سفر به دبی در طول ماه رمضان

جاذبه‌های گردشگری دبی
سفر به دبی در طول ماه رمضان

در حالی که زندگی ما مسلمانان در ماه مبارک رمضان دچار تغییراتی می‌شود و فعالیت‌های اجتماعی و حتی رفت و آمدهای خانوادگی نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد همه از فعالیت‌های خود می‌کاهند و روزها با آرامش بیشتری سپری می‌شود در حالی که سفر به یکی از نقاط مسلمان نشین همچون دبی شما را در معرض آشنایی با فرهنگی مشابه اما متفاوت هم قرار می‌دهد. غذاهای لذیذ، آداب معاشرت و گشت و گذارهای بعد از افطار همگی می‌توانند بسیار جذاب و قابل توجه باشند. اما برای سفر با تور دبی آن هم در ماه مبارک رمضان چیزهایی هست که شاید لازم باشد بدانید. با ما همراه باشید.

 

احوال پرسی در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان احوالپرسی در دبی حس و حال متفاوتی به خود می‌بیند. هر جا که می‌روید بیشترین چیزی که می‌شنوید "روضان مبارک" یا "رمضان کریم" است. مردم وقتی به هم می‌رسند با این عبارت‌ها با هم سر صحبت را باز می‌کنند. اگر دوست دارید تجارب فرهنگی داشته باشید و خودتان را به سنت مردم نزدیک کنید با این عبارات با دیگران معاشرت کنید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره داون تاون دبی

غذا و نوشیدنی

یکی از مهم‌ترین ملاحظاتی که در ماه رمضان در دبی وجود دارد خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و جویدن آدامس است. در واقع با وجود این که دبی شهری چندین ملیتی است که از همه جای دنیا در آن ساکن هستند و یا به آن مسافرت می کنند باز هم آزادی‌ها همچون کشوری کاملا اسلامی، محدود می‌شود. بنابراین کلیه کارهای نام برده شده ممنوع می‌شوند. مجازات تخطی از این قانون مطابق ماده ۳۱۳ قانون مجازات امارات متحده عربی حداکثر یک ماه حبس یا جریمه نقدی حداکثر ۲۰۰۰ درهم (۵۴۵ دلار آمریکا) است. طبق قاعده کلی باید از خوردن، نوشیدن، سیگار کشیدن یا جویدن آدامس در بیرون از اتاق هتل/ خانه خود یا در رستوران‌های اختصاصی خودداری کنید.

اکثر رستوران‌ها تا غروب بسته هستند اما پس از آن شما می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای رمضانی در دبی را تجربه کنید. در سال‌های اخیر رویکردها متفاوت شده و سختگیری کم‌تری اعمال می‌شود. به همین دلیل به چندین مکان اجازه می‌دهند تا در طول روز به غیر روزه داران غذا برسانند. این رستوران‌ها ملافه‌های تیره‌ای دارند که پنجره‌های آنها را پوشانده و فقط امکان صرف غذا در داخل را دارند.

در بسیاری از سینماها، پارک‌ها و سایر امکانات تفریحی نیز مکان‌هایی مشخص شده است که غذا برای غیر روزه‌دارها سرو می‌شود.

ساعات کاری

به طور کلی روزهای کار و مدرسه در ماه رمضان کوتاه‌تر شده و صبح دیرتر شروع می‌شود و اواسط بعدازظهر به پایان می‌رسد. طبق قانون کار امارات متحده عربی، ساعات کار عادی باید در ماه رمضان دو ساعت کاهش یابد و متوسط روز کاری حدود شش ساعت طول بکشد. در حالی که این قانون فقط کارمندان روزه‌ دار مسلمان تاکید نکرده اما قانون استخدام مرکز مالی بین‌المللی دبی به طور خاص به مسلمانان اشاره دارد و بیان می‌کند که آن‌ها مجبور نیستند بیش از شش ساعت کار کنند.

 

زیباترین سواحل‌ دبی با ورودی رایگان

ساعت باز شدن کسب و کارها

کم شدن ساعت کاری ممکن است به مشاغل کوچک‌تر نیز تسری یابد. با این حال، به طور کلی بیشتر مراکز خرید و مغازه‌ها تحت تاثیر این امر قرار نمی‌گیرند. آن‌ها در ساعات معمول خود (حدود ساعت ۱۰ صبح) باز می‌شوند اما در واقع خیلی بیشتر از حد معمول باز هستند و پس از نیمه شب تعطیل می‌کنند.

بسیاری از مراکز خرید دبی، پارک‌های تفریحی، بناهای مهم و جاذبه‌های دیدنی در طول روز نسبتا خالی هستند. این زمان خوبی است که می‌توانید با دوری از شلوغی جمعیت، ماه رمضان را به یکی از بهترین زمان‌های سفر به دبی تبدیل کنید. ماه رمضان نیز به دلیل دمای بالا به طور سنتی اوج فصل گردشگری نیست. این می تواند به نفع شما باشد زیرا شما می‌توانید از مکان‌های دیدنی و مراکز گردشگری بدون جمعیت معمول بازدید کنید. با این همه هنگام افطار با وجود شلوغی و ترافیک بیرون غذا خوردن سخت خواهد شد بنابراین بهتر است از قبل میز رزرو کنید.

رفتار عمومی

ماه رمضان زمان حساسی است و باید تمام تلاش برای احترام گذاشتن انجام شود. یکی از راه‌هایی که باید به آن توجه کنید خودداری از پخش موسیقی با صدای بلند است. چه در اتومبیل و چه در گشت و گذار در مراکز خرید، موسیقی ممنوع است. اما می‌توانید از هدفون استفاده کنید و با این که دبی شهری آزاد و به دور از سختگیری است اما در رمضان بهتر است محافظه کارانه‌تر لباس بپوشید. به طور کلی پوشاندن از شانه‌ها تا زانوها به مردان و زنان توصیه می‌شود. این در حالی است که رفتارهای عاشقانه در فضای باز برای مردم دبی ناخوشایند است و این موضوع در رمضان شدت میگیرد.

 

۷ غذای عربی فوق‌العاده در دبی

ترافیک

مورد مهم دیگر، ترافیک است. همانطور که قبلا ذکر شد، پس از غروب آفتاب هنگامی که مردم به مهمانی‌های افطار می‌روند، ترافیک می‌تواند بسیار سنگین باشد. ترکیبی از عوارض جانبی ناشی از گرسنگی و گرما باعث ناامنی جاده‌ها در طول روز نیز می‌شود. ایمنی جاده‌ای امارات متحده عربی راهنمایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در این زمان از سال چگونه می‌توانید با خیال راحت در جاده‌ها حرکت کنید.

تخفیف و فروش

در کنار مراکز خرید و جاذبه‌های نسبتا خالی، می‌توانید از پیشنهادات اختصاصی ماه رمضان لذت ببرید. به عنوان مثال موشن گیت دبی و استراحتگاه‌ها و پارک‌های دبی قیمت بلیط‌ را کاهش داده یا کوپن ماه رمضان ارائه می‌دهند. بیشتر مغازه‌ها تخفیف در لباس، اسباب بازی، لوازم جانبی و غیره ارائه می‌دهند، به ویژه در اواخر ماه منتهی به عید سعید فطر.

 

راهنمای بازدید از برج‌العرب در دبی

افطار

بسیاری از رستوران‌ها میزبان سفرهای مشترک افطاری هستند و همانطور که قبلا ذکر شد، می‌توانید از پیشنهادهای عالی در تور دبی بهره‌مند شوید. اگر شما به یک مهمانی افطاری دعوت شدید، فرصتی شگفت‌انگیزی خواهد بود تا درباره فرهنگ اماراتی و سنت‌های مرتبط با ماه مبارک بیشتر یاد بگیرید.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران