۶ دانستنی جالب قبل از سفر به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۶ دانستنی جالب قبل از سفر به مسکو

مسکو شهر گنبدهای طلایی، معماری چشمگیر و بهترین موزه‌های اروپا بوده و مقصدی است که هر علاقه‌مند به اروپا حتما باید از آن بازدید کند. شاید به خاطر سال‌ها سختگیری سیاسی احساس کنید مسکو مقصد خوبی برای دیدن نیست اما اینطور نیست. البته که هنوز جای گسترش و ساز و کار دارد اما بی‌شک شهری بسیار دیدنی با معماری‌های رنگی است. در اینجا تمام اطلاعاتی که برای داشتن تجهیزات کافی برای سفری پرماجرا با تور مسکو نیاز دارید، آورده شده است.

 

برای رفت و آمدهای طولانی آماده باشید

گفتن این جمله کلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما مسکو شهری بزرگ است و یک ساعت رفت و آمد روزانه برای مردم محلی آن چیزی غیر معمول نیست، اما به عنوان یک توریست به شما توصیه می‌کنیم تا حدامکان به مرکز شهر نزدیک باشید. اما از آنجا که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مسکو در سطح شهر پراکنده شده‌اند رفت و آمد قسمت عمده‌ای از روز شما را به خود اختصاص خواهد داد. خوشبختانه، حمل و نقل عمومی مسکو بسیار عالی است و تقریبا هر نقطه از مرکز شهر با مترو قابل دسترسی است و اگر حمل و نقل زمینی را ترجیح می‌دهید، قطعا یک مسیر تراموا یا اتوبوس متناسب با نیاز شما وجود دارد. اگرچه حمل و نقل عمومی موثرترین و مطمئن‌ترین راه برای سفر در سطح شهر محسوب می‌شود، اما برنامه ریزی اصلی‌ترین نکته در بازدید از سطح شهر است.

 

گوگل را فراموش کنید و برنامه‌های کاربردی نصب کنید

ممکن است تعجب کنید اما برنامه‌های حمل و نقل که شما را در سایر نقاط جهان برای مسیریابی راهنمایی می‌کنند، به احتمال زیاد در مسکو کارایی خوبی نخواهند داشت. روسیه نسخه اختصاصی گوگل خودش و کلیه سرویس‌های مرتبط را دارد که شاید قابل اعتمادتر از برنامه‌های گوگل باشند. برنامه Yandex Metro کمک بزرگی برای یافتن مسیر درست در سیستم بزرگ حمل و نقل زیر زمینی شهر به شما خواهد کرد. شما به سادگی روی ایستگاه مبدا و مقصد خود ضربه می‌زنید، و برنامه به شما می‌گوید که کدام خط را انتخاب کنید و کجا باید خط عوض کنید و همچنین یک تخمین تقریبی از زمانی که در مسیر و خط‌های جایگزین احتمالی خواهید گذراند را به شما می‌دهد. از دیگر برنامه‌های مفید Yandex Transport که نه تنها شامل یک طرح دقیق از شهر است، بلکه دارای اطلاعاتی در مورد تمام مسیرهای اتوبوس بوده و موقعیت واقعی تمام اتوبوس‌های موجود در مسیر را به شما ارائه می‌دهد.

 

۱۰ تفریح رایگان در سفر به مسکو

گشت و گذار یک روزه به کرملین

کاخ کرملین یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که مسکو باید ببیند. این یک بنای تاریخی باورنکردنی پر از گنجینه‌های ارزشمند هنری و تاریخی است که نمی‌توانید نظیرش را پیدا کنید. وقتی نوبت به بازدید از کرملین در مسکو می‌رسد همیشه چند گزینه پیش روی شما وجود دارد. حتما جزئیات بلیط، زمان بازدید و یا اگر در تور هستید شرایط حضور را بررسی کنید و در نظر داشته باشید که در فصل گردشکری صف ورود به کرملین می‌تواند طولانی باشد. با این همه بازدید از این اثر تاریخی ارزشش را دارد.

وای‌فای همه جا هست

در همه جای مسکو به راحتی می‌توان وای‌فای رایگان پیدا کرد. در واقع می‌توانید مطمئن باشید که کافه یا رستورانی اینترنت دارد. حتی مترو هم مجهز به اینترنت رایگان است. بنابراین لازم نیست نگران تماس‌های خارجی پرهزینه باشد تا زمانی که گوشی شما باتری دارد می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید و یا با خانواده خود تماس بگیرید.

 

۶ راه برای کاهش هزینه سفر به مسکو

مسکو فقط یک شروع است

مسکو شهری بزرگ و زیباست که حتما باید از آن دیدن کرد. مسکو توسط شهرهای زیبا و بسیار قدیمی احاطه شده است که تمام تاریخ کشور را شاهد بوده‌اند. مسکو و شهرهای اطراف آن را "دایره طلایی" می‌نامند. خوشبختانه تورهایی برای برخی از شهرها به صورت جداگانه یا همه آن‌ها بصورت همزمان وجود دارد که بسته به مسیر و مقاصد، ممکن است بین یک روز تا یک هفته طول بکشد.

 

بایدها و نبایدهای اولین سفر به روسیه

به یاد داشته باشید که گذرنامه خود را همراه داشته باشید

به یاد داشته باشید که روس‌ها عاشق کاغذبازی هستند و این همچنین بدان معنی است که شما برای انجام هر کاری رسمی حتی از راه دور به گذرنامه خود نیاز دارید، کارهایی مثل مبادله پول، خرید بلیط، قطار، حتی گاهی ورود به یک موزه. افسران پلیس در ایستگاه‌های مترو نیز عادت دارند که از مسافران به صورت تصادفی بخواهند شناسنامه خود را نشان دهند، بنابراین بهتر است همیشه آن را در خود داشته باشید.

۰۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران