سفری به منطقه بلک در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفری به منطقه بلک در آنتالیا

بلک، منطقه‌ای در بخش سریک در استان آنتالیای ترکیه است. این محدوده همواره یکی از مراکز مهم در رابطه با صنعت توریستم این کشور بوده و سرشار از انواع اقامتگاه‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی است. در سفر با تور آنتالیا به این محدوده، درخواهید یافت که ساحل گردی به شما اجازه می‌دهد شکوه مدیترانه را با تمام وجود تجربه کنید و در عین حال می‌توانید از تفریح در پارک‌های آبی و چشمه‌های آب گرم و نیز مشاهده مناظر طبیعی و آثار باستانی نهایت لذت را ببرید. در ادامه سفری خاطره‌انگیز به محله بلک در آنتالیا را تجربه خواهیم کرد.

 

تاتر آسپندوس

تاتر تاریخی آسپندوس، یکی از مکان‌های باستانی باشکوه است که می‌توانید در نزدیکی بلک بازدید کنید. در اصل ویرانه‌های یونان و روم، بسیاری از سنگ‌های کارستی را از دست داده بودند. اما بعدها بعنوان بخشی از پروژه بازسازی، احیا شدند. نتیجه این کار، تئاتر باستانی فعلی است که بسیار چشمگیر بوده و اغلب میزبان نمایش‌های اپرا و باله است.

بعلاوه در اینجا می‌توانید از بقایای یک کلیسای آنتیک و همچنین فضای عمومی و بسیار وسیع آن دیدن کنید و همچنین سری به غارها و قنات رومی که بیش از ۱۲ کیلومتر طول دارد بزنید. این جاذبه توریستی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر پذیرای علاقمندان است.

 

برج ساعت آنتالیا، نمادی از گذشته‌ی تاریخی این شهر

ساحل گردی در بلک

بلک از بهترین سواحل در کشور ترکیه برخوردار است و این سواحل، تمام جاذبه‌های جنوب مدیترانه را در خود جای داده‌اند. ساحل عمومی بلک که دارای پرچم آبی است، سرشار از ماسه های طلایی بوده و بیش از ۲۰۰ متر امتداد دارد و از جاده اصلی به راحتی قابل دسترسی است. ساحل Kadriye ، حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از غرب بلک فاصله دارد و یک تفریحگاه مجلل در این منطقه به شمار می‌آید.

درست در شرق دهانه رودخانه Kopru، ساحل Bogazkent را خواهید یافت که منظره‌ای خیره کننده از تپه شنی و ماسه‌های بسیار بزرگی را به مخاطبان هدیه می‌دهد و همینطور که به سمت شرق پیش می‌روید، ساحل تفریحی Kumkoy را می‌بینید که بسیار منحصر به فرد و دارای صندلی‌های آفتابگیر، رستوران و امکانات لوکس است. همچنین خانه‌های کوچک ساحلی روستایی را در این حوالی پیدا خواهید کرد. اگر به ساحل گردی علاقمندید، برای آشنایی با سایر سواحل در آنتالیا پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن را نیز مطالعه کنید.

باشگاه‌های گلف

بلک بعنوان یکی از پیشرفته‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی آنتالیا، دارای مجموعه‌ای کامل از زمین‌های گلف با امکانات و فضایی لوکس همراه با هتل‌های ۵ ستاره و ساحل زیباست. در اینجا بیش از ۱۲ زمین گلف بی‌نظیر برای وجود دارند. مجتمع گلف par-72 Montgomerie با وسعت ۱۰۴ هکتار، در انتهای شرقی بلک واقع شده و دارای ۸ دریاچه و یک پارک جنگلی است.

باشگاه گلف Carya نیز از فضای عالی شبانه برای این ورزش تفریحی برخوردار است و در عین حال باشگاه گلف Sueno، تپه‌های شنی و مراتعی سرشار از کاج را ارائه می‌دهد که در طول بازی، چالش‌های جالبی را برایتان رقم می‌زنند. زمین گلف Cornelia و باشگاه گلف Kaya Palazzo، دیگر گزینه‌ها در این محدوده هستند.

 

۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

پارک ملی کوپرولو کانیون

اینجا امکانات ماجراجویی‌های مهیجی را در فضای باز و در کشور ترکیه ارائه می‌دهد. در این پارک ملی، می‌توانید به محبوب‌ترین فعالیت‌ها یعنی رفتینگ در امتداد رودخانه Köprü بپردازید و از فضاهای سرسبز، درختان جنگلی و پل باستانی Oluk عبور کنید.

البته گزینه‌های تفریحی دیگری نیز از جمله زیپ لاین و دره نوردی وجود دارند. بعلاوه با گشت و گذار در این محدوده می‌توانید از سازه‌های زمین شناسی و ویرانه‌های باستانی نیز دیدن کنید که تقریبا در حدود ۲۵ کیلومتر گسترده شده‌اند. گفتنی است دره کوپرولو، فقط یک ساعت رانندگی با شمال بلک فاصله دارد.

تم پارک سرزمین افسانه‌ها

تم پارک سرزمین افسانه‌های آنتالیا یک پارک ماجراجویی، یک پارک تفریحی و پارک آبی را در خود جای داده است. حتی یک هتل و یک مرکز خرید کاملا متصل به پارک نیز در اینجا وجود دارند. برای استفاده از تمام امکانات پارک آبی، تقریبا به یک روز کامل نیاز خواهید داشت. و اما اگر بسیار اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ترن هوایی بسیار بزرگی را که شما را تا ارتفاع ۶۲ متری پیچ و تاب می‌دهد امتحان کنید. پارک تفریحی نیز حدود ۲۰ وسیله بازی هیجان انگیز دارد. بعلاوه از یک سینمای ۵ بعدی سرپوشیده برخوردار است.

مرکز خرید LC Waikiki

اینجا قطب خرید و تهیه سوغاتی کالاهایی با کیفیت خوب و با قیمت مناسب در بلک است و از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است. برای دیدن تنوع گسترده‌ای از لباس‌های ارائه شده، معمولا چندین ساعت جستجو نیاز است. اما در اینجا همچنین اسباب بازی‌ها، لوازم جانبی و سایر وسایل ضروری وجود عرضه می‌شوند. بعلاوه فروشگاه، دارای تهویه مطبوع و اتاق‌های مناسب برای ارائه و پرو لباس است. جالب است بدانید که این مرکز خرید به طور مرتب، حراجی‌هایی را برگزار می‌کند و کالاها گاهی تا ۶۰ درصد تخفیف می‌خورند.

 

معرفی بهترین هتل‌های تازه تاسیس آنتالیا

غذاهای دریایی ترکی

غذاهای ترکیه به ویژه در بلک، غالبا مدیترانه‌ای هستند به این معنی که اغلب، غذاهای دریایی طرفداران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنند.  کافه استانبول، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های بلک است و در اینجا می‌توانید از خوردن کوکتل‌های میگو و استیک‌های آبدار فیله و شنیدن موسیقی زنده یا کارائوکه (در روزهای دوشنبه و پنجشنبه) لذت ببرید.

غذاکده دیگر Belek Balik Evi است که درست کنار مرکز خرید LC Waikiki واقع شده و در آنجا می توانید از میان صیدهای روزانه مانند خرچنگ، میگو، هشت پا و کالاماری یکی را برای طبخ انتخاب کنید و سفارش دهید. سپس برای صرف غذای طبخ شده، با فراغ بال پشت یک میز در فضای داخلی و یا باغ بزرگ این رستوران بنشینید.

گزینه دیگر که در شمال غربی بلک واقع شده، رستوران Belek Deniz است و به دلیل برخورداری از فضای تفریح برای کودکان، در میان خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند محبوبیت بیشتری دارد. در عین حال بشقاب‌های بی‌نظیری از غذاهای دریایی و همچنین مرغ و بره را ارائه می‌دهد.

3

حمام‌های بلک

و در انتهای این سفر باید بگوییم که عثمانی همام، یک مکان عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه آبگرم و اسپا در بلک هستند. در اینجا یک بسته درمانی ۹۰ دقیقه‌ای از حمام ترکی و خدماتی از جمله اسکراب بدن و ماساژ بدن را ارائه می‌شود. همچنین چای‌های انتخابی از جمله چای سیب نیز برای علاقمندان سرو می‌شود. گزینه بی‌نظیر دیگر همام ساحل Boğazkent است که دارای بسته‌های ویژه نظیر بسته VIP مشتمل بر ۲۰ دقیقه سونا، ۴۰ دقیقه تجربه حمام ترکی و یک ساعت ماساژ بدن است و احساس طراوت و آرامش را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران