی، جت‌اسکی، شاتل، قایق‌سواری، بنانا و ... بهره برده و روزی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به قشم

۰۱ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران